• Anonym (kolla hit snälla)

Är emot abort!Har träffat mannen i mitt liv .

Jag är gravid nu i vecka 7-8 Det var int eplanerat,men vi skydda oss inte!
    Men grejjen är den att ja måste välja har han sagt.....i hans kultur(land måste man gifta sig innan man blir gravid.å han vill gifta sig med mej å ha massa barn ,men om jag inte gör abort kan ja glöma han sa han. å jag vill inte heller va ensam med barnet...

har 2barn sedan tidigare å pappa tar hand om barnen till dom

Alltså vad ska man göra:(

• Svar på tråden Är emot abort!Har träffat mannen i mitt liv .
  • Emeli82
    Anonym (kolla hit snälla) skrev 2014-04-19 22:08:43 följande:
    Jag är emot abort  å man skaffar ej barn för att göra abort då får man skydda sig helt enkelt
    Så, varför skyddade ni er inte då??

Han säger att man måste gifta sig innan man blir gravid,  och om du inte gör abort så kan du "glömma han".
    Du är emot abort och vill inte bli ensamstående med ett tredje barn.
    Hur ska du få ihop detta?  

Tycker det hela är ledsamt, helt enkelt...
  • Anonym (0000)

Varför inte gifta sig jävligt snabbt bara. Barn kan ju komma tidigare. Jag födde 14 veckor för tidigt. Får dra en skröna

• Anonym (? 2)
    Anonym (kolla hit snälla) skrev 2014-04-19 22:08:43 följande:
    Jag är emot abort  å man skaffar ej barn för att göra abort då får man skydda sig helt enkelt
    Men det gjorde ni ju inte? Om han nu är så religiös att man måste gifta sig innan man blir gravid, så antar jag att man enligt hans kultur heller inte borde ha haft sex innan giftemål? Eller åtminstone garanterat skydda sig?

Hur tänkte ni där?
  • Moderator

Håll er till ämnet!

Jag påminner om att denna tråd ligger i Känsliga Rummet, vilket innebär att off topic inte är tillåtet. Svar som postas i tråden SKA ha med TS frågeställning att göra. Sidodiskussioner får ni föra någon annanstans.

Och i vanlig ordning är personangrepp NATURLIGTVIS inte heller tillåtna, så skärpning!

/Moderator

Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Anonym (Suck 2)
    Emeli82 skrev 2014-04-20 00:35:17 följande:
    Så, varför skyddade ni er inte då??

Han säger att man måste gifta sig innan man blir gravid,  och om du inte gör abort så kan du "glömma han".
    Du är emot abort och vill inte bli ensamstående med ett tredje barn.
    Hur ska du få ihop detta?  

Tycker det hela är ledsamt, helt enkelt...
    Ja, det är väl så att alla på FL inte är riktig riktiga heller, på ett eller annat sätt.

Hoppas iaf att TS har nån god man el liknande som kan hjälpa henne att rodda upp den här situationen.
  • Anonym (Hanna)

Jag förstod inte riktigt att du bestämt dig, när jag svarade dig.
    Då önskar jag dig all lycka!
    Hoppas även att du förstår folks reaktioner här inne. Inte har de anledning att vara otrevliga, men det är en så dum situation ni satt er, helt i onödan..
    Men nu har du bestämt dig, och hoppas allt går bra för din bebis.

• Läs vad som står och inget annat
    Moderator skrev 2014-04-20 07:01:16 följande:

Håll er till ämnet!

Jag påminner om att denna tråd ligger i Känsliga Rummet, vilket innebär att off topic inte är tillåtet. Svar som postas i tråden SKA ha med TS frågeställning att göra. Sidodiskussioner får ni föra någon annanstans.

Och i vanlig ordning är personangrepp NATURLIGTVIS inte heller tillåtna, så skärpning!

/Moderator

Härligt att ni styr upp det hela o e uppmärksamma, detta behövs ideligen i känsliga rummet!!
  • Anonym (A)

Kan undra varför nån ville anmäla mitt inlägg? Jag skrev om vad min magkänsla sa men skrev även att jag kunde ha fel. Hmmm. Känsliga typer det finns.

• vampyria2

Han lär ljuga för dig när han säger att han vill gifta sig med dig och skaffa en massa barn, det lär inte heller vara okej med abort i det landet han kommer i från om de nu vill att man ska vara gifta innan man får barn, så det naturliga i den här situationen vore i sånt fall att han såg till att ni gifte er så fort som möjligt så ni kan behålla barnet om han vore seriös med dig.

Svar på tråden Är emot abort!Har träffat mannen i mitt liv .