• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall

Idag fick vi brevet om att vi är satta i kö till ivf. Väntetid 6-9 mån Men vi har inte heller lust till att åka var som helst i sverige och få behandlingen om vi ska yrka på vårdgarantin. Så vi kommer vänta, lite andra saker som gör att vi väntar också. Men man kan ju hoppas på mer 6 mån än 9 mån iallafall.

• anja1661

Hejhej!

Här är en till (jag är 33) som planerar en liten. För oss blir det nr 4 vilket känns fantastiskt!

Jag har spiral men den ska ut nu. Ska bara boka tid hos bm... Åh vad jag inte vill att någon "gräver runt" men det är ju ett måste. Jag är nervös eftersom jag själv inte känner trådarna, tänk om de inte går att nå!

Hur som helst så planerat vi att börja baka i aug. Vi åker på resa i mitten av aug och det blir väl där vi startar

• FruA78

Iskristall då får vi hoppas att ni får komma igång om 6 månader :)

• Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-07 16:39:46 följande:

Idag fick vi brevet om att vi är satta i kö till ivf. Väntetid 6-9 mån Men vi har inte heller lust till att åka var som helst i sverige och få behandlingen om vi ska yrka på vårdgarantin. Så vi kommer vänta, lite andra saker som gör att vi väntar också. Men man kan ju hoppas på mer 6 mån än 9 mån iallafall.

Tips! Informationen om vårdgarantin är ruskigt dålig! Ni blir inte skickade "vart som helst", utan ni får välja själva. Vi utnyttjade vårdgarantin och får göra på en privat klinik i samma stad, men vi hade fått samma urusla information...
  • Iskristall
    Lantlollan skrev 2015-07-08 10:13:06 följande:

Tips! Informationen om vårdgarantin är ruskigt dålig! Ni blir inte skickade "vart som helst", utan ni får välja själva. Vi utnyttjade vårdgarantin och får göra på en privat klinik i samma stad, men vi hade fått samma urusla information...

Tack för infon Lantlollan!

Men vi har bestämt att vänta, det är andra saker i vårt liv nu som trasslar till saker logistiskt. Så det känns bättre att vänta så både min sambo och jag kan fokusera helt på ivf:en och så att jag kan få det stöd jag behöver då och min sambo kan få stödet som han behöver nu.
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-08 10:48:09 följande:
    Tack för infon Lantlollan!

Men vi har bestämt att vänta, det är andra saker i vårt liv nu som trasslar till saker logistiskt. Så det känns bättre att vänta så både min sambo och jag kan fokusera helt på ivf:en och så att jag kan få det stöd jag behöver då och min sambo kan få stödet som han behöver nu.
    Ja, det är ju såklart många saker som ska pusslas in... Det tycker jag är det värsta - om det här skiter sig så BÄVAR jag inför nästa omgång!
  • Iskristall

Håller tummarna blåa för er Lantlollan!

Välkommen anja1661! Hoppas det går bra med spiralen!

• Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-08 14:46:50 följande:

Håller tummarna blåa för er Lantlollan!

Välkommen anja1661! Hoppas det går bra med spiralen!

Tack! Och det samma - vem vet, ni KAN ju plussa innan det blir dags!
  • Iskristall
    Lantlollan skrev 2015-07-08 15:28:49 följande:

Tack! Och det samma - vem vet, ni KAN ju plussa innan det blir dags!

Tack! Ja, jag hoppas ju på det. Precis suttit och läst om ivf...känns ju lite ont och omständigt :-/ Har ju läst om det tidigare men då har det ju inte känts lika personligt.
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-08 16:32:21 följande:
    Tack! Ja, jag hoppas ju på det. Precis suttit och läst om ivf...känns ju lite ont och omständigt :-/ Har ju läst om det tidigare men då har det ju inte känts lika personligt.
    Omständligt är det... :/ Framför allt är det jobbigt att planera in med jobbet, men det beror ju såklart på vad man jobbar med.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?