Inlägg från: MagicQueen |Visa alla inlägg
  • MagicQueen

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Tedax skrev 2014-04-28 19:53:19 följande:
    Det behöver ju inte vara sköldkörteln som är problemet, men det kan ju vara skönt att utesluta det då det är ganska vanligt. Tror inte att det ska vara så svårt att bara få ta ett test.

Ett annat tips vid tidiga missfall är ju progesteronkräm. Använde det vid min första graviditet.

Håller tummarna att det blir tredje gången gillt för er, missfall kan ju bero på otur (eller hur man nu uttrycker sig)också!
    Precis, det är ju inte säkert det är nått fel övht, det kanske bara tar lite tid helt enkelt.

Men iom att jag ändå är lite äldre vore det skönt att utesluta ev orsaker som kan vara bidragande. Maken tycker vi ska köra på ett tag till innan vi tar tag i det... Men så är han dån dom alltid är rädd för att söks hjälp.. Vi får se
  • MagicQueen
    joss82 skrev 2014-04-30 08:16:13 följande:

Hur har det gått, majja77? Testat i morse?

En till här som undrar
  • MagicQueen
    pärla00 skrev 2014-05-04 18:47:35 följande:

Hur långt är det mellan era syskon, ni som har 2 barn... eller hur långt vill ni ha mellan syskonen? Vad är lagom...?

Det är ju bra om de kan leka med varandra tänker man.....Och hyfsat nära i ålder, eller?

Jag har 11 månader mellan mina, två pojkar som blir 6 o 7 år nu i höst. Det fungerar bra, ju ville ha dom tätt.

Jobbar på ett syskon nu
  • MagicQueen
    pärla00 skrev 2014-05-04 20:31:32 följande:
    Vilka är för- och nackdelarna med tätt mellan syskonen, är det mkt mer jobb med 2 nästan lika små? Eller nästan lika.....
    Jag har ju ingen erfarenhet av att bara ha ett barn, men nog verkar det bra mkt stillsammare med bara en eller flera år emellan. Men jag ångrar då aldrig att vi skaffade dom tätt
  • MagicQueen
    Vikkan333 skrev 2014-05-06 06:23:48 följande:

Hej! Jag vet inte om jag har bett om att få hoppa in här tidigare så jag gör det nu. :) Tog ut kopparspiralen igår och hoppas på ett plus. :D BIM i början på juni så det blir lite läsande för att hålla mig sysselsatt. Dock helt oväntat att vi skulle skaffa en 3a. Har alltid tyckt det varit bra med två men en morgon vaknade jag bara med önskan om en till... (Maken har velat länge).

Vi är osså inne på tredje barnet. Hur gamla är dina? Mina är 6 och 7 år.

Tog ut min kopparspiral i jan och inne på femte försöket nu.. Frustrerande då mina två tidigare båda blev till på första försöket.
  • MagicQueen
    Ljusfat skrev 2014-05-06 22:47:55 följande:

Hur har ni det? Kryper tiden fram mellan äl och mens även för er? Går verkligen och känner efter hela tiden :)

Jadu, äl ..+ 1 för mig, kommer bli en låååååång väntan
  • MagicQueen
    Vikkan333 skrev 2014-05-07 17:22:01 följande:

Kul! Mina är 8 och 5 år. :) Tror våra barn kom till på 3 ungefär så jag har ingen större förhoppning på första utan blir det så blir det MEN jag kommer säkert testa innan Bim ändå, för jag äääälskar test! ;)
    Jag är helt hopplös, kan aldrig låta bli att testa
  • MagicQueen
    Vinterdröm skrev 2014-05-09 07:59:31 följande:

Igår på BIM+6 orkade jag inte vänta längre utan gjorde ett test på eftermiddagen och ett starkt plus dök upp direkt.Glad Känns helt overkligt! Samtidigt inte helt oväntat eftersom jag har haft molvärk sedan några dagar efter ägglossning, öm i ryggslutet och frusen. Men alla symptom är ju lätta att förväxla med pms så helt säker har jag inte varit. Nu hoppas vi att det lilla knyttet vill stanna i magen.

Jag önskar er alla i tråden lycka till, jag var själv helt övertygad om att vi skulle få försöka lääänge till, men helt plötsligt dök plusset upp!

Va härligt, grattis
  • MagicQueen
    Mysmia79 skrev 2014-05-11 12:16:16 följande:

Är på bim-4

Nånting ser jag, helt blankt är det inte
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?