• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Tedax

Grattis till plus och lyckade VUL! {#emotions_dlg.flower} Så härligt att läsa om... Glad

Här kom mensen i dag så denna månaden börjar vi försöka få ett syskon till sonen. Har en helt galet underbar son på 15 månader och vill ha en liten goding till. Hjärta

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower} 
    Jenna0808 21/2 
    Synaps 21/2 
    MrsLowlife 23/2 
    Amandi 25/2
    Mjölkchoklad 26/2
    Lantlollan 1/3 
    Mon bébé 13/3
    Joss82 17/3
    Tedax 19/3

Plus Plussat Plus 
    Vildhallon, BF 15/9
    Bebislängt, BF 24/9 
    L 1977, BF 4/10
    Aftonstjärna BF 17/10
    Pealuttan
    jamieblue
    MissErabel

• Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-02-18 17:56:41 följande:
    Jag har också börjat tempa nu. Känns som en ganska liten "uppoffring" för att få svart på vitt Glad.

Går och väntar på att mensen ska ta slut så det blir dags att börja försöka igenKyss
    Ja, det är väldigt skönt med det där beskedet. Hoppas att du kommer att tycka att det funkar! Har du köpt en "riktig" ägglossningstermometer (noggrannare, med två decimaler), eller har du en vanlig febertermometer? Jag köpte min på nätet för 119 kr (www.gravtest.se/babyplan-digital-termometer-p-128.html), så de är inte så dyra. Och jämfört mot när jag bara hade en vanlig febertermometer så ligger min temperatur mycket stabilare, så jag tycker att det var värt den extra utgiften.

Min temp höjdes i morse, så det känns skönt! Nu blir det den långa väntan till BIM...
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • Synaps

Bim om två dagar! Vill gärna ramla ner på plussidan! Hoppas det går bra för alla!

• Bebislängt
    Aftonstjärna skrev 2014-02-18 17:39:27 följande:
    Ni som plussat! Hade tänkt starta en tråd, men så hittade jag en här för 30+ mammor med BF i höst:

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m72492897.html

Jag håller mig till septembertråden, jag gillar den. Väldigt aktiv tråd med massa olika typer av människor i alla åldrar :)
  • Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-02-18 14:39:43 följande:
    Åhh vad roligt att höra! Då är du i 8+0 idag då. Jag gick precis in i 10+0 idag så då är det bara två veckor mellan oss

Ja! Fast jag hoppas och tror att jag kommer att få åka fram ett par dagar igen vid nästa mätning. :)

Sååå jobbigt att bli tillbakaflyttad nästan en hel vecka. Det är ju inte som att de går långsamt nog utan att man ska behöva göra om dem ;) Klart värt att allt såg bra ut dock!
  • Bebislängt
    Synaps skrev 2014-02-19 17:30:40 följande:
    Bim om två dagar! Vill gärna ramla ner på plussidan! Hoppas det går bra för alla!

Håller tummarna!
  • MrsLowlife
    Synaps skrev 2014-02-19 17:30:40 följande:
    Hoppas att det går vägen för dig, jag har själv bim i helgen och har haft en hel del molvärk senaste veckan. Det brukar jag inte ha så jag hoppas (fåfängt) att det kan vara nått. Å andra sidan var jag rejält sjuk och jobbade mycket under ägglossningsperioden så det är konstigt om det skulle lyckats. Nåja, den som väntar få se.
  • Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-02-18 23:00:38 följande:
    Ja, det är väldigt skönt med det där beskedet. Hoppas att du kommer att tycka att det funkar! Har du köpt en "riktig" ägglossningstermometer (noggrannare, med två decimaler), eller har du en vanlig febertermometer? Jag köpte min på nätet för 119 kr (www.gravtest.se/babyplan-digital-termometer-p...), så de är inte så dyra. Och jämfört mot när jag bara hade en vanlig febertermometer så ligger min temperatur mycket stabilare, så jag tycker att det var värt den extra utgiften.

Min temp höjdes i morse, så det känns skönt! Nu blir det den långa väntan till BIM...
    Tack för tipset! Jag har en vanlig febertermometer. Provar den här månaden, och om det inte fungerar något bra så får jag köpa en riktig termometer till nästa månad. Eller helst hoppas jag ju slippa tempa öht Flört. Ska bli intressant att se hur det här fungerar.

Jag håller tummarna för att din temp inte går ned nu dåGlad.

• MjölkChoklad

Lite smått (?) irriterad på mannen idag - PMS på gång förmodligen Brukar vara så här, så jag förbereder mig på mens nästa vecka. Samtidigt som jag ändå fortsätter hoppas... Hoppet är det sista som överger en

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?