• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Amandi01

Halloj!
    Får man vara med här? :) Jag är 34 år, planerar för 3:de barnet, men första gemensamma med min blivande make :) Har 2 barn sedan innan med en annan man (livet tar oväntade vändningar) och min sambo har även han 2 sedan innan..

La p-pillerna för 3 veckor sedan, hade ÄL förra veckan och BIM runt d 25/2...Vill så gärna och går nog och inbillar mig symtom nu känns det som ...

• MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-02-11 12:54:12 följande:
    Välkommen MissErabel! Pepp till alla er som väntar BIM eller har passerat den. Jag känner mig lite förundrad... Vi var på nytt VUL idag (9+0) och den lille hade växt precis enligt beräkning och låg och viftade med armarna! Så fantastiskt att få se! Nästa gång det blir ultraljud är ju vid KUB och då har vi troligen passerat v 12. Tre veckor kvar till den magiska gränsen...

Åååååh, så underbart!!!!
  • Aftonstjärna
    Vildhallon: Vad härligt att ni fick se mini och att allt såg bra ut!!!

MissErable och Amandi01: Välkomna hit! Jag är 37 och har två stora barn (11 och 8) och är nu sugen på en trea, har samma man kvar, har bara tagit lite tid med planeringen :) Jag plockade ut hormonspiralen i början av januari, hade en mens ganska snart efter och nu lyser den med sin frånvaro så jag ska testa imorgon bitti... Så första försöket här också, men mycket svårt att inte bli helt besatt faktiskt!
  • MissErabel

Tack :)

Mina föräldrar ska komma hit och bo hos oss i helgen och jag hade ju tänkt vänta in mensen för det är ju självklart att den kommer tänkte jag. Fast sen köpte jag ett test ändå, bara för att slippa undra hela helgen, och sen på fan om det inte var ett plus ändå! Första försöket, vilken överraskning, haha!

• Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-02-11 12:54:12 följande:
    Välkommen MissErabel!

Pepp till alla er som väntar BIM eller har passerat den.

Jag känner mig lite förundrad... Vi var på nytt VUL idag (9+0) och den lille hade växt precis enligt beräkning och låg och viftade med armarna! Så fantastiskt att få se! Nästa gång det blir ultraljud är ju vid KUB och då har vi troligen passerat v 12. Tre veckor kvar till den magiska gränsen...

Åh vad roligt! Jag är så glad för din skull! :)
  • joss82
    MissErabel skrev 2014-02-11 21:02:26 följande:

Tack :)

Mina föräldrar ska komma hit och bo hos oss i helgen och jag hade ju tänkt vänta in mensen för det är ju självklart att den kommer tänkte jag. Fast sen köpte jag ett test ändå, bara för att slippa undra hela helgen, och sen på fan om det inte var ett plus ändå! Första försöket, vilken överraskning, haha!

Nämen grattis!!! Så roligt!!
  • Aftonstjärna

Näe, vet inte vad jag ska tro! Gick upp klockan 6, kissade på stickan, stirrade på den i ett par minuter- inget streck: Äh, jag är väl inte gravid då! tänker jag. Men var är mensen i så fall? När jag går upp en timme senare har det uppenbarat sig ett svagt, men tydligt streck på testen. Så nu undrar jag om jag gav upp för snabbt i arla morgonstund och om strecket kan betyda nåt? Eller kan det uppenbara sig streck om man låter testen ligga länge, nån som vet?

Blir väl till att shoppa ett nytt test om inte mensen uppenbarar sig och skaffa lite mera tålamod! Trodde strecket skulle synas ganska snabbt om man var gravid? Svårt att tro att jag har två barn från förr när jag är så yr!

• Bebislängt
    Aftonstjärna skrev 2014-02-12 07:48:56 följande:
    Näe, vet inte vad jag ska tro! Gick upp klockan 6, kissade på stickan, stirrade på den i ett par minuter- inget streck: Äh, jag är väl inte gravid då! tänker jag. Men var är mensen i så fall? När jag går upp en timme senare har det uppenbarat sig ett svagt, men tydligt streck på testen. Så nu undrar jag om jag gav upp för snabbt i arla morgonstund och om strecket kan betyda nåt? Eller kan det uppenbara sig streck om man låter testen ligga länge, nån som vet?

Blir väl till att shoppa ett nytt test om inte mensen uppenbarar sig och skaffa lite mera tålamod! Trodde strecket skulle synas ganska snabbt om man var gravid? Svårt att tro att jag har två barn från förr när jag är så yr!

Det brukar ju tyvärr stå på dem att man ska kolla inom en viss tid annars kan resultatet vara felaktigt. Men köp ett till och testa igen! :)
  • Lambda
    Aftonstjärna skrev 2014-02-12 07:48:56 följande:

Det kan bli torkstreck när testet legat en stund och dom brukar vara färglösa. Vet ej vilket test du använt men jag hoppas att det betyder att det kan vara något för din del.

Håller tummarna
  • Aftonstjärna

Tack tjejer! Testar på nytt om nån dag om mensen inte kommer.  Irriterar mej på att jag gav upp så tidigt imorse, väntade nog inte 5 minuter som det stod. Strecket var samma röda färg som kontrollstrecket. Testet var apotekets egna. 

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?