• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • pärla00
    Lantlollan skrev 2014-02-27 07:31:40 följande:
    Det är nog en allmän rekommendation för de som inte håller koll på ägglossningen, skulle jag tro. För den KAN vara tidigare/senare. Sen har ju inte alla 28-dagarscykler heller.
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan hösten 2013.

Tack!! Skönt, att slippa känna stress över det hela månaden, utan att fokusera på den veckan och sen bara ha när man har lust resten av månaden. 😊😊 Inser att det är rätt mkt man har kvar att lära sig. En väninna fick nyligen barn och bara att välja barnvagn verkar ju vara en hel vetenskap (om än en rolig sådan). Även bilbarnstol. 😆😄
  • Tedax

Härligt här ramlar plusen in! Glad Grattis MjölkChoklad!

Pärla00: Efter ett par månader med försök att bli gravid hinner man bli en expert på ägglossning, konsistens på flytningar, när man kan börja testa osv. Flört Hade ingen koll innan vi började försöka, efter ett år hade jag så många frågor som min gynekolog inte kunde svara på att han skickade en remiss så att vi kunde få en fertilitetsutredning. Förvånad Glad

• Mon bébé 81

Har fyllt i Fertility friend nu, och den säger att jag hade ägglossning på dag 12 i cykeln, alltså i måndags. Det låter ju bra, men jag har lite svårt att tro att det verkligen stämmer. Har kört med ägglossningsstickor två gånger om dagen senaste tiden och jag får inget utslag på dem (endast supersvaga streck). Märker inte heller att jag har haft något ägglossningssekret. Och om man tittar på temperaturkurvan så ser man att min höjning inte är högre än den varit vid ett tidigare tillfälle. Nåväl, ska fortsätta att tempa och se vad som händer med kurvan.

• Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-02-27 22:04:43 följande:
    Har fyllt i Fertility friend nu, och den säger att jag hade ägglossning på dag 12 i cykeln, alltså i måndags. Det låter ju bra, men jag har lite svårt att tro att det verkligen stämmer. Har kört med ägglossningsstickor två gånger om dagen senaste tiden och jag får inget utslag på dem (endast supersvaga streck). Märker inte heller att jag har haft något ägglossningssekret. Och om man tittar på temperaturkurvan så ser man att min höjning inte är högre än den varit vid ett tidigare tillfälle. Nåväl, ska fortsätta att tempa och se vad som händer med kurvan.

Att linjerna är streckade betyder att det är osäkert. Skriv in ägglossningstesten också (OPK, under tests) och sekretet, så hjälper du FF till bättre analys!
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan hösten 2013.
  • Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-02-27 22:04:43 följande:

FF tar alltså hänsyn till alla parametrar, så gissningsvis kommer korset att försvinna om du skriver i att du inte har haft några flytningar och att opk-test varit negativt för de dagar då du har testat. :)
  • MjölkChoklad
    Tedax skrev 2014-02-27 21:06:46 följande:
    Härligt här ramlar plusen in!  Grattis MjölkChoklad! Pärla00: Efter ett par månader med försök att bli gravid hinner man bli en expert på ägglossning, konsistens på flytningar, när man kan börja testa osv.  Hade ingen koll innan vi började försöka, efter ett år hade jag så många frågor som min gynekolog inte kunde svara på att han skickade en remiss så att vi kunde få en fertilitetsutredning.  

Tack snälla!!!
  • Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-02-28 08:26:25 följande:

FF tar alltså hänsyn till alla parametrar, så gissningsvis kommer korset att försvinna om du skriver i att du inte har haft några flytningar och att opk-test varit negativt för de dagar då du har testat. :)
    Tack för hjälpen, det förklarade en hel del!
    Fyllde i även OPK nu, och då "försvann" ägglossningen.

Fick starkare streck på ägglossningsstickan i morse, så nu kanske ägglossningen börjar närma sig snart.

• Lantlollan
    Mon bébé 81 skrev 2014-02-28 16:06:47 följande:
    Tack för hjälpen, det förklarade en hel del!

Fyllde i även OPK nu, och då "försvann" ägglossningen.

Fick starkare streck på ägglossningsstickan i morse, så nu kanske ägglossningen börjar närma sig snart.

Ah, men så bra!! :)
  • lill grodan

Nu var det länge sedan jag var in här och kikade,tog paus denna månad från allt vad det innebär att försöka och försöka. Känner väl lite att jag inte har den mentala orken att bli ledsen och helt förstörd en gång i månaden. Den 18 mars är det iaf dax för första besöket för en ev ivf behandling. Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig,eller jo det gör jag. Naturligt vis att vi ska ha möjligheten till ett nytt litet liv. Grattis till er andra som har plussat! Hoppas att det inte dröjer allt för länge för oss också.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?