• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • FruA78

Daisy: känner som dig att jag slappnar av mer nu. Har bestämt att inte testa ägglossning eller gravtest vilket känns så skönt. Nästa månad ska vi göra klart utredningen och sen så får vi se vad som händer efter det. Har ställt in mig på att vi inte kommer lyckas på egen hand utan kommer behöva hjälp. På tisdag åker jag och mannen till Italien och det ska bli skönt att koppla av och inte tänka på de senaste två åren och bara mysa.

• Iskristall

Åh vad skönt att vi har hjälp att se fram emot tjejer!

FruA78: Vart bor ni? Om ej sthlm, vet du hur lång väntetid det är hos er?

• FruA78

Iskristall: Bor också i Sthlm :)

Ja det är tur att det finns hjälp att få.

• Iskristall
    FruA78 skrev 2015-08-23 17:31:47 följande:

Iskristall: Bor också i Sthlm :)

Ja det är tur att det finns hjälp att få.

Vi kanske ses på nån av ivf klinikerna framöver då hihi
  • daisy80

Iskristall: Bra tips där med vårdgarantin, är inte så insatt, så det ska jag kolla upp sen om det behövs! Nu har ni ju inte så jättelänge kvar iaf!

FruA78: vad skönt att du oxå kan slappna av lite mer nu. Vi får peppa varandra att vara "relaxed" :)

Iskristall skrev 2015-08-23 14:51:13 följande:

Låter skönt och bra att du kan slappna av!

Ja, hjälp kommer vi ju få om vi behöver. Man kan ju åberopa vårdgarantin och förkorta sin väntetid. Vi har valt att inte åberopa den pga av olika anledningar. Men vi ser också fram emot årsskiftet och start med ivf Jag försöker också ta det lugnt. Fast vet att min bim är runt fredag.

• Blåblomman
    dalin79 skrev 2015-08-20 15:07:08 följande:

Blåblomman: Åh måste vara fantastiskt att se något hända! Fin mage!

Här är det fortsatt illamående dygnet runt, frossa, matt i kroppen och huvudvärk samt diarré. Känner mig helt färdig och som att jag inte tar upp någon energi från det jag äter. Värmen och solen klarar jag ej av alls så håller mig inne. Just nu känner jag inte att det är så fantastiskt att vara gravid som alla säger.

Tack!

Fy vad jobbigt att må så dåligt. Vet att jag också reagerade på värmen. Mitt illamående satte igång precis i början av juli när de första varma dagarna var. Men lyckligtvis höll det bara i sig ett par veckor. Har sen mest varit trött. Nu mår jag riktigt bra. Lite ischias och foglossning ibland bara. Hoppas det vänder för dig snart!
  • daisy80

Tråkigt, samma här, fick mens i förrgår. Vi får se fram emot hjälpen som kommer!

Iskristall skrev 2015-08-28 06:30:09 följande:

Då vart det mens den här månaden också!

• Iskristall
    daisy80 skrev 2015-08-30 22:51:30 följande:

Tråkigt, samma här, fick mens i förrgår. Vi får se fram emot hjälpen som kommer!

Jupp vi får göra det! Kram
  • mcflurry

Måste få dela min glädje!!
    Är 36 år.. blev gravid i maj, på första försöket, fick dock missfall under semestern... och nu är jag gravid igen! På första försöket efter missfallet.. hann inte ens få mensen!!

Såå glad
    Nu hoppas vi bara att det ska ta sig denna gången

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?