Inlägg från: Blåblomman |Visa alla inlägg
  • Blåblomman

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Iskristall skrev 2014-11-29 12:55:05 följande:

Åh så trist daisy80! Då är vi två som ska dricka rödvin ikväll!

Och nu är vi tre.. Mensen kom idag, en dag tidigare än beräknat och med en jävla värk.
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2014-12-08 11:47:57 följande:

Blåblomman: Ja det ska bli skönt med svar och förhoppningsvis hjälp. Är det nu i veckan ni ska få svar?

Själv blir det inget försök denna månad heller så surt. Fick urinvägsinfektion nu igen och det känns som jag vill ge upp att försöka få barn. Men självklart ska vi fortsätta försöka men ibland är det bara så jobbigt.

Håller tummarna att vi alla snart lyckas!

Ja ska dit i eftermiddag. Börjar bli nervös för vilket svar vi ska få.

Vad trist att det inte blev något denna månad heller. Vi får hoppas att det blir nästa månad istället.
  • Blåblomman

Nu har vi haft vårt sista besök. Inga fel på vare sig mig eller sambon, alla prover visar på normalitet. Däremot har jag misstänkt endometrios men det går inte att avgöra om det gör att vi inte blir gravida eller ej. I alla fall så skickar de iväg en remiss för ivf men det är sen upp till ivf-kliniken att avgöra om vi får ställa oss i kö eller inte. (Vi blev ju gravida i maj med missed abortion som inte är ovanligt) Vi skulle förvänta oss ett svar i jan/feb och sen är det i såfall 5-6 månades väntetid. Tills dess får vi försöka bli spontangravida. Ska tillbaka i februari för att kolla upp cystorna jag har på ena äggstocken.

• Blåblomman
    FruA78 skrev 2014-12-08 17:43:15 följande:

Vad bra att ni har fått svar. Hoppas att ni lyckas snart utan hjälp. Ni har ju som oss lyckats tidigare, även om det inte gick hela vägen.

Jobbigt att vänta svar på remissen. Om jag har förstått det rätt så räknas tiden i kön från och med det datum som remissen kommer in till kliniken. Vart i landet bor ni?

Kram

Ja det hoppas jag med. Har det lyckats en gång borde det lyckas igen och det är ju vanligt med missfall.

Jaha gör det, låter ju bra. Vi fick lämna blodprov båda två idag så jag gissar de väntar in de svaren innan remissen går vidare? Vi bor i Stockholm. Var bor ni?
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2014-12-08 20:39:38 följande:

Blåblomman: javisst ska vi lyckas snart igen!

Ja hoppas att det räknar så hos alla kliniker för denna väntan är jobbig. Först vänta ett år på utredning, sedan vänta 5-6 månader på IVF. Tålmodig har man blivit på köpet, vilket är positivt :)

Vi bor också i Stockholm, söder om stan.

Vi är nu barnvakt till min mans brorsbarn som är 4 och 6 år. Det gör barnlängtan större och ger mig mer motivation till att fortsätta kämpa.

Kul att ni också bor i Stockholm. Ja man blir bra på att vänta men samtidigt är det just väntan som är så jobbig. Att inte veta när och om. Jag kan i perioder bli anti mot barn och barnmagar. Tycker mig se dem överallt och det känns tufft. Andra dagar ger det mig kraft att kämpa vidare och föreställa mig som mamma en dag! Har en brorsdotter som är 5 som jag kan låna ibland
  • Blåblomman
    FruA78 skrev 2014-12-08 23:17:09 följande:

Blåblomman: ja vad roligt att vi båda bor i Stockholm.

Javisst, känner igen mig vad du skriver ibland så orkar jag inte se gravidmagar alls och ibland är jag tvungen att titta på bebiskläder och barnvagn för att orka fortsätta försöka. Denna väntan är ibland för jobbig försöker sysselsätta mig med annat men det är svårt att låta bli att tänka på barn.

Hoppas att de vill ta emot er remiss, annars måste ni vänts ett år till? Hur gammal är du?

Jag har en son som är 18 år men det var ju evighet som han var liten. Min man har inget barn sedan tidigare men vi har varit tillsammans i 11 år och vi vill gärna hela barn tillsammans.

Jag vet faktiskt inte, men antar att vi får lov att vänta mera. Tror att det i så fall är missfallet som avgör, att de ser att vi blivit gravida och kan bli det igen själva vilket vi också hoppas på såklart. Är 36.

Ni skulle på utredning eller hur?
  • Blåblomman
    Sunshine1979 skrev 2014-12-09 10:41:25 följande:

Vi bor också i Sthlm, va roligt! Kanske blir en mammagrupp av detta tillslut.

Ingen mens än så länge, känns som om jag ligger och spänner mig för att den inte ska komma heller. I så fall har jag inte hunnit haft någon mens sen senaste missfallet så det vore ju för bra för att vara sant om det blev nåt. Men visst, hoppas gör vi ju alla!!!

Åh det hade ju varit toppen!

Har du vågat testa än?
  • Blåblomman

Spännande! Håller alla tummar för er!

Själv har jag bim 26/12 så jag hoppas på en fin julklapp/nyårspresent.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?