• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2015-11-05 11:44:22 följande:

Tack snälla du!

Jag reklamerar om leveransen inte kommer. ;)

Ja, skulle vara jättekul. Skönt på det sättet att de är stora. Tror att det kommer finnas möjlighet att njuta mer av bebistiden. Skulle vara så fint att se dem som storasyskon.

Ja nu hejar vi på varandra så vi får gå barnvagnspromenad nästa år. :)

Heja oss! Ja barnvagnspromenader ser jag fram emot!
  • FruA78

Tack! Det gick bra hos läkaren så nu har vi påbörjat försök 2. Dag två med tabletter och nytt vul på tisdag och mest troligt insemination om en vecka.

Hur går det själv? Börjat ni med ivf snart?

• FruA78
    daisy80 skrev 2015-11-03 23:41:48 följande:
    Men så tråkiga saker du fått vara med om i helgen, ledsen för er skull. Men nya tag för er nu, chansen finns fortfarande kvar, håller alla tummar och tår inför nästa gång!
    Tack! Ja det är bara att fortsätta försöka men känns det känns som vi har har större chans med ivf.
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-11-05 17:24:25 följande:

Tack! Det gick bra hos läkaren så nu har vi påbörjat försök 2. Dag två med tabletter och nytt vul på tisdag och mest troligt insemination om en vecka.

Hur går det själv? Börjat ni med ivf snart?

Nä, vi har inte börjat än. Vi har vårt första besök med läkaren på ivf-klinken på tisdag. Nu är det bara några dagar bort Och jag hoppas vi kan börja vid nästa mens som bör komma i slutet på november! Om inte läkaren säger att vi måste göra långa programmet?!

Lycka till med tabletterna FruA78! Tummarna hålls för dig med!
  • Ankissen

Får jag hoppa in här? Jag är 37 år och har precis fått missfall med mitt tredje barn. Jag är redo att hoppa i sadeln så snart jag är blodfri.

• Iskristall
    Ankissen skrev 2015-11-05 17:59:34 följande:

Får jag hoppa in här? Jag är 37 år och har precis fått missfall med mitt tredje barn. Jag är redo att hoppa i sadeln så snart jag är blodfri.

Välkommen! Självklart får du hoppa in här hos oss! Har ni försökt länge med att få syskon?
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-11-05 17:54:40 följande:
    Nä, vi har inte börjat än. Vi har vårt första besök med läkaren på ivf-klinken på tisdag. Nu är det bara några dagar bort Och jag hoppas vi kan börja vid nästa mens som bör komma i slutet på november! Om inte läkaren säger att vi måste göra långa programmet?!

Lycka till med tabletterna FruA78! Tummarna hålls för dig med!
    Vad spännande :) Uppdatera gärna hur det går på tisdag. Hopas att ni kan börja nu i slutet av november.
  • FruA78
    Ankissen skrev 2015-11-05 17:59:34 följande:

Välkommen! Beklagar missfallet :( Inte roligt jag har haft två i rad under de senaste två åren. Hur gamla är dina barn?
  • Ankissen
    Iskristall skrev 2015-11-05 18:03:14 följande:

Välkommen! Självklart får du hoppa in här hos oss! Har ni försökt länge med att få syskon?

FruA78 skrev 2015-11-05 18:16:13 följande:

Välkommen! Beklagar missfallet :( Inte roligt jag har haft två i rad under de senaste två åren. Hur gamla är dina barn?

Tack tjejer! Missfallet var en hoppsan, men tack vare den graviditeten har mitt bebissug väckts. Måste bara bearbeta pappan som känner sig "gammal" (han är 39). De två barn vi redan har är sex och tio år. Jag verkar vara en sån som blir lätt gravid (fortfarande till och med) men även lätt får missfall. Fem graviditeter under åren har gett två barn. Alltså mer än 50% missfall.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?