Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Ansökan inkommen > I väntan på beslut > Beslut fattat
Ja, det står så på min men jag väntar iofs på beslut så hemsidan ser ut som den bör.
Förövrigt tycker jag att det verkar som om väntetiderna har höjts för oss som ansökt i Aug? Min lilla statistik från FL visar att väntetiderna för maj-juni-juli har gått från ca 5 månader till ca 6 månader.
Nu är vi lätt uppe i 6 månader och en halv månads väntetid.
Hur går det för er som har sökt i Augusti?
@mimmipigg: Hur lång tid tog det för ditt ärende att byta status till "i väntan på beslut"?
Idag har vi väntat 7 månader o 1 dag :/ Hade jag inte planerat o vart o hälsat på honom 2 gånger under den här tiden hade jag aldrig klarat av det. Sist jag var där var i början på december o efter det tills nu är den längsta tiden vi vart ifrån varandra sen vi blev tillsammans. Är så frustrerad på denna väntan och min man har har blivit deprimerad pga av denna situation. Inte nog med det så stängde de av hans familjs el i fredags pga att staten helt plötsligt hittat en obetald räkning från 2007 som de vill få in. Lite sent o komma med den nu liksom. Den e så hög nu pga alla räntor att de inte vet hur de ska få ihop pengarna till den. De är ju redan nu fattiga :(
Vår kontakt är limiterad till endast facebookchatten via mobil o nu skriver han endast när han får chansen att ladda mobilen. Det är hemskt o veta att ens älskade lider så mycket o man kan inte hjälpa honom.
I fredags fick jag ju reda på att det är ca 75 ansökningar före oss som ska öppnas på vår enhet. Handläggaren jag har kontakt med tyckte vi skulle hålla ut ett tag till o vänta med att boka en tredje resa då det snart var vår tur och är vår ansökan komplett o "enkel" så kommer beslutet efter det öppnats. Flera handläggare på migr har sagt att har man sett till o träffats under ansökningstiden så ses det som ett stort plus. Om det nu är så borde mina två resor till min man sen i augusti väga tungt får man hoppas.