• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • maribel

Hur äter era bebisar nu? Min plutt vill äta mer sällan och då bara på ett bröst sen blir han arg om jag trugar andra också. Ska kontrollväga imorgon på bvc men vet inte varför han inte vill äta så gärna längre.

Äter era också mindre?

• Amalian83

Antingen äter min mindre eller så äter hon mer effektivt. Det som är nytt sedan några dagar tillbaka är att hon har börjat spy upp mat. Förut kunde jag plocka fram bröstet lite när som helst och hon åt och behöll allt. Ingen spy-bebis alls. Nu däremot så kommer det upp hela tiden. Jag är inte van att bli nedspydd. Känner mig som värsta amatören när jag rapar henne utan att ha en handduk på axeln.

• Ciliaja

Min blev 3 månader igår och nu behöver jag inte kämpa med rapningen längre, antingen så klarar hon sig utan att rapas, om hon somnar vid bröstet, eller så fixar hon det själv . Skönt med tanke på att det tagit lång tid varje gång och jag var tvungen att väcka henne innan annars fick hon jätteont. :)

Lite sorgligt dock att tiden går så fort! Även om det är kul med framsteg och gladare bebis :)

• Amalian83

Vad gör man med en bebis som inte tar napp, som vill snutta sig till ro om kvällen, men som just spytt upp mat? Ska man fortsätta ge bröstet till dess att bebisen är i ro och klar för att sova? Magen är ju liksom full!

Tacksam för tips

• maribel
    Amalian83 skrev 2014-09-04 19:50:04 följande:

Vad gör man med en bebis som inte tar napp, som vill snutta sig till ro om kvällen, men som just spytt upp mat? Ska man fortsätta ge bröstet till dess att bebisen är i ro och klar för att sova? Magen är ju liksom full!

Tacksam för tips

Min bebis tar inte heller napp och snuttade hela kvällarna dem två första månaderna men nu dem senaste veckorna så vill han inte snutta, knappt amma. Han vill äta och sen sova. Vi vaggar honom i famnen eller ammat en kort stund sen "drar" jag bort honom från bröstet så fort han släckt ögonen, gjort så från början så till sist har han nog vant sig av med snuttandet.
  • kokos
    maribel skrev 2014-09-03 15:51:57 följande:

Hur äter era bebisar nu? Min plutt vill äta mer sällan och då bara på ett bröst sen blir han arg om jag trugar andra också. Ska kontrollväga imorgon på bvc men vet inte varför han inte vill äta så gärna längre.

Äter era också mindre?

Här hade vi en sådan period där han åt mindre. Nu äter han mycket igen så det är nog någon tillväxtgrej nu
  • trulle82
    maribel skrev 2014-09-03 15:51:57 följande:

Äter era också mindre?

Har också fått känslan av att min äter mindre på dagen. Det är nästan så att jag bestämmer att nu ammar vi för nu har det gått mer än 3 timmar sedan sist. Däremot så snuttar hon natten igenom vilket börjar bli jobbigt. Jag samsover ju och tidigare har det gått bra men nu om jag drar ut bröstet så vaknar hon till efter en stund och börjar leta. Jag har bestämt att nu måste jag börja vänja av henne vid det, för brösten tål inte det!! Har ju börjat lyckas lägga över henne i sängen, så det får nog bli nästa projekt att vänja henne vid att ligga där istället...
  • Amalian83

Herregud min lilla tjej har börjat få tänder! 3,5 mån gammal så har det dykt upp två små vassa riskorn på underkäken. Än så länge verkar hon själv inte reagera alls på dem mer än att hon tuggar på sina händer. Ingen feber eller diarré än och tuggleksaker är ointressant.

Min mamma påstår att om en bebis får tänder tidigt kommer det snart ett syskon. Stackars min sambo. Nu törs jag verkligen inte ha sex ;)

• kokos
    Amalian83 skrev 2014-09-11 21:44:42 följande:

Herregud min lilla tjej har börjat få tänder! 3,5 mån gammal så har det dykt upp två små vassa riskorn på underkäken. Än så länge verkar hon själv inte reagera alls på dem mer än att hon tuggar på sina händer. Ingen feber eller diarré än och tuggleksaker är ointressant.

Min mamma påstår att om en bebis får tänder tidigt kommer det snart ett syskon. Stackars min sambo. Nu törs jag verkligen inte ha sex ;)

Haha Här börjar också tänder klia. Dreglar något fruktansvärt och tuggar massor på tuggleksaker och händer. Även nappen tuggas på båda mina andra fick vid 4,5 månader. Hmm syskon vet i sjutton än. Men snart kanske
  • lupin84

Tänder tror jag dröjer. Mina andra har varit 8-9 mån, blir nog samma för Thor.

Hur har ni gjort med träning efter fl? Tänker situps, hopp osv? När kan man utföra der?

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014