• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-10-24 15:55:53 följande:
    Nu har vi fått tid I slutet på november.

Hur går det för er?
    Vad härligt snart dags för er att få hjälp :)
    Håller tummarna för er! Kram
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-10-24 15:55:53 följande:

Nu har vi fått tid I slutet på november.

Hur går det för er?

Åå så härligt!!
  • daisy80
    FruA78 skrev 2015-10-24 16:16:55 följande:

Daisy och iskristall Tack det går bra men tiden går så långsamt. Har molvärk och det drar i ljumskarna så jag hoppas att vi har lyckats. Dum som jag var tog jag gravtest idag för att se om hcg hade gått ut efter sprutan men det hade det inte. Är idag 9 dagar sedan jag tog sprutan och den kan ge falskt positivt upp till 10 dagar. Ska försöka hålla mig från att testa till nästa lördag.

Förstår det är svårt att låta bli att testa... Men hoppas hoppas nu!

Vår plan är att höra av oss i januari. De vill att vi ska ha försökt två år innan ivf. Men det är ca två månaders väntetid så vi ska höra av oss efter årsskiftet sa de senast jag var där.
  • Blåblomman
    Iskristall skrev 2015-10-14 10:08:49 följande:

Tack! Jag ska hålla er uppdaterade så gott jag kan. Än väntar vi på kallelse.

Vecka 25! Tänk att det gått så fort! Är allt bra med dig?

Ja det går jättefort nu. Hänger inte riktigt med. :) Ja mår ganska så bra. Lite trött, har foglossning och lite andra småkrämpor men ska inte klaga.
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2015-10-15 20:38:45 följande:

Vad härligt! Inte så långt kvar då :) Vet ni om det blir en flicka eller pojke?

Nej en tredjedel kvar nu. Känns galet att det gått så här långt redan :) Ja det ser ut att bli en liten tjej <3
  • Gamlamamman

Behöver bara skriva av mig lite...
    Tror inte att det har tagit sig denna månad. Känner mig fullständigt ogravid. Förutom lite småömma bröst men det kan ju bero på vad som helst egentligen. 
    Kände av molande hela förra veckan och hade hoppet uppe, men nu känns det som bortblåst. Tänker på hur chanserna minskat pga min ålder och en tråkig statistik på ca 10% chans per månad att bli gravid i min ålder. Känns bara trist alltihop. Inte meningen att sprida min negativitet. Ville bara dela mina tankar med er som faktiskt förstår. :) 

• FruA78
    Blåblomman skrev 2015-10-25 08:12:26 följande:
    Nej en tredjedel kvar nu. Känns galet att det gått så här långt redan :) Ja det ser ut att bli en liten tjej <3
    Vad skönt med en tredjedel kvar. Mysigt med en liten tjej :)
  • FruA78

Mensen kom i söndagskväll på dag 15 efter insemination :( I fredags så gick vår kära hund bort efter 14 år tillsammans. Så det är jobbigt nu, ingen bebis eller hund.

Men nya tag imorgon ska till läkaren och förhoppningsvis börjar jag med hormonbehandlingen imorgon inför försök nr 2. Känner mig inte så hoppfull just nu men det är bara att köra.

• Iskristall
    FruA78 skrev 2015-11-03 11:32:29 följande:

Mensen kom i söndagskväll på dag 15 efter insemination :( I fredags så gick vår kära hund bort efter 14 år tillsammans. Så det är jobbigt nu, ingen bebis eller hund.

Men nya tag imorgon ska till läkaren och förhoppningsvis börjar jag med hormonbehandlingen imorgon inför försök nr 2. Känner mig inte så hoppfull just nu men det är bara att köra.

Beklagar verkligen både bortgång och mens! Måtte nästa omgång gå bättre! Tummarna hålls! Kram gumman
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2015-10-26 10:04:28 följande:

Behöver bara skriva av mig lite...

Tror inte att det har tagit sig denna månad. Känner mig fullständigt ogravid. Förutom lite småömma bröst men det kan ju bero på vad som helst egentligen. 

Kände av molande hela förra veckan och hade hoppet uppe, men nu känns det som bortblåst. Tänker på hur chanserna minskat pga min ålder och en tråkig statistik på ca 10% chans per månad att bli gravid i min ålder. Känns bara trist alltihop. Inte meningen att sprida min negativitet. Ville bara dela mina tankar med er som faktiskt förstår. :) 

Man får skriva av sig och sjutton så behövs det ibland. Hur går det för dig?

Du har säkert sagt det förr, men jag får skylla på dåligt minne Hur gammal är du?
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?