Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här äts det ofta, typ varannan till var tredje timme under dagen. Fram tills för 3 nätter åt plutten sista målet ca 22 å vakna mellan 4.30-5.30 åt somna om å åt vid 7 igen. Men nu äter han 22 sover till 2.30 å därefter ca 1 gång i timmen E helt slut på morgonen...
Med detta så har han inte gått upp så bra i vikt. Tror inte att jag har tillräckligt med fet mjölk. Nu vid 3 månader vägde han 6160 gr å 66 cm lång. Har växt 2,5 cm å ökat 350 gr på 3,5 vecka... Så bvc vill att jag ger ca 50 ml tillägg tre gånger om dagen. Helt ok för mig men plutten vägrar ta flaskan. Sväljer tillägget men suger inte på flaska. Några tips å vilket tillägg?
Ang suga på händer å dregla, det gör vi här med Har gjort så i ca 3 veckor å det blir så blöt överallt, haha
Har tid på bvc 9/9 igen.
Fast min vägde 4150 gr vid födseln å nu hade han gått ner mer på kurvan. Så från 1 över medel till medel. De är väl det som oroar bvc å mig. 100 gr upp per vecka e inte mkt. Dock har Melvin aldrig gjort stora ökningar, som mest har det varit ca 200 gr i veckan.
Undrar ju om det är sämre näring i min mjölk då jag har gjort en gastric by pass... Men bvc visste inte.
Eloge till dig förväntansfull som både fixar ammning och ge tillägg!
Jag gick över helt på ersättning då jag kände att jag inte skulle orka både och. Mejas vikt var aldrig ett problem däremot var hon missnöjd, sov dåligt på dagarna och bråkade ofta vid amning. Provade att pumpa en kväll och mjölken var av dålig kvalitet.
Meja var oxå svår att få att ta flaskan. Om du inte redan provat, pumpa ur bröstmjölk och ge på flaskan, även att någon helt annan (mamma/svärmor etc) ger henne kan få det att släppa. Lycka till
Erika 146: Det tror jag att de kan bli. Blir eran bebbe dålig eller hur visar det sig? Jobbigt för er
Här är det också mycket händer i munnen ;) men brorsorna fick tänder först vid 8-9 mån så räknar med att de dröjer för Thor med.
Vi ska till bvc igen 9 sep. 4 månader då. Går en gång i månaden... hoppas få info om ev föräldrar grupp.
Idag började dem stora förskolan igen, dem var så nöjda! Å jag med... rutiner!
virresblogg.blogspot.se
[quote=73839084][quote-nick]Erika 146 skrev 2014-08-20 20:55:44 följande-nick]Eloge till dig förväntansfull som både fixar ammning och ge tillägg!
Jag gick över helt på ersättning då jag kände att jag inte skulle orka både och. Mejas vikt var aldrig ett problem däremot var hon missnöjd, sov dåligt på dagarna och bråkade ofta vid amning. Provade att pumpa en kväll och mjölken var av dålig kvalitet.
Meja var oxå svår att få att ta flaskan. Om du inte redan provat, pumpa ur bröstmjölk och ge på flaskan, även att någon helt annan (mamma/svärmor etc) ger henne kan få det att släppa. Lycka till [/quote]Hoppas ju att det ska funka med både amning å tillägg om nu plutten vill ta flaskan. Tog efter mycket men flaskan när jag hade fått ut lite mjölk. Nackdelen är att jag inte kan pumpa ut någon mjölk Får sitta å handpumpa å de blir inte mycket å gör så ont. Sambon har försökt att ge, å jag inte är hemma. Men hjälper inte... Blir tokig har inte haft det så med mina äldre killar.
Vilket tillägg ger du å hur mycket äter Meja? Jobbigt med detta när de skriker i bilen. Melvin är likadan, insett att han inte gillar sitt babyskydd å vi ångrar att vi inte köpte det dyrare. Helst nu då vi åker långa sträckor. Å nästa stol är från 9 kg som vi vill ha. Ingen bra kombination när han inte går upp i vikt. Här är det osså missnöje med att ligga i vagnen, tror att de vill vara me mer än de egentligen klarar av...
Jag har haft tur, babyskyddet köpte vi av vänner och likaså den nya stolen (akta graco duologic) så vi har sparat massor! Glad att jag inte köpte ett helt nytt babyskydd när vi redan fått byta.
Jag ger henne NAN sensitive, det är magdroppar i det, många med kolikbarn ger det. NAN PRO 1 fick hon lite magknip av så höll på med minifom men med sensitive behövs inte det. Jag gör alltid i ordning en maxad portion (150ml vatten och 5mått ersättning) så äter hon hur mycket hon vill men nu efter ca 3v på ersättning äter hon mellan 130ml och 160ml ungefär 6-7ggr dygn.
Det gör inget att du inte pumpar ut full portion du kan fylla på med färdigblandad ersättning i samma flaska eller först ge bröstmjölk och sen ersättningen.
Det spelade ingen roll här heller att sambon gav och jag gick hemifrån... Men så kom mamma och tog henne och Meja tog flaskan klockrent utan minsta protest efter det gick det bättre för oss men med lite krångel, höll i sig ca 1v tills jag slutat amma helt.
Halloj! Allt bra med mammor och bäsar?
Jag har börjat med smakprov på gröt och frukt. Verkar gå bra Han blir så arg när han inte får mer men jag vågar inte ge hur mycket som helst... Han får en smakportion gröt och sedan lite fruktpure på morgonen. Kräks mindre också. Någon mer som börjat ge?
Min lilla plutt har också hunnit bli tre månader. Tremånadersdagen firades med sprutor. Han är 62 cm lång och väger 7600 g. Fattar inte att han ökar så mycket i vikt, han käkar varannan till var tredje timme dygnet runt men varje måltid tar bara i snitt fem minuter. Antar att han har bra sugteknik..
Bodysarna i 62 börjar bli för små så dags att packa undan dem. Tur stor liggdelen i vagnen är rymlig så att han får plats i den ett tag till.
Pluttan har fått sina sprutor idag, INTE kul.. jätteledsen tjej redan på första, hade otur att andra bvc-sköterskan hade semester annars brukar de tydligen ta båda sprutorna samtidigt. Nu har hon sovit till och från sen vi kom hem, ca 3h. Hoppas hon slipper feber.
Hon var 61cm lång nu och vägde 6860, ökat 500g på en månad, verkar lugna sig med ökningarna vilket jag är tacksam för, kanske kan hon ha stl 68 några månader nu Har lagt undan 3st ica papperskassar med kläder redan så hon har haft ett dyrt klädkonto hahaha
Vad gör ni om dagarna och hur roar ni era bebbar när de är vakna?