• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Jenny E

Behöver lite hjälp med några råd. Hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag ska börja använda ägglossningtest och jag har köpt de test som visar fertiliteten i 4 dagar. Då jag inte vet när jag får min ägglossning då jag ännu bara har haft en mens sen jag slutade med p-piller men jag tror jag ska ha ÄL runt den 19/10. Men det finns en risk att jag får ta test i ett par veckor (vill verkligen ha koll på att jag får ÄL eftersom jag är osäker på att min kropp fungerar som den ska) Jag funderar på att ta testet varannandag, vad tror ni om det. Kan det funka eller borde jag ta ett varje dag?

Jenny

• Iskristall

Jenny E: Du kan missa din äl med att ta test varannan dag. En del har väldigt snabb stegring. Jag har aldrig testat just de testen. Men jag brukar ge råd att köpa billigare tester, (sådana där stickor man läser av streck på) de kan vara svåra att tyda men kör man sådana tills man märker en stegring så kan man ta de dyrare testen därifrån. På så sätt använder man sig inte av så många dyra test. Vilket blir billigare i längden om man inte vet när man kommer ha äl.

Du får testa dig fram till ett sätt som fungerar för dig!

• daisy80
    FruA78 skrev 2015-10-12 12:54:16 följande:

Har börjat äta hormontabletterna i onsdags ska äta två dagar till och på torsdag blir det ett ultraljud för att se hur många och stora äggblåsorna har blivit. Tidigast blir inseminationen nu på lördag men mest troligt blir det senare. Känns skönt att det är på gång :)

Håller tummarna för er denna månad :) När har du bim? Kram

Oj så himla spännande! Jag håller alla tummar och tår!! Du måste hålla oss uppdaterade :)

Jag har bim om ca 8 dagar.
  • Jenny E

Iskriatall - Tusen tack för svaret och tipset. Ska köpa lite fler test och testa varje dags så jag inte missar ÄL. Jag vill ju veta att jag har ÄL ????

Iskristall skrev 2015-10-14 17:02:55 följande:

Jenny E: Du kan missa din äl med att ta test varannan dag. En del har väldigt snabb stegring. Jag har aldrig testat just de testen. Men jag brukar ge råd att köpa billigare tester, (sådana där stickor man läser av streck på) de kan vara svåra att tyda men kör man sådana tills man märker en stegring så kan man ta de dyrare testen därifrån. På så sätt använder man sig inte av så många dyra test. Vilket blir billigare i längden om man inte vet när man kommer ha äl.

Du får testa dig fram till ett sätt som fungerar för dig!

• FruA78
    Blåblomman skrev 2015-10-14 08:39:02 följande:
    Har precis gått in i v25. Känns så overkligt fortfarande efter allt kämpande. Drygt 3 månader kvar.
    Vad härligt! Inte så långt kvar då :) Vet ni om det blir en flicka eller pojke?
  • FruA78
    daisy80 skrev 2015-10-14 19:38:57 följande:
    Oj så himla spännande! Jag håller alla tummar och tår!! Du måste hålla oss uppdaterade :)

Jag har bim om ca 8 dagar.
    Idag var jag och gjorde vul och det fanns en stor äggblåsa så det blir till att ta sprutan ikväll redan och inseminationen kommer att ske på lördag :) Känner mig jättenervös och uppspelt nu. Lite orolig för sprutan bara men min man får ta sprutan på mig.
  • daisy80
    FruA78 skrev 2015-10-15 20:48:26 följande:

Idag var jag och gjorde vul och det fanns en stor äggblåsa så det blir till att ta sprutan ikväll redan och inseminationen kommer att ske på lördag :) Känner mig jättenervös och uppspelt nu. Lite orolig för sprutan bara men min man får ta sprutan på mig.

Åå så otroligt spännande!! Förstår du är uppspelt får din man lämna sperma på lördag eller tar de sådan som är fryst? Bara lite nyfiken och okunnig :)
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-10-12 17:46:56 följande:

Hej tjejer!

Vi har bestämt oss för att utnyttja vårdgarantin efter många om och men. Så nu skulle vi få kallelse om 4-6 veckor. Behöver inte längre vänta ända till december-mars att få starta ivf. Så nu hoppas vi det snart kommer bli vår tur att få plussa!

Hur går det för er?

Heja er! Det gjorde ni rätt i! 4-6 veckor känns som en väldigt kort tid om man jämför med allt väntande man varit med om Håll oss uppdaterade!!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2015-10-15 22:10:28 följande:

Heja er! Det gjorde ni rätt i! 4-6 veckor känns som en väldigt kort tid om man jämför med allt väntande man varit med om Håll oss uppdaterade!!

Ja eller hur! typ har vi försökt i 1,5 år nu. Så 4-6 veckor är egentligen ingenting. Såg att jag fört upp min temp i 27 månader i tempkurvor...
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?