Inlägg från: Blåblomman |Visa alla inlägg
  • Blåblomman

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

angienea skrev 2014-12-17 21:09:40 följande:

Hej alla:)

Jag har en fråga som kanske någon kan tänkas svara på.

Jag ska ha min mens på söndag men fick ett ryck och kolla äl-test för ev graviditet, detta visade ett starkt och ett svagt sträck kan det vara så att det är en graviditet eller bara för att mensen ska komma?

Har ni prövat med äl-test och då visat sig att det var så eller vet ni någon som har testat?

Lite nyfiken här..:)

Kram

Det kan ge utslag för både och. Så för att vara på säkra sidan bör du testa med ett gravtest för att veta säkert. När jag blev gravid i maj fick jag ett jättestarkt utslag på äl-stickan dagen före BIM. Men som sagt har fått utslag strax innan mens också, men då mycket svagare. Håller tummarna för dig!
  • Blåblomman

Så vad tror ni? Är det inte ett svagt streck här? Måste köpa ett digitalt idag. Är på BIM-3 idag men kunde inte hålla mig.

• Blåblomman
    FruA78 skrev 2014-12-23 11:04:21 följande:

Blåblomman: jag ser två streck. Jag tror att du är gravid! Det blir ju världens bästa julklapp isåfall till er :)

Själv fick jag min mens igår.

Ja jag ser ju det med men man blir ju lite osäker på sig själv att man ser rätt. nu ska jag försöka hålla mig till imorgon så jag inte förstör julklappen till sambon. Och så hoppas jag att det ska gå vägen den här gången!

Vad tråkigt med mens, men då kan du skåla in det nya året och ta nya tag nästa år. Det var då ni skulle på utredning eller hur? Stor kram!

Vi fick papper igår om att de mottagit vår remiss, ska få svar om 4-6 veckor om var i kön vi står. Men hoppas nu att vi ska slippa ivf.
  • Blåblomman

Hej alla och God Jul!

Testade med digitalt imorse och den visade negativt :( vet inte vad jag ska tro nu. BIM är på fredag så får väl invänta mensen eller testa igen på lördag. Men just nu känns det lite hopplöst faktiskt.

Det var vårt 5:e försök efter missfallet, 17:e totalt... Hur länge orkar man hålla på?

• Blåblomman
    FruA78 skrev 2014-12-24 20:52:14 följande:

God Jul på er alla!

Blåblomman: det kan ju vara så att det är för tidigt med det digitala. Jag plussade svagt på bim -4 men provade sedan med digitala på bim- dagen och då visade den 1-2 veckor.

Håller tummarna nu för er!

Å hoppas det ska vara så. Får hålla mig och testa på fredag igen. Då borde jag få det svart på vitt.
  • Blåblomman
    MrsLowlife skrev 2014-12-25 11:58:26 följande:

Hoppas att lördagen ger ett tydligt svar då. Jag testade mig i tisdags med negativt svar men har inte fått mens heller än (torsdag idag). BIM är idag så jag ska vänta med att testa någon dag till tror jag, kanske lördag för mig med.

Håller tummarna!!
  • Blåblomman

Idag kom mensen på BIM+3 så det streck jag fick förra veckan måste ha varit ett spökstreck eller så räknas det kanske som ett tidigt missfall? Fick aldrig något mer utslag på grav testen.

Bara att ta nya tag om 2 veckor igen då... Suck.

• Blåblomman
    FruA78 skrev 2014-12-31 11:17:16 följande:

Blåblomman: åh vad tråkigt, det som såg så bra ut. Själv väntar jag på att mensen ska sluta är på dag 10 nu och mensen har varit mycket mer och har haft ondare än vanligt. Det är andra mensen efter missfallet. Nu de senaste dagarna har jag haft mer som blodblandade flytningar, så tror jag missar denna ägglossning med. Åh så frustrerande! Vågar inte ha sex än när det är så här.

Iskristall: vad tråkigt.

Nu längtar jag tills det nya året och hoppas att vi alla får vår efterlängtade bebis år 2015

Gott nytt år på er alla!

Jag upplever också att mensen har förändrats sen missfallet. Jag blöder dock bara ca 3 dagar men oj vad jag blöder. Blöder igenom väldigt lätt och jag har mycket ondare nu än innan. Misstänker att det kan vara endometriosen som ger sig tillkänna.

Ta upp det med läkaren tycker jag.

till alla andra. Stor kram! Håller tummarna att 2015 blir vårat år!
  • Blåblomman
    Smulan987 skrev 2015-01-09 07:55:42 följande:

Hej!! Hoppas att allt är bra med er.. Här är det lite tråkigt just nu.. Jag hade en stark känsla av att jag var gravid redan en v. innan bim, molande värk, lite smått öm i brösten, kändes bara som att det var något därinne, allra helst på kvällen, och jag hade helt rätt. Men tyvärr så fick jag en rejäl blödning från ingenstans natten mellan sön-mån, bim-4, åkte till gynakuten på måndag och fick konstaterat att det var ett tidigt missfall. Fick medicin som ska minska blödningen, men blöder fortfarande ganska mycket. Så nu vill jag bara att det ska sluta så man kan börja om på nytt och hoppas att det tar sig snabbt.

Å nej vad tråkigt :( hoppas du inte ska blöda så mycket och kan starta om. Här är det äl till helgen så får se om det blir något denna gång. Annars väntar vi svar på vår remiss. Borde komma inom den närmsta månaden.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?