Ellaa skrev 2015-03-28 04:22:00 följande:
Hej, menade mera att det verkar stämma det en på kundtjänsten sa till mig, skrev om det för mer än en månad sen. Eftersom jag hade läst om någon som blev bortplockad från E3 systemet så var jag nyfiken på under vilka förutsättningar kan det ske. Då svarade personen på kundtjänst: de som misstänks för skenäktenskap, det kan vara också fall som kräver ytterligare utredning tex tidigare asylsökande osv. Det är självfallet Inte så att man Inte kan få TUT bara för att man har sökt asyl förut, då skulle tidigare asylsökande inte ens få söka. Och självklart får man inte avslag per automatik pga en tidigare asylansökan men oftast är denna grupp borttagen ur E3 systemet, därav skrev jag verka stämma. Och det känns som att fe vill vända ens historik emot en. Men som vi kan konstatera är ju att ALLA fall är så olika, handläggarna olika, enheterna olika... = Ingen går "fri". Har faktiskt mina morföräldrar som stannade för länge också för 10 år sedan; och förra året när de ansökte om turistvisum så blev de nekade enbart pga misstanke att de skulle stanna. Och detta var 10 år sen och inte ens TUT utan besöksvisum då samtliga barn bor i Sverige. De kan verkligen straffa dig för alltid, så har det känts som liksom. Inte ens deras ålder eller faktumet att deras straff var 3 år inreseförbud till Sverige men de är fortf straffade, kan man säga. Vilket SUGER därför lider jag med alla som får avslag pga tidigare historik. Och sen finns också de fallen som du nämner, så klart inget är säkert.
Så jag tror också att ni får ett positivt beslut! Som du säger ta med allt du har! Kul att ni är flera som har sina partners i samma område :)
Lycka till! Håller tummarna för oss alla
Men usch stackars dina morföräldrar :( De tror visst att de kan behandla folk hur som helst. Har de sökt juridiskt hjälp eller anmält detta högre upp för så där kan de ju inte behandla människor. Allvarligt alla förändras på 10 år! I get your point :) Vi var oxå beredda på att bli utplockade för mer utredning pga asylen men jag ber till gud att de faktiskt kommer o tro på bevisen istället för bara koncentrera sig på asylen.
Ger de oss avslag tänker jag gå så långt det bara går för att få min rätt att få leva med min man. Hade jag kunnat hade jag varit hos honom hela denna tid o väntat men jag har en dotter sen tidigare som går i skolan samt en hund som jag varje gång jag ska resa måste betala för hundvakt då min släkt e så egoistiska o inte kan ta henne :/
Ja det är inte lätt för nån denna ansökan o det känns verkligen omänskligt att bli tvingad att leva ifrån varandra så här långa tider så jag lider oxå för oss alla <3