• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • L1977
    Lantlollan skrev 2014-02-14 11:24:49 följande:

Är det bara jag som blir väldigt provocerad av de som planerar hit eller dit med datum och månader? Nu är jag typ sist i vänkretsen med att försöka få barn och jag har därmed hört om så många på nära håll som försökt väldigt länge. IVF gång på gång osv.

Det finns inte i min värld att hoppa över eller inte försöka bara för att ett eventuellt BF skulle hamna sent på året. Jag tycker att det känns så himla nonchalant och naivt.

33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
    Jag håller med! Det känns väldigt nonchalant. Blir ledsen när jag hör sådant, alla kanske inte kan "välja". När man försöker bli gravid är pressen stor och man vill inget hellre än att få sitt efterlängtade plus. Man bryr sig inte om när bebisen kommer, huvudsaken är att allt går bra!
  • L1977

Idag var vi på vul. Ett fint litet tickande hjärta! Kan man få en bättre present på alla hjärtans dag? Så lycklig!

• Lantlollan
    L1977 skrev 2014-02-14 12:13:18 följande:
    Idag var vi på vul. Ett fint litet tickande hjärta! Kan man få en bättre present på alla hjärtans dag? Så lycklig!

Det glädjer mig SÅ!!

Skönt att höra att det inte bara är jag som blir provocerad. Tror säkert att det har en viss koppling till ålder/erfarenhet också.
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • Aftonstjärna
    Åh, vad härligt!

Jag fattar inte riktigt vad som pågår i min kropp. Är på dag 36 och ingen mens syns till. Graviditetssymtomen fortsätter (ömma bröst, känningar i flickmagen, lätt illamående vid hunger), men testerna visar svagt, svagt streck (spökstreck?) så vågar inte tolka det som ett plus. Skendräktig med sen mens kanske? Kommer den inte i helgen tar jag ett digitalt test i början av nästa vecka! Skulle vara trevligt att ta ett glad vin ikväll, men pga det ljusa strecket vågar jag inte tro helt på neg. Tack för att jag får skriva av mej här! Blir så förbryllad över denna kropp!
  • Bebislängt

Åh va kul! Vilken vecka är du i nu?

Jag längtar till på måndag då jag ska till gyn, men det är nervöst också. Hoppas så innerligt att fröt mår bra, att myomet inte har växt och att blodansamlingen är borta. Då lovar jag mig själv att slappna av sen!
  • Bebislängt
    Aftonstjärna skrev 2014-02-14 13:10:03 följande:
    Åh, vad härligt!

Jag fattar inte riktigt vad som pågår i min kropp. Är på dag 36 och ingen mens syns till. Graviditetssymtomen fortsätter (ömma bröst, känningar i flickmagen, lätt illamående vid hunger), men testerna visar svagt, svagt streck (spökstreck?) så vågar inte tolka det som ett plus. Skendräktig med sen mens kanske? Kommer den inte i helgen tar jag ett digitalt test i början av nästa vecka! Skulle vara trevligt att ta ett glad vin ikväll, men pga det ljusa strecket vågar jag inte tro helt på neg. Tack för att jag får skriva av mej här! Blir så förbryllad över denna kropp!

Har du gjort flera tester nu? Men om du får svaga streck varje gång så måste du väl vara gravid!?
  • L1977
    Aftonstjärna skrev 2014-02-14 13:10:03 följande:
    Åh, vad härligt!

Aftonstjärna! Ett streck är ett streck! Det är inte som på äl testen att det ska stegra. Jag vågar mig på ett försiktigt grattis!
  • MrsLowlife
    Lantlollan skrev 2014-02-14 11:24:49 följande:
    Är det bara jag som blir väldigt provocerad av de som planerar hit eller dit med datum och månader? Nu är jag typ sist i vänkretsen med att försöka få barn och jag har därmed hört om så många på nära håll som försökt väldigt länge. IVF gång på gång osv.

Det finns inte i min värld att hoppa över eller inte försöka bara för att ett eventuellt BF skulle hamna sent på året. Jag tycker att det känns så himla nonchalant och naivt.
    Jag tycker inte det är jättekonstigt, lite blåögt kanske och förmodligen tänker jag att det är något man säger innan man börjat försöka. Jag tänkte själv så men nu är jag inne på tredje försöket och inser att det är lite barnsligt och dumt att försöka planera så. Och riskabelt! Men de åsikter du fått höra får ju du stå för de som säger så, kanske har de inte förstått att tiden sakta löper ut. Jag tycker inte du ska fästa dig vid sånt. Kanske vet man inte hur svårt det kan vara att bli gravid, jag var nog inte heller medveten om det tills jag ville försöka och läste på lite.
  • L1977
    Bebislängt skrev 2014-02-14 13:12:49 följande:

Åh va kul! Vilken vecka är du i nu?

Jag längtar till på måndag då jag ska till gyn, men det är nervöst också. Hoppas så innerligt att fröt mår bra, att myomet inte har växt och att blodansamlingen är borta. Då lovar jag mig själv att slappna av sen!
    Hoppas helgen går fort för dig och att det går bra på måndag! Jag är i vecka 6+6. Fick tyvärr ingen bild men det är inte så långt kvar till mkp hoppas jag. Får troligtvis kallelsen under nästa vecka.
  • Bebislängt
    L1977 skrev 2014-02-14 15:13:24 följande:
    Hoppas helgen går fort för dig och att det går bra på måndag! Jag är i vecka 6+6. Fick tyvärr ingen bild men det är inte så långt kvar till mkp hoppas jag. Får troligtvis kallelsen under nästa vecka.

Ja, skönt att det är helg åtminstone. Jag fick med mig en bild från gynakuten när jag var där skulle ha varit 7+0 då men eftersom den var så liten så måste jag har varit tidigare 6+4 kanske. Allt som syns på bilden är en liten rund ring. Men eftersom hon inte hittade nåt alls från början är det skönt att ha bildbevis :)

Hur mår du annars? Har du många symptom? Jag har fortfarande inte fått något illamående (är 8+2 nu eller 7+6) så jag hoppas jag slipper det helt.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?