• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Lambda
    joss82 skrev 2014-03-04 08:01:07 följande:

Börjar bli smått nervös över att mina äl-tester inte ger utslag. Om jag har äl 14 dagar före mens borde jag haft äl i helgen, men icke. Knappt något alls på testerna, och då har jag testat 2-3 ggr per dag. Hmm.

Kanske senare äl än 14 dagar? Kanske utebliven äl just denna cykel? Kanske en snabb ökning precis mellan testerna vilket gjorde att du missade ökningen?

Fortsätt testa och även nästa cykel för att se om du har äl, annars kontakta läkaren. Började du testa tidigt i cykeln? Tänkte att du även kan haft tidig äl? Så många funderingar och svårt att få svar men hoppas att det ordnar sig.
  • Sweetie
    joss82 skrev 2014-03-04 08:01:07 följande:
    Börjar bli smått nervös över att mina äl-tester inte ger utslag. Om jag har äl 14 dagar före mens borde jag haft äl i helgen, men icke. Knappt något alls på testerna, och då har jag testat 2-3 ggr per dag. Hmm.
    min cykel har ändrats som fan och jag har äl nu mycket tidigare än vad jag trott! 
    Fick positivt äl test dag 9 efter mensen... kan ju vara denna cykeln med... för lutealfasen ändras hela tiden och har gjort sedan mitt mf i september. 

Mitt råd är att tempa! Köp en temp som du har i munnen och tempa. Jag gjorde det en månad för att se att jag verkligen hade äl... Och det är rätt coolt att sedan se det på kurvan på fertilityfriends sajten. Så det kan jag tipsa om.
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Min familj är min rikedom ♥ღ ¸.?°´¯)
  • joss82

Tack för råd och tips! Testade från dag 10 i cykeln, men brukar ha minst 29 dagar så tycker det borde räcka. Anade ett starkare streck idag, håller tummarna för att det fortsätter bli starkare! Har förstått att många tempar också, kanske provar så småningom. Ska börja med att testa annat märke på stickorna nästa månad.

• JayCee

Jag undrar hur man kan förbereda sig kroppsligt på den (förhoppningsvis) kommande graviditeten. Äter ni folsyra? Är det något annat som man bör äta, eller några vitaminer som man bör ta? 
    Tränar ni knip-övningar? Har man nytta av det vid förlossning? Och magmuskler, ska man sätta igång och köpa situps varje dag?
    Rent generellt tycker jag att jag äter (relativt) nyttigt och rör på mig, men ska man kanske ändra sin träning för att förbereda sig?
    Jag och min man kommer att börja försöka i augusti (kommer inte kunna pricka in ÄL innan pga jobb), så jag har ju lite tid på mig att förbereda mig. :)

• Tedax
    JayCee skrev 2014-03-04 21:09:48 följande:
    Jag undrar hur man kan förbereda sig kroppsligt på den (förhoppningsvis) kommande graviditeten. Äter ni folsyra? Är det något annat som man bör äta, eller några vitaminer som man bör ta? 
    Tränar ni knip-övningar? Har man nytta av det vid förlossning? Och magmuskler, ska man sätta igång och köpa situps varje dag?
    Rent generellt tycker jag att jag äter (relativt) nyttigt och rör på mig, men ska man kanske ändra sin träning för att förbereda sig?
    Jag och min man kommer att börja försöka i augusti (kommer inte kunna pricka in ÄL innan pga jobb), så jag har ju lite tid på mig att förbereda mig. :)
    Folsyra är ju bra. Knipövningar tror jag inte att man har nytta av under förlossningen, men definitivt efteråt. Om man ska träna något är det väl ryggen, den tar stryk både under graviditeten och sedan när man bär och ammar hela tiden.
  • Tedax

Nu är det jag som är förvirrad över mina ÄL-test som inte vill ge fullt utslag. Rynkar på näsan I går kväll gav testet nästan fullt utslag, men i morse var testet väldigt svagt och i kväll nästan blankt. Jag som alltid brukar få fullt utslag någon dag i månaden. Men jag kände av ägglossningssmärta i morse och vi lyckades "få till det" i går kväll, så hoppet finns. Flört Nu hoppas jag bara att tempen stiger och bekräftar att jag verkligen haft ÄL denna månad.

• Lantlollan
    Tedax skrev 2014-03-05 20:54:28 följande:
    Nu är det jag som är förvirrad över mina ÄL-test som inte vill ge fullt utslag.  I går kväll gav testet nästan fullt utslag, men i morse var testet väldigt svagt och i kväll nästan blankt. Jag som alltid brukar få fullt utslag någon dag i månaden. Men jag kände av ägglossningssmärta i morse och vi lyckades "få till det" i går kväll, så hoppet finns.  Nu hoppas jag bara att tempen stiger och bekräftar att jag verkligen haft ÄL denna månad.

Håller tummarna!!
  • Sourz

JayCee - Ja träna!! Ryggen tar stryk och även magen. Så det är ok att träna den också innan. Armarna så orkar gå och bära.
    Börja äta nyttigt om du inte gör det. För det kan vara svårt att hålla sig borta från det onyttiga när man är gravid men kanske lättare om man börjar innan.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?