• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall

FruA78: Ja, vi har precis avslutat vår utredning. Remiss till ivf är skickad. Väntetiden är ca 5-6 månader här så det är det som är nästa steg i vinter. Tills dess får vi försöka själva.

Hoppas ni får hjälp!

• daisy80
    Iskristall skrev 2015-06-27 12:02:44 följande:

Daisy80: Japp, men just nu känns det långt till i vinter.

Lycka till själv! Håller tummarna!

Ja varje vecka känns lång när man håller på som vi gör... Men hur var det Iskristall, skulle ni inte få köra på direkt med ivf? Måste ni vänta till vintern med det?
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-06-27 18:44:07 följande:

FruA78: Ja, vi har precis avslutat vår utredning. Remiss till ivf är skickad. Väntetiden är ca 5-6 månader här så det är det som är nästa steg i vinter. Tills dess får vi försöka själva.

Hoppas ni får hjälp!

Ahh nu ser jag ditt svar, vi skrev visst samtidigt :) jobbigt med väntetid när man bara vill komma igång så fort som möjligt.
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2015-06-27 18:45:55 följande:

Ahh nu ser jag ditt svar, vi skrev visst samtidigt :) jobbigt med väntetid när man bara vill komma igång så fort som möjligt.

Ja, precis!
  • Lantlollan

Ja, då var jag här igen... Förra insättningen slutade också i missfall (vet inte om jag skrev det?), men nu har vi plussat igen. V4+4 idag, så det är en lång väntan. Önskar så innerligt att det här blir tredje graviditeten gillt, att den slutar i barn och inte missfall. {#emotions_dlg.flower}

• Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-07-03 11:15:32 följande:

Men åh Lantlollan trist! Men nu håller vi tummarna hårt! Tredje gången gillt!

Tack! Men givetvis är det inte ens v4+4, utan v3+4! Foten i munnen Men vi håller tummarna SOM FAN!
  • FruA78

Grattis Lantlollan! Håller tummarna nu för er :)

Var själv hos kliniken igår och det gick jättebra. Vi fick börja utredningen igår behöver inte vänta tills det gått 1 år efter missfallet :) Jag tog bara 2 prover igår men ska tillbaka igen i mitten av augusti för att spola äggledarna och ta mer blodprover då. Kliniken stänger nu och öppnar igen den 10 augusti. Gjorde ultraljud och tydligen hade jag precis haft ägglossning ev i onsdags samma dag jag hade positivt på stickan. Vi hade senast sex i söndags men det ska kunna räcka sa hon :) Känns skönt känner mindre stressad nu när vi ska få hjälp.

• Lantlollan
    FruA78 skrev 2015-07-03 22:22:24 följande:

Grattis Lantlollan! Håller tummarna nu för er :)

Var själv hos kliniken igår och det gick jättebra. Vi fick börja utredningen igår behöver inte vänta tills det gått 1 år efter missfallet :) Jag tog bara 2 prover igår men ska tillbaka igen i mitten av augusti för att spola äggledarna och ta mer blodprover då. Kliniken stänger nu och öppnar igen den 10 augusti. Gjorde ultraljud och tydligen hade jag precis haft ägglossning ev i onsdags samma dag jag hade positivt på stickan. Vi hade senast sex i söndags men det ska kunna räcka sa hon :) Känns skönt känner mindre stressad nu när vi ska få hjälp.

Vad skönt att ni får hjälp nu!! Håller tummarna för er!!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?