Inlägg från: MagicQueen |Visa alla inlägg
  • MagicQueen

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Testade idag på äl + 10 med one step remsa. Negativt test

Skulle gissa att mensen kommer till helgen då jag hade lite senare äl än jag trode innan.

Hoppas ju såklart inte mensen kommer alls, men ställer in mig på det...

• MagicQueen

Gjorde två test från Apoteket igår, båda med fullt synliga streck. Det första på dan och det andra sent på kvällen, strecket hade ökat på det andra. Men sen kom mensen? Tidigt mf igen antar jag

Precis som vid förra missfallet så är brösten inte längre ömma och jag var inte heller kissnödig när jag vaknade. Vilket jag var tidigt på morgonen båda gångerna upp till en vecka innan bim...

Man blir lika ledsen och uppgiven varje gång.

Nytt bim 17 maj. Då är båda mina pojkar döpta, det måste betyda nått.

• MagicQueen
    majja77 skrev 2014-04-24 09:03:21 följande:
    Va tråkigt, men va spännande med bim på dopdagen MAGI !!! Solig
    Ja det måste ju betyda nått
  • MagicQueen
    Tedax skrev 2014-04-24 20:22:13 följande:

Annica80: Välkommen! {#emotions_dlg.flower}Sourz: Hur går det? Mensvärk kan ju lätt förväxlas med växtvärk...

MagicQueen: Usch, inte ett missfall till. Gråter Kramar till dig! Har du kollat dina sköldkörtelvärden? Jag fick tidiga missfall pga dem, men det ordnade sig när jag fick medicin.

CorneliaVelvet: Håller tummarna för att du bara testat lite för tidigt!

Majja77: Visst blir man trött på sig själv ibland, jag är likadan. Så fort ÄL är över börjar det: är inte brösten lite ömma, mår jag inte lite illa, visst är jag lite tröttare än vanligt... FlörtVinterdröm: Hoppas du lade ett fint ägg i påskas! Glad

Nej det har jag inte gjort, tack för tipset. Kanske ska få be att kolla dom. Aldrig haft mf tidigare och nu 2 tidiga av 4 försök, det känns inge roligt.
  • MagicQueen
    Vinterdröm skrev 2014-04-25 08:30:07 följande:

Usch vad trist MagicQueen, pepp till dig!

Man blir ju nervös nu att nått är fel, eller är det bara tillfälligheter? Missfallsrisken ökar ju efter 35 år osså + att det är betydligt svårare att bli gravid då. Så visst, man har ju inte oddsen på sin sida. Bara att kämpa på.
  • MagicQueen
    Tedax skrev 2014-04-25 20:47:17 följande:
    Svullen mage är ju vanligt tidigt i en graviditet, det hade jag. Hoppas att det är växtvärk!
    MagicQueen skrev 2014-04-25 06:20:47 följande:Nej det har jag inte gjort, tack för tipset. Kanske ska få be att kolla dom. Aldrig haft mf tidigare och nu 2 tidiga av 4 försök, det känns inge roligt.

Förstår att det känns riktigt jobbigt! Håller tummarna för tredje gången gillt!  TSH-värdet ska vara under 2,5, helst under 2,0 när man vill bli gravid. Vården tycker ofta att upp till 4,0 är normalt, men jag fick inte behålla en graviditet förrän jag var nere på 2,2.
    Om värdet är för högt, hur gör dom för att få ner det? Nyfiken då jag ej har nån erfarenhet alls
  • MagicQueen
    Tedax skrev 2014-04-25 22:16:46 följande:
    MagicQueen skrev 2014-04-25 21:49:33 följande:
    Om värdet är för högt, hur gör dom för att få ner det? Nyfiken då jag ej har nån erfarenhet alls
    Man får medicinen Levaxin. Mitt TSH-värde gick från 3,99 till 2,22 på drygt en månad och jag blev gravid direkt.  Och bäst av allt, jag fick behålla graviditeten!  
    Tack för ditt svar vänder man sig till läkare på vårdcentralen eller till bm så hon skickar remiss?
  • MagicQueen
    majja77 skrev 2014-04-27 22:32:36 följande:
    Ja det undrar jagSolig. jag har aldrig haft något sådant iaf de senaste 10 försöken..men som vanligt vågar man ju inte hoppas, bara lite hoppas, för kroppen kan ju spela en stora spratt..men det ska verkligen bli spännande nu Drömmer
    Hoppas, spännande
  • MagicQueen
    Tedax skrev 2014-04-27 19:48:25 följande:
    Provet tas enkelt genom ett blodprov och kan göras både hos BM och vårdcentralen. Det stora problemet är att få tag på en tillräckligt uppdaterad läkare som vill skriva ut medicin om dina värden är för höga. Rynkar på näsan Jag fick nej av min vårdcentral och av min gynekolog, trots två tidiga missfall och ett TSH-värde på 3,28. Till slut fick vi tag på en fertilitetsläkare då vi försökt i över ett år och inte blivit gravida ("bara" missfall). Jag fick testa igen och var uppe på 3,99 och då skrev hon motvilligt ut medicin. Hon sa rakt ut att hon inte trodde att det skulle hjälpa oss! Förvånad 

Jag bor i norra delen av landet, här finns inga privata kliniker och att fp nån vettig hjälp på vc är hopplöst. Så jag misstänker det lär bli svårt att hitta en hjälpsam och uppdaterad läkare...
  • MagicQueen
    majja77 skrev 2014-04-28 18:56:05 följande:
    Jaaa, det är lite extra spännande att se om kroppen kan LURAS med en nidblödning också och sen få minus på test och mens..men hoppas såklart på pluss.. när kan man testa tidigast om man fått en nidblödning? vad tros? äl+8 idag.
    Vad jag förstått det så kan man väl testa direkt när ägget fäst? Så hade jag varit dig hade jag nog inte kunnat hålla mig så länge innan jag testat
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?