• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • joss82

Ni som är eller har varit gravida, hur har er mage känts före BIM? Är på ÄL+8 nu, har inte mensvärk men annan typ av magsmärtor. Har haft lite ont hela dagen idag, inte molande utan lite skarpare smärta som varierat under dagen. Får mer ont när jag tex sitter ner och jeansen trycker åt. Känner mig även uppsvälld. Någon som haft liknande? Tycker inte det brukar kännas så.

• joss82

Tedax: hoppas turen är med dig den här gången och att sonen håller sig frisk!!

• Annica80
    joss82 skrev 2014-04-24 21:02:56 följande:
    Ni som är eller har varit gravida, hur har er mage känts före BIM? Är på ÄL+8 nu, har inte mensvärk men annan typ av magsmärtor. Har haft lite ont hela dagen idag, inte molande utan lite skarpare smärta som varierat under dagen. Får mer ont när jag tex sitter ner och jeansen trycker åt. Känner mig även uppsvälld. Någon som haft liknande? Tycker inte det brukar kännas så.
    Precis så känner jag oxå. Dock inte uppsvälld. Men någon form av magsmärta som kommer och går. Har en del andra konstigheter i kroppen som jag känner av men försöker avfärda det då det kanske finns en möjlighet att jag letar efter symptom...
  • Bebislängt

Jag hade som mensvärk dagen innan BIM och på BIM men annars minns jag inte att jag kände av något annat. Ett par veckor efter plusset hade jag som mer huggande värk i magen och ont i ena äggstocken. Men sånt kan ju variera när och hur.
  • MagicQueen
    majja77 skrev 2014-04-24 09:03:21 följande:
    Va tråkigt, men va spännande med bim på dopdagen MAGI !!! Solig
    Ja det måste ju betyda nått
  • MagicQueen
    Tedax skrev 2014-04-24 20:22:13 följande:

Annica80: Välkommen! {#emotions_dlg.flower}Sourz: Hur går det? Mensvärk kan ju lätt förväxlas med växtvärk...

MagicQueen: Usch, inte ett missfall till. Gråter Kramar till dig! Har du kollat dina sköldkörtelvärden? Jag fick tidiga missfall pga dem, men det ordnade sig när jag fick medicin.

CorneliaVelvet: Håller tummarna för att du bara testat lite för tidigt!

Majja77: Visst blir man trött på sig själv ibland, jag är likadan. Så fort ÄL är över börjar det: är inte brösten lite ömma, mår jag inte lite illa, visst är jag lite tröttare än vanligt... FlörtVinterdröm: Hoppas du lade ett fint ägg i påskas! Glad

Nej det har jag inte gjort, tack för tipset. Kanske ska få be att kolla dom. Aldrig haft mf tidigare och nu 2 tidiga av 4 försök, det känns inge roligt.
  • MagicQueen
    Vinterdröm skrev 2014-04-25 08:30:07 följande:

Usch vad trist MagicQueen, pepp till dig!

Man blir ju nervös nu att nått är fel, eller är det bara tillfälligheter? Missfallsrisken ökar ju efter 35 år osså + att det är betydligt svårare att bli gravid då. Så visst, man har ju inte oddsen på sin sida. Bara att kämpa på.
  • lill grodan

Nä,nu orkar jag snart inte mer. Alla våra prover och tester och undersökningar är helt normala och min ägg produktion ligger som sagt till och med i överkant! Läkaren kan absolut inte hitta något som tyder på att vi inte ska kunna bli gravid på egen väg . Men ändå sitter jag här och grinar varje månad! Ska spola äggledarna på måndag och få göra en genomgång där det sprutas in kontrast för att se om det kan vara något mindre problem som helt enkelt stör så att ägget inte fäster. Frågan är väl hur länge man orkar hålla på! Känns redan att det sliter på oss båda trots att vi varit tillsammans så länge... Ja nu har jag iaf fått gnälla ifrån mig lite :)
    Stort grattis till alla er som plussat!

• Tedax
    Svullen mage är ju vanligt tidigt i en graviditet, det hade jag. Hoppas att det är växtvärk!
    MagicQueen skrev 2014-04-25 06:20:47 följande:
    Nej det har jag inte gjort, tack för tipset. Kanske ska få be att kolla dom. Aldrig haft mf tidigare och nu 2 tidiga av 4 försök, det känns inge roligt.

Förstår att det känns riktigt jobbigt! Håller tummarna för tredje gången gillt!  TSH-värdet ska vara under 2,5, helst under 2,0 när man vill bli gravid. Vården tycker ofta att upp till 4,0 är normalt, men jag fick inte behålla en graviditet förrän jag var nere på 2,2.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?