• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Lantlollan

Hej ni nya och grattis till plusset Joss82!! Och vad härligt att läsa Vildhallon!!

För min del är det äl nu när som helst, så det är en mysig tid. ;)

33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • joss82

Oj, vad kul det var att läsa "grattis till plusset Joss82"! Önskar att det stämde men det gör det tyvärr inte ;). Dock väntar jag fortfarande på min mens som är rätt sen. Men det ska ha varit en extremt sen ägglossning för att jag ska vara gravid, så det tror jag väl inte egentligen...
    10 dagar sedan oskyddat sex nu, äl har jag inte kollat, mensen är som vanligt oregelbunden men borde komma senast idag eller i morgon för att inte vara ovanligt sen. Varierar mellan ca 28-35 dagar, dag 34 nu. Man kan väl bli gravid någon dag efter äl också? Skulle ju kunnat ha äl för 11 dagar sedan då... hmm.. nä, chansen är klart liten.

• Aftonstjärna
    joss82 man kan ju bli gravid fast man inte har sex på de mest "lukrativa" dagarna Skrattande Hoppas man får gratulera dej snart iaf!
  • Lantlollan
    joss82 skrev 2014-02-13 11:59:20 följande:

Oj, vad kul det var att läsa "grattis till plusset Joss82"! Önskar att det stämde men det gör det tyvärr inte ;). Dock väntar jag fortfarande på min mens som är rätt sen. Men det ska ha varit en extremt sen ägglossning för att jag ska vara gravid, så det tror jag väl inte egentligen...
    10 dagar sedan oskyddat sex nu, äl har jag inte kollat, mensen är som vanligt oregelbunden men borde komma senast idag eller i morgon för att inte vara ovanligt sen. Varierar mellan ca 28-35 dagar, dag 34 nu. Man kan väl bli gravid någon dag efter äl också? Skulle ju kunnat ha äl för 11 dagar sedan då... hmm.. nä, chansen är klart liten.

Men gud, förlåt! Var det joss81?! *förvirrad* :O
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • Mon bébé 81

Välkommen alla nya, och grattis till er som plussat {#emotions_dlg.flower}

Själv går jag bara och väntar på att mensen ska komma, är på dag 33 nu. Men jag är oregelbunden så det är inget konstigt. Dock så är det väldigt irriterande med tanke på att det tar sådan lång tid att komma till nästa "försök".

• MjölkChoklad

Här är ÄL över för denna gången (förmodligen i måndags) och idag började jag med Primolut-Nor. Inga blödningar vid ÄL denna gången - skönt! Hoppas Primoluten hjälper och att jag slipper spotting/mellanblödningar helt denna månaden. Ja, helst hoppas jag ju att jag inte får någon blödning alls

• Lambda

Nu kom mensen på dag 33. Vet ej om jag ska börja med gelén eller ej? Hinner tänka några timmar.

• Lantlollan

Är det bara jag som blir väldigt provocerad av de som planerar hit eller dit med datum och månader? Nu är jag typ sist i vänkretsen med att försöka få barn och jag har därmed hört om så många på nära håll som försökt väldigt länge. IVF gång på gång osv.

Det finns inte i min värld att hoppa över eller inte försöka bara för att ett eventuellt BF skulle hamna sent på året. Jag tycker att det känns så himla nonchalant och naivt.

• Vildhallon
    Lantlollan skrev 2014-02-14 11:24:49 följande:
    Är det bara jag som blir väldigt provocerad av de som planerar hit eller dit med datum och månader? Nu är jag typ sist i vänkretsen med att försöka få barn och jag har därmed hört om så många på nära håll som försökt väldigt länge. IVF gång på gång osv.

Det finns inte i min värld att hoppa över eller inte försöka bara för att ett eventuellt BF skulle hamna sent på året. Jag tycker att det känns så himla nonchalant och naivt.

Jag håller med! Vad spelar det för roll? Människor tror att vi har kontroll hela tiden men det finns i princip inget av denna process vi kan kontrollera till 100%. Tänk om "guldägget" släpper i februari/mars? Är det inte bättre att få ett barn som är fött i december än att kanske missa chansen? Alla tänker olika förstås, och detta är min uppfattning
  • Bebislängt
    Lantlollan skrev 2014-02-14 11:24:49 följande:

När vi först började prata om barn för nåt år sen tänkte jag att jag helst ville göra den i april maj eller september där omkring så att jag skulle slippa vara höggravid under sommaren. Men sen när vi väl skulle försöka struntar man väl i sånt.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?