Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Jag o min kille från albanien kommer nästa månad påbörja våran resa för att han ska få uppehållstillstånd för att bo med mig. Han har tidigare ansökt om asyl men fått avslag och just nu är han här på lånad tid då de vill skicka tillbaka honom. Jag o han träffades i början på året och jag blev gravid i maj. Tyvärr fick jag missfall förra veckan så det känns extra tungt att vi inte kan ansöka om förtur nu när det inte finns nåt barn längre. Eftersom han redan har blivit utvisad och nu lever svart här sen några veckor så finns det ingen tid heller och försöka sig på o bli gravid på nytt då det e viktigt att han reser tillbaka i juli. Han ville vänta med o åka tillbaka då jag fyller år i början av juli o han ville fira med mig först. Mår redan nu psykiskt dåligt pga missfallet samt att han behöver lämna mig. Igår fick han veta av en vän i albanien att det låg ett dödshot på honom från några i hans land vilket gör oss ännu oroligare över att han måste åka tillbaka. De långa väntetiderna på migrationsverket gör ju det inte bättre och vad jag har förstått så krävs det lite mer från oss då han redan har sökt asyl och därför kommer det att granskas riktigt noga då migr.verk. misstänker ofta skenförhållande. Vi hade tänkt o gifta oss nu i juni men där oxå satte migrationsverket käppar i hjulet då de vägrade ge han en kopia på hans pass som behövs för hindersprövningen. Vad har ni skickat in som bevis på att ni är seriöst par? Foton, chatloggar osv har vi men det blir svårt o bevisa att vi har levt ihop då det inte finns några tågbiljetter eller sånt samt så har han inte vart skriven hos mig men bott här har han sen i mars.