• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-02-17 09:59:01 följande:
    Äntligen är det dagen för mitt andra vul. Jag har varit så orolig sen det förra men nu har jag helt plötsligt en jättebra magkänsla. Hoppas den stämmer :)

Jag håller tummarna för dig! Berätta gärna hur det gick sen!

Imorgon går vi in i 10+0. KUB börjar närma sig och nästa måndag ska vi till BM igen. Hon skulle beställa tid för KUB då och förhoppningsvis hinner vi göra den i slutet av nästa vecka eller i början av veckan efter. Det skulle i och för sig vara skönt att göra KUB:en efter 12+0 så vi kan se att allt har gått bra. Visar KUB:en låg risk så känner jag att jag kan börja slappna av på riktigt Man befinner sig lite i ett vakum även om jag verkligen försöker slappna av och njuta av graviditeten nu. Vi vill ju så gärna att det ska gå bra den här gången!

Kram på er alla
  • Bebislängt

Nu har jag varit på vul. Knodden hade växt men jag blev tillbakaflyttad fem dagar, vilket känns som en evighet så nu är jag i 7+6 igen. Men eftersom den hade växt som den skulle sen sist så var jag väl bara lite senare än jag trodde. Så fick vi se ett litet tickande hjärta. Kändes otroligt skönt! Myomet hade inte växt alls och gynokologen tyckte inte att det satt så till att det skulle vålla några problem. Och blödningen nedanför hinnsäcken var helt borta. Bara underbara nyheter alltså! *lycklig*

• joss82

Bebislängt: så härligt att höra! Stort grattis! Njut nu ordentligt av din graviditet!

• Lantlollan
    Bebislängt skrev 2014-02-17 18:52:19 följande:
    Nu har jag varit på vul. Knodden hade växt men jag blev tillbakaflyttad fem dagar, vilket känns som en evighet så nu är jag i 7+6 igen. Men eftersom den hade växt som den skulle sen sist så var jag väl bara lite senare än jag trodde. Så fick vi se ett litet tickande hjärta. Kändes otroligt skönt! Myomet hade inte växt alls och gynokologen tyckte inte att det satt så till att det skulle vålla några problem. Och blödningen nedanför hinnsäcken var helt borta. Bara underbara nyheter alltså! *lycklig*

Ååååh, vad skönt att höra!!
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • Lantlollan
    Vildhallon skrev 2014-02-17 10:52:30 följande:
    Jag håller tummarna för dig! Berätta gärna hur det gick sen!

Imorgon går vi in i 10+0. KUB börjar närma sig och nästa måndag ska vi till BM igen. Hon skulle beställa tid för KUB då och förhoppningsvis hinner vi göra den i slutet av nästa vecka eller i början av veckan efter. Det skulle i och för sig vara skönt att göra KUB:en efter 12+0 så vi kan se att allt har gått bra. Visar KUB:en låg risk så känner jag att jag kan börja slappna av på riktigt Man befinner sig lite i ett vakum även om jag verkligen försöker slappna av och njuta av graviditeten nu. Vi vill ju så gärna att det ska gå bra den här gången!

Kram på er alla

Förstår att det måste vara en jobbig väntan, men håller tummarna allt jag kan för er!!
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • MjölkChoklad

Förstår att fem dagar känns som låååång tid. Underbart att allt såg bra ut!!!! Så glad för er skull
  • Vildhallon

Åhh vad roligt att höra! Då är du i 8+0 idag då. Jag gick precis in i 10+0 idag så då är det bara två veckor mellan oss
  • Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-02-16 10:59:59 följande:
    Stort grattis Aftonstjärna!!!

Jag hade fullt utslag på ÄL-test igår, så det är förhoppningsvis äl idag. Tempar, men än har inte tempen höjts så vi får se vad som händer de närmsta dagarna. Jag är iaf oändligt glad att jag började tempa, så slipper jag oroa mig för om jag har haft äl eller inte - tempen ger ju svaret. :)
    Jag har också börjat tempa nu. Känns som en ganska liten "uppoffring" för att få svart på vitt Glad.

Går och väntar på att mensen ska ta slut så det blir dags att börja försöka igenKyss
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?