• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • Ciliaja
    trulle82 skrev 2014-08-18 10:44:05 följande:

Är det bara jag som har problem med att hon bara sover ca 30min i streck på dagarna? Väldigt frustrerande. Försöker att vagga och med nappen men det går inte. Hur gör ni?

Min sover 40 min Som en klocka. Tar jättelång tid att somna varje gång med för att hon blir övertrött. Fast hon sover bara 40 min i sträck på nätterna med. Fast då somnar hon om efter mat.
  • kokos

Är det bara jag som har problem med att hon bara sover ca 30min i streck på dagarna? Väldigt frustrerande. Försöker att vagga och med nappen men det går inte. Hur gör ni?

Min sover 40 min på morgonen. Sedan ca 2-3 timmar på dagen och en halvtimma runt 16. Brukar sova för natten vid 19...
  • trulle82
    lupin84 skrev 2014-08-18 12:39:01 följande:

Hur sover era på natten?

Hon har sovit nu totalt 1,5h sen kl 6 imorse uppdelat på 3ggr. På natten sover hon som längst 3h i streck, oftast mindre
  • kokos

Här äts det runt 18. Ibland sovs det från 19-22 och ibland 19-01 så jag klagar inte sedan brukar det somnas om på 5 min och då brukar det bli mat igen efter 3 timmar.

• SophiaI

Edit sommar för natten ca 20-21. Sover som max 5 timmar första passet, sen mat ca var tredje timma.

På dagarna tycker jag det är hipp som happ fortfarande, men senaste veckan (dock inte idag) har hon sovit ett pass på ca 2-3 timmar mitt på dagen.

Hur ofta äter era bebisar som ammas?

• trulle82
    kokos skrev 2014-08-18 14:38:24 följande:

Här äts det runt 18. Ibland sovs det från 19-22 och ibland 19-01 så jag klagar inte sedan brukar det somnas om på 5 min och då brukar det bli mat igen efter 3 timmar.

Lyx hehe :D
    SophiaI skrev 2014-08-18 15:30:02 följande:

Edit sommar för natten ca 20-21. Sover som max 5 timmar första passet, sen mat ca var tredje timma.

På dagarna tycker jag det är hipp som happ fortfarande, men senaste veckan (dock inte idag) har hon sovit ett pass på ca 2-3 timmar mitt på dagen.

Hur ofta äter era bebisar som ammas?

Hon äter ca var 2 till var 3e timme på dagen.
  • lupin84

Thor vaknar mellan 7-8 på morgonen ammas då, sedan vid 10-11, amning vid 14, 16 o 19 o vid 21 sedan somnar han för natten. Vaknar vid 03 för mat på natten o sedan börjar dagen om. Så helt ok här, han sover dock bara korta stunder på dagen! Han är 3 1/2 månad nu.

veronica - mamma till 3 prinsar
  • maribel

Frustrerande här med!!

Vår lilla sover 15min, är vaken 1h sover 15min. Kan sova mer om han ligger i någons famn men det har man inte tid med med två barn till. Vi har testat allt, vagn, napp, bärsele men inget funkar detta är jättejobbigt och så här håller det på till 2230 varje kväll.

Nå´n mer som har en bebis som suger på händerna och dreglar mycket? Hoppas inte tänder är på G än?
  • Ciliaja

Sienna har händerna i munnen hela dagarna typ. Å jag har fått börja ha dregel haklappar på henne. BVC sköterskan sa att det kan vara så flera månader innan första tanden

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014