• Tedax

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

MagicQueen skrev 2014-04-28 08:59:22 följande:
    Jag bor i norra delen av landet, här finns inga privata kliniker och att fp nån vettig hjälp på vc är hopplöst. Så jag misstänker det lär bli svårt att hitta en hjälpsam och uppdaterad läkare...
    Det behöver ju inte vara sköldkörteln som är problemet, men det kan ju vara skönt att utesluta det då det är ganska vanligt. Tror inte att det ska vara så svårt att bara få ta ett test.

Ett annat tips vid tidiga missfall är ju progesteronkräm. Använde det vid min första graviditet.

Håller tummarna att det blir tredje gången gillt för er, missfall kan ju bero på otur (eller hur man nu uttrycker sig)också!
  • Tedax
    majja77 skrev 2014-04-29 18:41:27 följande:
    jag käner den här gången att jag inte törs testa då jag inte vill bli besviken om det visar minus, jag hoopas ju jag hade en nidis, men kanske imorgon är ju igentligen en inbiten testoman så länge till klarar jag det inte tror jag, detta e ju rekord för mig hehe
    Håller tummarna för plus i morgon! Glad

Joss82: Kram!
  • Tedax
    majja77 skrev 2014-04-30 15:28:22 följande:
    har inte testat.. vågar inte!! Drömmer
    Förstår känslan, man är rädd att bli besviken... Håller tummarna för plus när du väl testar! Glad
  • Tedax

majja77: BIM-5 är ju jättetidigt. Det är väl nästan ingen som plussar så tidigt?

lill grodan skrev 2014-05-01 22:50:41 följande:
    Hej igen! 
    Efter vårt besök hos farbror doktorn fick vi iaf reda på att mitt sköldkörtelvärde är helt fuckt up!
    Rätt hög levaxin behandling på en gång.... Han trodde, eller var nästan helt säker på att detta var vårt problem i bäbisverkstan. Gjorde dock spolning av äggledarna ändå. Bara för att vara på säkra sidan. Makens prov låg dessutom på 45milj/ml. Så att vi inte får till några bäbisar kunde han inte förstå! Så nu är det 4 mån vi har på oss själva sedan blir det med största säkerhet ivf för oss! Men som sagt han skulle bli mkt förvånad om vi inte lyckas själva! Den som lever får se :)

Det låter lovande! Glad Vad låg ditt TSH-värde på? Mitt gick från 3,99 till 2,22 på en månad och jag blev gravid direkt. Gravid  Hoppas det går lika bra för dig! Glad

• Tedax
    majja77 skrev 2014-05-03 08:32:04 följande:
    är det hos gyn ni har gjort era prov tagningar? vad betyder tsh värden?
    Jag tog mina prover hos vårdcentralen. Tråkigt med mens! Rynkar på näsan Kram och bättre lycka nästa gång...
    lill grodan skrev 2014-05-03 18:31:56 följande:
    THS värde är i stort sett sköldkörtelvärdet. Mitt låg på 3,6. Så vi får väl se om det ordnar sig:) Vi går hos en privatklinik eftersom vi blev total nekade hjälp inom vanliga vården. Dels för att vi redan har en dotter och sedan har jag haft 2 missfall. Så dom tyckte att vi inte var berättigade hjälp.Utan jag fick bara den förklaringen att ni har ju lyckats förut så varför ska ni då behöva göra en utredning.. Så man undrar ju hur vissa landsting fungerar.

Man blir så trött på dem. Skrikandes Problem med sköldkörteln kan ju uppstå efter man fått barn och dina missfall tyder ju på det. Jag läste på jättemycket och ställde väl så mycket frågor att de gav mig medicin för att bli av med mig... Flört

dopsid1: Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Hur lång tid tog det att bli gravid med första barnet? Är själv bara på andra försöket med syskon, men det tog 15 månader med första barnet så vi räknar med att det kommer ta tid denna gången med. Obestämd
  • Tedax
    pärla00 skrev 2014-05-04 18:47:35 följande:
    Hur långt är det mellan era syskon, ni som har 2 barn... eller hur långt vill ni ha mellan syskonen? Vad är lagom...?

Det är ju bra om de kan leka med varandra tänker man.....Och hyfsat nära i ålder, eller?
    OM jag blir gravid denna månad så blir det två år och två månader mellan barnen. Det skulle nog vara tufft till en början, men förhoppningsvis har de större glädje av varandra om några år. Vi väntade att börja försöka bli gravida igen så att det skulle bli minst två år mellan barnen.  Vi vågade inte vänta längre med tanke på att det kan ta lång tid att bli gravid igen...
  • Tedax

Redan på ÄL+1 så började det dra i ljumskarna och i ryggen. Och det har fortsatt, känns som foglossning igen (fast väldigt mild)... Rynkar på näsan Jag vet ju rent logiskt att det inte går att känna några graviditetssymptom redan (ÄL+3 i dag), om ägget är befruktat så har det ju inte fäst ännu. Känner mig väldigt patetisk... Skengravid så det skriker om det, det kommer kännas väldigt långt till BIM.

• Tedax
    Ljusfat skrev 2014-05-06 22:47:55 följande:
    Hur har ni det? Kryper tiden fram mellan äl och mens även för er? Går verkligen och känner efter hela tiden :)
    Hmmm, ÄL +5 i dag och det är långt tills BIM. Håller redan på att bli knäpp av allt analyserande. Kanske kan testa om en vecka, om jag kan hålla mig så länge...
  • Tedax
    cottonBelle skrev 2014-05-08 09:12:44 följande:
    Hur långt efter ÄL plussade ni i era tidigare graviditeter? När är det lönt att börja testa?

Håller tummarna för alla er som väntar på bim! smile1.gif
    Jag plussade på ÄL +14 sist. Men jag tror ju att man kan testa betydligt tidigare. På CBs test står det väl från BIM -4, sedan finns det väl testa tidigt test som är extra känsliga.

Jag velar också om när jag ska börja testa, så länge man inte har testat känns det som hoppet lever på något sätt. Visar testet minus så blir man ju så besviken. Samtidigt är jag ju så vansinnigt nyfiken. Glad Hoppas att jag kan hålla mig till BIM...
    ÄL+6 i dag, nu kan ju ett befruktat ägg fästa... Drömmer
  • Tedax
    pärla00 skrev 2014-05-07 10:25:39 följande:
    Jag har testat för ÄL igår och idag. Ingen ÄL trots dag 15. Testade iof inte förra veckan, pga varit mkt annat, men kan man ha missat ÄL.... Brukar ha 30 dagar emellan.....
    Tyvärr har man väl bara ÄL ca 10 gånger om året, det vill säga någon månad om året så är det helt normalt att inte ha ÄL. Rynkar på näsan Hoppas naturligtvis att det inte är denna månad som ÄL hoppar över!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?