Ellaa skrev 2015-03-05 14:06:02 följande:
Hej! Hur fick du reda på att ni blev bortkopplade från E3 system? (hur vet man om man ens är i E3 systemet?)
Ge inte upp, nu kanske för att de utreder så kan du få mer konkreta svar! Då kanske Västerås har hand om ert ärende snabbt. Hoppas verkligen att det inte fördröjer er ansökan!!!
När ansökte ni? Har ni gjort intervjun än? Varför lunde inte enheten ni låg hos (?) göra utredningen, varför måste de förflytta?
Håller tummarna för dig! Fortsätt ring ring ring
Vi var i Örebro innan och man brukar gå rakt in i E3 systemet om man har sökt via webben. Jag ringde till Västerås och de sa att vi har blivit utplockade pga att de vill ha mer information från oss o eventuellt en intervju från mig. Han kunde inte säga riktigt vad det var då vår ansökan inte hade kommit till dem än o bad mig ringa nästa vecka igen. Läste i en annan tråd att en sökande hade ringt till Västerås o just nu håller dom på med ansökningar som är 11 månader o äldre. Hade denna handläggare som valde att plocka oss ur E3systemet ansett vårat ärende lätt hade vi haft vårt beslut nu... Vi gjorde vår ansökan 1 augusti 2014 och han sin intervju 26 januari.
Hur mycket ska man egentligen behöva orka... Min man var asylsökande innan vi beslutade att göra en ansökan med anknytning till mig då jag blev gravid. Vi kontaktade då migrationsverket o sa att han skulle åka till sitt hemland Albanien o söka o vi bokade blijetter. Ca 1 vecka innan han skulle åka fick jag missfall i 13:e veckan så vår sista vecka var otroligt svår. Nu den 18 januari skulle jag ha blivit mamma till vårt barn och troligen hade min man redan varit hemma, men det blev ju inte så... Nu kommer det dröja ännu längre innan vi ens får börja leva vårt liv tillsammans igen. Tårarna bara rinner då jag hade hoppats att få hem honom nu i slutet på mars :( :(