• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • majja77

Jag ska hålla mig 2 dagar iaf hehe

Vildhallon skrev 2014-01-27 17:53:33 följande:
    Hej! Svårt att se om det är rosa eller grått. Testa i övermorgon så ser du en stegring isf

• mimmih

L1977 och Vildhallon, stort grattis till er båda!

Jag är fortfarande kvar, läser i tråden men skriver inte så mycket eftersom jag fortfarande väntar på att få komma igång igen efter missfallet. Förra veckans HCG visade 14, vilket betyder att jag nog är nere på 0 nu! Snart är det dags!!

• MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-27 14:17:49 följande:
    Nu har vi sett ett litet pickande hjärta!

Åååååh, vad kul!!!!
  • majja77
    MjölkChoklad skrev 2014-01-27 19:45:34 följande:

Åååååh, vad kul!!!!
    Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Gravid
  • Bebislängt

Jag är så himla orolig att jag inte har fått i mig tillräckligt med folsyra innan jag fick reda på att jag är gravid. Började med ACO gravid dagen efter jag gjorde testet vilket ju var v 4+3 men nu läser jag att man ska ha tagit dom en månad innan man ens blev gravid. Jag hade ingen aning om det och jag äter inte särskilt mycket grönsaker i vanliga fall :/

• Vildhallon
    Bebislängt: Oroa dig inte för det Du gör ju vad du kan nu. Det kommer att gå bra ska du se! Folsyra finns även naturligt i frukt, bär och fullkorn.
  • Bebislängt

Men du har rätt. Bara dumt att oroa sig för något man ändå inte kan påverka. Jag ska ge mig själv google-förbud fram till min första barnmorsketid tror jag.

Men det är ju så att det finns då många orosmoment för aldrig tidigare har ju någonting varit så viktigt som det här lilla livet i magen är.

Jag blir ju så klart också ännu mer nojig eftersom jag i princip inte har några symptom.

• Vildhallon

Jag förstår precis vad du menar... Google är inte bra i detta avseende och jag skrämmer upp mig mer än nödvändigt. Jag försöker bara ta dagen som den kommer fram till nästa VUL och se hur läget är då.

Jag har också väldigt få graviditetstecken men efter igår så ser jag de som positivt då jag slipper må dåligt "i onödan". Det är mest brösten som känns och även ett svagt, svagt illamående som kommer och går, men aldrig så att jag spyr. Nu under helgen så glömde jag i princip bort att jag var gravid eftersom jag mådde så dåligt av förkylningen och bara ville vila.

• L1977

Jag har inte heller så mkt symptom. Ett svagt men dock konstant illamående. Ont i brösten o något så hysteriskt trött.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?