• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • MagicQueen
    majja77 skrev 2014-04-21 11:10:35 följande:
    Tack Solig. ja nu har vi gjort vad vi kunnat,  vart i cykeln är du? är du på äl+? här är det äl+1 idag woopwoop
    Jag är på äl + 8 idag. Ska testa imorgon
  • Mon bébé 81
    CorneliaVelvet skrev 2014-04-21 13:20:05 följande:
    Nu har jag iaf fått tid hos en läkare/gyn fast inte förrän i maj.....Var inte alls så lätt som jag trodde att få hjälp...fick nästan tvinga mig till en tid med läkaren. Nu har jag hursomhelst ingen koll alls vad jag befinner mig i cykeln...om blödningen jag fick för över en vecka sen va mens så borde jag ju ÄL komma snart(jag har en kort cykel så äl brukar vara mellan dag 10-12) men nää inga utslag på ÄL test.
    Sen har jag blivit öm i brösten sen efter blödningen...så vet inte alls vad som händer med mig. Känner mig lite förvirrad :)
    Har du gjort grav-test?
  • CorneliaVelvet
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-21 15:30:39 följande:
    Har du gjort grav-test?
    Nä det har jag inte...men kanske ska göra det. Iofs så tror jag inte att jag är gravid säkert bara min kropp som splear mig ett spratt :)
  • Mon bébé 81
    CorneliaVelvet skrev 2014-04-21 16:47:21 följande:
    Nä det har jag inte...men kanske ska göra det. Iofs så tror jag inte att jag är gravid säkert bara min kropp som splear mig ett spratt :)
    Förstår att du inte vill göra dig några förhoppningar. Men om jag var du så skulle jag ändå testa, för att vara på den säkra sidan.  
  • MagicQueen
    Sourz skrev 2014-04-21 17:22:46 följande:

Äl +8 idag. Ska se om jag ska ta ett test imorgon kanske.

Jag är osså på äl + 8 idag. Tänkte osså testa imåra

Testade i förrgår och tyckte mig ana nått, men inte säker, lite tidigt att testa osså.
  • majja77
    MagicQueen skrev 2014-04-21 17:31:45 följande:
    Jag är osså på äl + 8 idag. Tänkte osså testa imåra
    Testade i förrgår och tyckte mig ana nått, men inte säker, lite tidigt att testa osså.
    Vad spännande!!! följer noga med Solig hoppas på små tidiga pluss.
     Jag hade ju fullt utslag på test den 19:e så då borde ju ägget släppa inom 48 timmar, alltså inom 19 och 20? eller räknar jag galet nu? 24 timmar per dygn och visst räknas det från när man har första pos på äl test?
  • Vinterdröm

Magic Queen, ägget ska släppa inom 48 timmar efter att LH-ökningen har börjat, så testar man några timmar in på LH-ökningen så får man "dra av" de timmarna helt enkelt. Men i praktiken går det ju inte att förutsäga hur långt in på LH-ökningen man testar.

Fick också positivt ÄL-test i fredags så påskhelgen har varit trevlig Glad. Nu den långa väntan på BIM...

• Annica80

Hoppar in här oxå. 34 år och inne på första försöket att få till vårt första barn. Hade äl i helgen, fredag tror jag om jag läser av min kropp korrekt. Inga äl tester. Fick till det en gång under helgen så nu väntar jag med skräckblandad förtjusning på att kunna göra ett gravtest och se om den gången räckte.

• Annica80

Kan tillägga att jag inte riktigt vet när jag har bim. Slutat med cerazette för två månader sedan och haft två menstrationer sedan dess och hade då 25 eller 26 dagar emellan. Så kanske har jag bim runt den 3 eller 4/5. Men tänkte avvkata med att testa till den 6/5 då är det 4 veckor sedan sista mensen.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?