Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Hur äter era bebisar nu? Min plutt vill äta mer sällan och då bara på ett bröst sen blir han arg om jag trugar andra också. Ska kontrollväga imorgon på bvc men vet inte varför han inte vill äta så gärna längre.
Äter era också mindre?
Antingen äter min mindre eller så äter hon mer effektivt. Det som är nytt sedan några dagar tillbaka är att hon har börjat spy upp mat. Förut kunde jag plocka fram bröstet lite när som helst och hon åt och behöll allt. Ingen spy-bebis alls. Nu däremot så kommer det upp hela tiden. Jag är inte van att bli nedspydd. Känner mig som värsta amatören när jag rapar henne utan att ha en handduk på axeln.
Min blev 3 månader igår och nu behöver jag inte kämpa med rapningen längre, antingen så klarar hon sig utan att rapas, om hon somnar vid bröstet, eller så fixar hon det själv . Skönt med tanke på att det tagit lång tid varje gång och jag var tvungen att väcka henne innan annars fick hon jätteont. :)
Lite sorgligt dock att tiden går så fort! Även om det är kul med framsteg och gladare bebis :)
Vad gör man med en bebis som inte tar napp, som vill snutta sig till ro om kvällen, men som just spytt upp mat? Ska man fortsätta ge bröstet till dess att bebisen är i ro och klar för att sova? Magen är ju liksom full!
Tacksam för tips
Vad gör man med en bebis som inte tar napp, som vill snutta sig till ro om kvällen, men som just spytt upp mat? Ska man fortsätta ge bröstet till dess att bebisen är i ro och klar för att sova? Magen är ju liksom full!
Tacksam för tips
Hur äter era bebisar nu? Min plutt vill äta mer sällan och då bara på ett bröst sen blir han arg om jag trugar andra också. Ska kontrollväga imorgon på bvc men vet inte varför han inte vill äta så gärna längre.
Äter era också mindre?
Äter era också mindre?
Herregud min lilla tjej har börjat få tänder! 3,5 mån gammal så har det dykt upp två små vassa riskorn på underkäken. Än så länge verkar hon själv inte reagera alls på dem mer än att hon tuggar på sina händer. Ingen feber eller diarré än och tuggleksaker är ointressant.
Min mamma påstår att om en bebis får tänder tidigt kommer det snart ett syskon. Stackars min sambo. Nu törs jag verkligen inte ha sex ;)
Herregud min lilla tjej har börjat få tänder! 3,5 mån gammal så har det dykt upp två små vassa riskorn på underkäken. Än så länge verkar hon själv inte reagera alls på dem mer än att hon tuggar på sina händer. Ingen feber eller diarré än och tuggleksaker är ointressant.
Min mamma påstår att om en bebis får tänder tidigt kommer det snart ett syskon. Stackars min sambo. Nu törs jag verkligen inte ha sex ;)
Tänder tror jag dröjer. Mina andra har varit 8-9 mån, blir nog samma för Thor.
Hur har ni gjort med träning efter fl? Tänker situps, hopp osv? När kan man utföra der?