• Anonym (kolla hit snälla)

Är emot abort!Har träffat mannen i mitt liv .

Jag är gravid nu i vecka 7-8 Det var int eplanerat,men vi skydda oss inte!
    Men grejjen är den att ja måste välja har han sagt.....i hans kultur(land måste man gifta sig innan man blir gravid.å han vill gifta sig med mej å ha massa barn ,men om jag inte gör abort kan ja glöma han sa han. å jag vill inte heller va ensam med barnet...

har 2barn sedan tidigare å pappa tar hand om barnen till dom

Alltså vad ska man göra:(

• Svar på tråden Är emot abort!Har träffat mannen i mitt liv .
  • hallontroll
    Förhoppning skrev 2014-04-18 22:11:08 följande:
    Enligt Islam, om en man och en kvinna gör misstaget att ha sex innan äktenskap, så är lösningen att gifta sig direkt, inte göra abort. Det finns inget i Islam som säger att man inte ska skaffa barn innan äktenskap, snarare att inte ha sex innan äktenskap. Inget sex - inga barn. Så han har redan haft sex och gått emot en av religionens regler, vilket inte är okej.  Känns lite som om han försöker lura dig på något sätt. Vill han följa Islam? Ja då ska han gifta sig med dig, och du ska behålla barnet. Inte tvinga dig till abort. 

Han säger att de enda alternativ är det han säger om jag vill va med han  sen förklarara han inte mer... så käns som han inte förklarar ordentligt.. snart tröttnar ja på han å behåller barnet.. 

han säger han int eär islam men hans land e islam.. han är ifrån  egypten

• hallontroll

Dumpa honom , och gör abort eller inte , beroende om du vill ha barnet eller ej. Han är en lögnare och hycklare . Bry dig inte om honom.

• hallontroll
    Anonym (kolla hit snälla) skrev 2014-04-18 22:17:30 följande:
    Han säger att de enda alternativ är det han säger om jag vill va med han  sen förklarara han inte mer... så käns som han inte förklarar ordentligt.. snart tröttnar ja på han å behåller barnet..  han säger han int eär islam men hans land e islam.. han är ifrån  egypten

Jag är inte muslim , men jag tvivlar på att det finns något sånt i Koranen att man ska göra abort om man är ogift... Inte heller i Bibeln eller i Toran... ( jag är helt för fri abort , men idioten ska säga som det är att han vill att TS gör abort , och inte snacka skit om att det beror på hans religion. )

varje gång han haft sex har han sprutat i å ja sa att ja ej tar p piller..så tycker me det känns skummt han gör de om de så viktigt...detta e svårt men måste välja

• Miss Skywalker
    Anonym (kolla hit snälla) skrev 2014-04-18 22:10:24 följande:
    Den enda regel va den att gör abort om du vill ha mej sen skaffar vi barn när vi e gifta...... det är väl respekt emot föräldrarna... nån annan regel har han inte nämt å jag har frågat det bara den

Han glömde tydligen respekt för dig och för sitt eget barns liv om han ställer ultimatum utan att ens ha skyddat sig.. Gör absolut inte abort för hans "skull". Det kommer du att ångra resten av livet..
  • Anonym (Mp)

Känner en mamma som också blev så förälskad i en muslim. Det var mannen i hennes liv och han ville ha många barn. När de fått 4 barn (yngsta 3 år äldsta 8 år) tog han barnen mot hennes vilja till sitt hemland och omskar/könsstympade barnen. Hon polisanmälde honom och när han kom hem med barnen 2 månader senare hotade han henne att han skulle se till att hon aldrig skulle få träffa barnen ígen om hon inte drog tillbaka anmälan. Hon lever fortfarande med denna man, barnen är vuxna och muslimer. Han har de senare åren fått henne till att gå med slöja och heltäckande kläder.

Om jag vore dig skulle jag aktat mig för denna man.

• Fundersam02

Om du behåller barnet blir du alltså ensamstående? Har du ork att ta hand om ett barn helt själv på heltid? Har du ekonomi för att göra det? Om du inte har det så är väl abort det enklaste alternativet.

• Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2014-04-18 22:15:40 följande:
    Är hon i sjunde veckan så betyder det att hon gått bara sex hela veckor, dvs blev gravid för fyra veckor (en månad) sedan. +- några dagar. 

Precis. 6+(nånting).

Man har ägglossning ca 14 dagar efter mensens första dag, därefter fäster ägget. Då är man i vecka 2+(nånting). Alltså redan i tredje veckan. Du skrev själv 2+0 vid ägglossning. Plussa då på 4 veckor (så länge dom träffats) så blir det 6+0. Alltså vecka 7.

Men hon "vet inte" om hon är i vecka 6 eller vecka 8 då kalendrarna räknar "olika". Mm SÅÅ olika räknar dom inte som med hela 2 veckor. Jag är själv gravid nu o har nog alla appar jag kan hitta på min mobil, men det finns bara en app som räknar en vecka efter, dvs den appen räknar de fulla gångna veckorna. Jag har aldrig stött på någon kalender som räknat fel på 2 hela veckor. 2 veckor är väldigt avgörande i detta fallet. Bäst vore ju att kolla upp med vul så hon får veta exakt när hon blev befruktad.
  • Förhoppning
    Anonym (Mp) skrev 2014-04-18 22:23:45 följande:
    Känner en mamma som också blev så förälskad i en muslim. Det var mannen i hennes liv och han ville ha många barn. När de fått 4 barn (yngsta 3 år äldsta 8 år) tog han barnen mot hennes vilja till sitt hemland och omskar/könsstympade barnen. Hon polisanmälde honom och när han kom hem med barnen 2 månader senare hotade han henne att han skulle se till att hon aldrig skulle få träffa barnen ígen om hon inte drog tillbaka anmälan. Hon lever fortfarande med denna man, barnen är vuxna och muslimer. Han har de senare åren fått henne till att gå med slöja och heltäckande kläder.

Om jag vore dig skulle jag aktat mig för denna man.
    Ts ska akta sig för honom eftersom han verkar vara ett svin, inte för att han är muslim. Eller vad menar du?

Ang kvinnan du skrev om; Det var ju synd, men diskuterar man inte sånt innan man väljer att skaffa barn, då får man tyvärr skylla sig själv. Om han däremot ljugit för henne innan om könsstympning är en annan sak. 
    Tycker det är så dumt med personer som gifter sig, väljer att skaffa barn utan att ens ta reda på vad den andra tycker/tänker/vill göra. 
Svar på tråden Är emot abort!Har träffat mannen i mitt liv .