Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Min vägde 6270 och vart 60 lång en jag tror längden blev felmätt... kan han bara ha växt 0,7 cm på fyra veckor?? Han kan ju knappt ha 62 i body längre.
Min flicka vägde 4500 gram på 3 månaders kontrollen och var 59,5 cm lång. Hon vägde 2600 gram när hon föddes.
Tog en snabbvägning idag på bvc. Nyfiken på om tillägget har gjort något. Första veckan fick melvin 3* 50 ml om dagen. Å förra veckan fick han ca 200-300 ml om dagen, samt att jag ammar. Å han hade ökat med 500 gr på 2 veckor å när jag helammade vart dey 350 gr på 3,5 veckor. Undrar om han har varit hungrig...
6350 och 60 lång. Så hon hade inte växt på längden. Fast det måste vart felmätning förra gången. Sprutorna var ingen höjdare!
Spännande å läsa vad era vägde :)
Någons bebis som börjat vända sig?? Så spännande att läsa om alla
Någons bebis som börjat vända sig?? Så spännande att läsa om alla
Vi var på öppna förskolan idag och då kom sjukgymnast. Det var jättebra information! Hon sade att man ska ALLTID lägga ner bebisen på magen först även vid ex blöjbyte. Hon visade bra grepp på hur man ska hjälpa dom sig vända osv. Visade hur man ska locka dom att vända,vrida huvudet. Min plutt har vänt sig från mage till rygg 5 gånger sedan igår men vet inte om det bara händer liksom
Thor vänder sig från mage till rygg, men inte tvärtom ännu. Blir fyra månader nästa vecka. Har fått smaka på potatis/majs, morot och gröt. Han tycker de är ok, men har ingen teknik ännu....
han börjar greppa efter saker och är stark i händerna.
Han gillar liv o rörelse, är social.
Vi var på öppna förskolan idag och då kom sjukgymnast. Det var jättebra information! Hon sade att man ska ALLTID lägga ner bebisen på magen först även vid ex blöjbyte. Hon visade bra grepp på hur man ska hjälpa dom sig vända osv. Visade hur man ska locka dom att vända,vrida huvudet. Min plutt har vänt sig från mage till rygg 5 gånger sedan igår men vet inte om det bara händer liksom
Ok bra tips, ska bebisen sedan vända sig själv till rygg (ev med hjälp) på skötbordet? :)