Lantlollan skrev 2014-02-14 11:24:49 följande:
Är det bara jag som blir väldigt provocerad av de som planerar hit eller dit med datum och månader? Nu är jag typ sist i vänkretsen med att försöka få barn och jag har därmed hört om så många på nära håll som försökt väldigt länge. IVF gång på gång osv.
Det finns inte i min värld att hoppa över eller inte försöka bara för att ett eventuellt BF skulle hamna sent på året. Jag tycker att det känns så himla nonchalant och naivt.
Jag tycker inte det är jättekonstigt, lite blåögt kanske och förmodligen tänker jag att det är något man säger innan man börjat försöka. Jag tänkte själv så men nu är jag inne på tredje försöket och inser att det är lite barnsligt och dumt att försöka planera så. Och riskabelt! Men de åsikter du fått höra får ju du stå för de som säger så, kanske har de inte förstått att tiden sakta löper ut. Jag tycker inte du ska fästa dig vid sånt. Kanske vet man inte hur svårt det kan vara att bli gravid, jag var nog inte heller medveten om det tills jag ville försöka och läste på lite.