• Anonym (kolla hit snälla)

Är emot abort!Har träffat mannen i mitt liv .

Jag är gravid nu i vecka 7-8 Det var int eplanerat,men vi skydda oss inte!
    Men grejjen är den att ja måste välja har han sagt.....i hans kultur(land måste man gifta sig innan man blir gravid.å han vill gifta sig med mej å ha massa barn ,men om jag inte gör abort kan ja glöma han sa han. å jag vill inte heller va ensam med barnet...

har 2barn sedan tidigare å pappa tar hand om barnen till dom

Alltså vad ska man göra:(

• Svar på tråden Är emot abort!Har träffat mannen i mitt liv .
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (kolla hit snälla) skrev 2014-04-28 18:09:34 följande:
    Det är svårt ja kan inte släppa han....:( 
    Du måste åtminstone försöka, förstör inte ditt liv pågrund av en sån typ, du e värd en kille som verkligen älskar dig på rätt sätt o inte ställer hemska o orimliga krav, sånt e inte sunt nånstans.

Be dina nära o kära om hjälp att komma ifrån honom ts, ge dig ut på olika sysslor så hjärnan får nått annat o tänka på, snälla gör dig själv denna tjänst för detta lär inte sluta lyckligt.

Vill bara att han ska tänka lite å ringa upp mej å säga ,jag vill ha barnet me dej & vi gifter oss så är allt bra.... 

• Anonym (..)

Jag hade tagit denna tråd mer seriöst utan alla stavfel och förkortningar.. Men, lämna karln. Han är ingenting att ha om det är så här han ska bete sig.

Anonym (kolla hit snälla) skrev 2014-04-29 20:28:00 följande:
    Vill bara att han ska tänka lite å ringa upp mej å säga ,jag vill ha barnet me dej & vi gifter oss så är allt bra.... 
    Jag förstår de men du måste tänka på hur hemsk attityd han oxå har mot dig, den e inte rimlig alls även om de känns som att du ej kan leva utan honom men de kan du o du e värd bättre ts.
    Anonym (..) skrev 2014-04-29 21:45:30 följande:
    Jag hade tagit denna tråd mer seriöst utan alla stavfel och förkortningar.. Men, lämna karln. Han är ingenting att ha om det är så här han ska bete sig.
    De har väl  ingen betydelse hur mycke stavfel de finns, man fattar ju vad de handlar om ändå, ditt yttrande har ej med saken o göra om detta e sant eller ej..jissies

• Anonym (yngel)

Ja, vad du vill är en sak. Tyvärr så är inte livet så lätt löst. För mig beskriver du en situation som kommer att sluta med att du sitter ensam med ett nyfött barn som ingen pappa är intresserad av. Möjligen (sannolikt) kommer du att dra på dig en massa trassel och elände. Släpp flr Jösse namn denna karl som inte tar er relation på allvar och gör sedan rent hus (rensa livmodern). Han spelar ju efter andra regler i livet ( annan kultur). Du har ju redan två barn som bor hos sin pappa, ta hand om dom istället.

• skpklm
    Anonym (yngel) skrev 2014-05-01 07:45:39 följande:
    Ja, vad du vill är en sak. Tyvärr så är inte livet så lätt löst. För mig beskriver du en situation som kommer att sluta med att du sitter ensam med ett nyfött barn som ingen pappa är intresserad av. Möjligen (sannolikt) kommer du att dra på dig en massa trassel och elände. Släpp flr Jösse namn denna karl som inte tar er relation på allvar och gör sedan rent hus (rensa livmodern). Han spelar ju efter andra regler i livet ( annan kultur). Du har ju redan två barn som bor hos sin pappa, ta hand om dom istället.

Nja,  ts tidigare barn kanske inte bor hos sin pappa -  även om man får det intrycket i början av tråden.  Hon vill snarare framhäva att pappan är delaktig i sina barns liv.

Kommer pappa nummer två att bli det??
  • Anonym (yngel)

Det står i trådstarten att pappan tar hand om dom. Jag tycker hon satsar på ett riskabelt kort med dålig chans till vinst.

• skpklm
    Anonym (yngel) skrev 2014-05-01 22:33:12 följande:
    Det står i trådstarten att pappan tar hand om dom. Jag tycker hon satsar på ett riskabelt kort med dålig chans till vinst.
    Ofta får man mer information om man gör sig besvär att läsa lite mer än trådstarten...

ber om ursäkt för stavfel & om jag skrivit så en del inte förstår hela tråden

Anonym (kolla hit snälla) skrev 2014-05-02 19:26:33 följande:
    ber om ursäkt för stavfel & om jag skrivit så en del inte förstår hela tråden
    Bry dig inte om sådana inlägg ts, det e bara löjligt o naturligtvis fattar dom ändå!

Hur har det gått för dig nu?

ja skicka sms till han att ja fortfarande inte kan glömma han & att jag önskar han kommit på andra tankar(alltså att va en del av barnets liv) ger han lite tid så inge nytt mer än det

Anonym (kolla hit snälla) skrev 2014-05-05 17:33:05 följande:
    ja skicka sms till han att ja fortfarande inte kan glömma han & att jag önskar han kommit på andra tankar(alltså att va en del av barnets liv) ger han lite tid så inge nytt mer än det
    Om han verkligen älskar dig o vill dig väl så kommer han ändra sig men inte annars o tyvärr e jag rädd för att han e alltför motiverad av sin s.k höga stolthet av en massa krav så han skiter i vad du säger, jag önskar dock att det inte var så.

Har du ingen anhörig du kan prata med om de här ts? nån som kan stötta dig?

nej jag behöve ringen som hellst stöttning , ja bara hamnat i en jobbig sitts där ja tycker han borde tänka å ändra sig när han ser de vackra barnet:) ja ska skiriva när han valty va han vill

Svar på tråden Är emot abort!Har träffat mannen i mitt liv .