Inlägg från: Blåblomman |Visa alla inlägg
  • Blåblomman

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Här kom mensen i söndags. Fick en väldigt riklig denna gång där jag till och med blödde igenom. Har inte hänt på mer än 15 år. Och det kom ut blodklumpar, nästan som vid missfallet. Ska fråga om det imorgon när jag har mitt andra besök på fertilitetskliniken.

• Blåblomman

Jag känner också igen mig i det ni skriver. Har längtat efter barn i 10 år men träffade kärleken först för drygt 2 år sen. De förhållanden jag hade innan var det aldrig tal om barn. Och det där med stressen, känner mig så stressad, är 36 och drömmen är ju att få 2-3 barn och ja det går ju att räkna ut att möjligheten att hinna med syskon minskar när man inte ens lyckats få första vid min ålder. Sambon är 2 år äldre och säger att det finns en massa tid kvar, men så känner inte jag. Men killar har ju mer tid till sånt här. Jag känner mig mest drivande i det här också men han följer med på resan och jag känner ändå att han är ett stort stöd i detta. Men skönt att skriva av sig här också.

• Blåblomman

Jo min sambo är införstådd i allvaret. Vi har ju nu försökt i 18 månader. Vi lyckades ju i maj men det slutade i missed abortion. Just nu genomgår vi en fertilitetsutredning så förhoppningsvis får vi svar i december om vi behöver hjälp på traven.

MrsLowlife - sänder en massa styrkekramar till dig. Och var inte rädd för att söka hjälp. börja i tid är mitt råd, tror gränsen går vid 12 månader , 6 månader om man är över 35. För såna här utredningar och ev kö till ivf kan ta tid. Och jag känner att jag hellre vill veta om något är fel än att pröva månad efter månad utan resultat.

• Blåblomman

Vi flyttade fram vår deadline för att söka hjälp hela tiden. Man vill ju liksom fixa detta själv på egen hand men insåg att för att inte gå under så behövde jag ta tag i det och boka en tid. Vi får se vad utredningen visar och vad som händer efter.

Ja att få två mf måste vara riktigt tufft. Att drabbas av ett är väl rätt vanligt, var det inte var fjäde graviditet som slutade i mf? Men att drabbas av två. Fy, egentligen ska ingen behöva gå igenom det. Det är så tufft både fysiskt och psykiskt. Jag håller tummarna att vi lyckas snart!! Kämpa på!

• Blåblomman

Å vad tråkigt dalin79. Förstår din oro fullständigt. Gick igenom ett ma i somras. Fick sätta igång missfallet eftersom det inte startade av sig själv. Det var inte kul men på något sätt tar man sig igenom det. Allt har sin tid. Så tillåt dig att vara ledsen och skönt att du får med dig stöd.

Efter ma började jag misstänka att jag också har endometrios och på mitt senaste besök på fertilitetskliniken var läkaren inne på samma spår. Ska dit igen på torsdag för en uppföljning hur det ser ut runt ägglossningen. Vet dock inte om det är det som gör att vi inte blir gravida. Går ju under utredning just nu.

Stor kram till dig!

• Blåblomman

Å spännande Asali79. Håller tummarna!

Jag var och fick spolning idag. Läkaren meddelade att jag har ägglossning om ett par dygn så imorgon skulle vi verkligen se till att mysa. Hon sa att morgondagen var viktigare än vårat slutsamtal på fertilitetskliniken. Håller tummarna att det här blir den månaden det tar sig!

• Blåblomman
    dalin79 skrev 2014-11-13 14:31:18 följande:

Har också funderat på det där med spolning.

Hur beslutas om detta?

Och hur upplevde du det?

Vi går ju på utredning. Ringde en gynmottagning som erbjuder fertilitetsutredning (via landstinget så vanlig patientavgift). Där är ett moment att få en spolning förutom provtagning, spermaprov och VUL.

Jag tyckte inte själva spolningen kändes alls. Sen efteråt känns det lite som svag mensvärk. Så inget farligt eller obehagligt tyckte jag.
  • Blåblomman
    Sunshine1979 skrev 2014-11-14 16:40:50 följande:

Har "myset" börjat bli omysigt för er ännu. I börja av ägglossningsperioden är det roligt och mysigt men efter några dagar blir det bara arbete. Känns det inte lite som ett måste till slut. Egentligen orkar jag inte men ok då. Det är ju sista dagen nu så vi måste ju. Eller? Kanske är det bara jag...

Ja ibland tycker vi det men då struntar vi helt enkelt att ha sex. Vill att det ska vara styrt av lust och inga krav. Så vi har säkert missat någon månad. Men tror det är viktigt för att förhållandet ska fungera i längden.
  • Blåblomman
    dalin79 skrev 2014-11-14 16:48:19 följande:

Hej alla!

En liten uppdatering från mig.

Blev inlagd inatt pga svåra smärtor men fick komma hem vid lunch med stränga order att komma in igen om jag blir dålig.

De tyckte synd om mig eftersom jag inte kan ta morfin så fick bara Alvedon. Läkaren sa dock att jag kunde kombinera med Ipren. Antar det var för att hcg vänt ner mot 400 igen.

Så nu sitter jag hemma med sjukt ont i magen och värmekudden för att lindra lite. Kan knappt ta på min mage på vänster sida och klarar ej gå upprätt. Men då puls, blodtryck, blodvärde och infektionsparametrar ligger bra såär det ingen fara utan bara härda ut. Har i alla fall börjat blöda mycket nu och det är inget brunt längre, bara rött. Så allt är väl på väg ut....

Lycka till nu alla med ÄL nu runt helgen och för er som har BIM hoppas jag ni slipper se något då ni går på toan.

Kram till er !!!

Å vad jobbigt. Jag vet hur ont det gör. Men jag tyckte att när det väl började så gick det ganska så fort, runt ett dygn. Sen småblödde jag lite ett par dagar. jag fick gå hem utan smärtstillande, så hade bara alvedon. Det var tufft. Hoppas du snart ska må bättre.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?