• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Blåblomman

Hej alla. Hur går det för er? Vi gjorde vårat ivf försök 15 maj och möttes idag av detta

Är helt chockad. Nu hoppas vi bara att det ska gå bra hela vägen den här gången. Men det är i alla fall en väldigt bra start.

• Iskristall

Åh grattis blåblomman!! Så roligt, lycka till!

Jag ska idag ta mina blodprover och om ca 1vecka göra spolning! Sen hoppas vi på lyckade ivf försök för oss också! Men det blir väl inte förrän i höst dock.

• Iskristall

Jag ska idag ta mina blodprover och om ca 1vecka göra spolning! Sen hoppas vi på lyckade ivf försök för oss också! Men det blir väl inte förrän i höst dock.

• FruA78

Stort grattis blåblomman! Vad glad jag blir att läsa detta. Håller tummarna nu för er.

Själv har jag fått klartecken från den läkaren som jag har gått och gjort vul och utredning hos. De har ändrat riktlinjerna för partiell mola istället för graviditetsförbud på 6 månader till 3 månader. Så jag väljer att lyssna på henne än kvinnokliniken. Så nu kör vi första försöket och är på cykeldag 10 idag och brukar ha Äl på dag 13-16. Önskar att det går fort att bli gravid och allt ska gå bra. Känner blandade känslor kring att försöka igen men känner mig positiv just nu :) Stor kram på dig!

• Blåblomman
    Iskristall skrev 2015-05-29 08:39:57 följande:

Tack! Vad skönt ändå att ni är igång. Ni får njuta av sommaren om det inte blir något försök innan dess!
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-05-29 16:33:13 följande:

Stort grattis blåblomman! Vad glad jag blir att läsa detta. Håller tummarna nu för er.

Själv har jag fått klartecken från den läkaren som jag har gått och gjort vul och utredning hos. De har ändrat riktlinjerna för partiell mola istället för graviditetsförbud på 6 månader till 3 månader. Så jag väljer att lyssna på henne än kvinnokliniken. Så nu kör vi första försöket och är på cykeldag 10 idag och brukar ha Äl på dag 13-16. Önskar att det går fort att bli gravid och allt ska gå bra. Känner blandade känslor kring att försöka igen men känner mig positiv just nu :) Stor kram på dig!

Tack! Känns lite overkligt. Att det skulle ta ett helt år att bli gravid igen.

Vilka goda nyheter! Det är ju stor skillnad. Håller så tummarna för er nu!! Kram
  • Lantlollan

GRATTIS Blåblomman!!! Håller tummarna hårt för att det ska gå hela vägen!!! 

Om mensen inte dummar sig och blir sen så hinner vi göra vårt sista FET innan de stänger för sommaren, men det är på håret. Det är vår sista av två från frysen, så om även det misslyckas blir det till att börja på en ny runda med sprutor och skit. Ser verkligen inte fram emot det, men känner mig väldigt pessimistisk till att det skulle lyckas med det kommande försöket. Blä för det här!!

• Blåblomman

[quote=75364262][quote-nick]Lantlollan skrev 2015-05-29 17:47:53 följande:[/quote-nick]

GRATTIS Blåblomman!!! Håller tummarna hårt för att det ska gå hela vägen!!! 

Om mensen inte dummar sig och blir sen så hinner vi göra vårt sista FET innan de stänger för sommaren, men det är på håret. Det är vår sista av två från frysen, så om även det misslyckas blir det till att börja på en ny runda med sprutor och skit. Ser verkligen inte fram emot det, men känner mig väldigt pessimistisk till att det skulle lyckas med det kommande försöket. Blä för det här!!

[/

Håller tummarna att ni hinner! Och att det går vägen!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?