• Saturnus

IVF hösten 2014

pco skrev 2014-08-27 23:10:16 följande:

Jag håller med. Hellre få med bra kvalité än många med dålig kvalité. Håller tummar o tår för dig :)

Jag har börjat få massa vattnings flytningar som jag brukar få innan mens :( redan lixom?? Har aldrig fått det innan. Kan det ha o göra annars med fragminen? Nån annan som tagit det?
    Har fått flytningar innan vid grav dock seeenare och då tjocka o trådiga( ursäkta beskrivningen) känns rätt surt?

Tack vännen! Vet inte vad du äter för medicin men när man är gravid kan flytningarna se ut på alla möjliga sätt. Kanske kroppen stötter ut rester på medicinen. Hur gamal var din blasto för du fick den insatt och hur många dagar har du ruvat?10dagar efter otrivelle kan man börja testa.
    Håller tummarna för dig med! 
  • Saturnus
    TreTriss skrev 2014-08-28 15:45:28 följande:

Idag var jag varit på Huddinge för återföring!

11 av våra 13 ägg blev befruktade! Ett till mig, två till frysen och så odlar de vidare resterande åtta!

Himla skönt :)

Stort grattis!!! Håller tummarna!

PCO: ingen aning min första ivf så jag har inte provat medicinerna tidigare.

Vart tar ni Orgalutran sprutan med i magen? Jag har inte fått så bra instruktioner.

• Saturnus

Tack TreTriss för svar. Tur jag kört så utan att veta.

MiaMorot - Hoppas på ett superembryo! Håller tummarna!

Lucylight - spännande, lycka till!

• Saturnus

Åh är så glad min gyn i Sverige trodde jag kan få loss fyra ägg istället för två och ev tre som det såg ut i onsdags. Nu får vi se vad DK säger om tid för äggplock och antalet etc. Håll tummarna!

• Saturnus

Desperat, behöver hjälp!

Jag får inte tag på kliniken i Danmark, dom har inte återkopplat på informationen från Vul:et idag. Mailat flera gånger och ringt bara telsvarare och ingen jourtelefon.

För två dagar sedan fick jag minska minska dosen från 300 till 150 på dag 5. Nu är jag på dag 7 och mina blåsor var 21,19, 15, 15 och 10mm. Dom har preliminärt sagt äggplock på måndag. Nu undrar jag om jag ska ta samma dos och jag förstår att ni inte kan svara på det.

Ni kanske kan svara på om ni tog gonal f hela vägen fram till äggplock? När slutade ni med den och hur stora var era blåsor och när tog ni otrivellen? Hoppas verkligen att någon hör av sig men jag börjar misströsta rejält!! Känns inte bra med en sån här resa.

• Saturnus
    TreTriss skrev 2014-08-29 20:09:10 följande:
    Jag tog sista gonal-f på lördagen, på söndagen tog jag endast ovitrelle på kvällen och måndag inga sprutor och äggplock på tisdagen!

Himla dåligt att de inte återkopplar, har de öppet på helger så de förhoppningsvis ringer dig imorgon??
    Tack för svar TreTriss det hjälpte mig. Fick tag i dom till slut. Dom skyllde på fel på datorerna. Jag kan tycka att om man har patentet på behandling och väntar på provsvar så ringer man väl upp o frågar varför dom inte dyker upp. Märkligt. Nu är det klart i allafall, måndag morgon äggplock :)

Någon fler än mig som är livrädd för att spontanägglossa? Jag tänker att jag brukar ägglossa vid 21-22mm. Där är jag redan nu. Eftersom man slutar med Orgalutran så är jag rädd för att kroppen sätter fart på ägglossandet. Har någon läkare förklarat detta för er?

Håller med om att sjukvården ska vara lika för alla i alla län!
  • Saturnus
    Moolie skrev 2014-08-30 12:49:19 följande:

Då är man ruvare åt ett femdagars blastro! TD 13/9! :)

Håller tummarna för att det tar sig! :)
  • Saturnus
    calabalic skrev 2014-08-30 17:45:35 följande:

Äntligen positivt på ägglossningstestet, så på måndag morgon ska jag ringa RMC och få en tid FET. Gissar på att återföringen blir på tisdag. Har väntat i 6 månader på att få ägglossning igen efter att den försvann efter mitt förra IVF, så det känns underbart att äntligen vara back in business igen!

Hur funkar det med ett FET. Är det någon behandling? Kan man inte bli befruktad naturligt samtidigt som man får ett FET tillbaka?
    Spännande! Håller tummarna.
  • Saturnus

Äggplockningen klar, det gick jättebra! Jag fick fyra ägg totalt! Nu hoppas vi på att fyra blir befruktade och har grym kvalitet! Ligger i ett mysigt vilorum och har fått fika. Min son leker med mormor i ett annat rum och snart ska vi åka på zoo i Köpenhamn. :) På onsdag är det tillbakasättning. Lycka till alla andra. Känns fint att få följas åt i detta forum.

• Saturnus
    Saturnus skrev 2014-09-01 09:56:19 följande:

Äggplockningen klar, det gick jättebra! Jag fick fyra ägg totalt! Nu hoppas vi på att fyra blir befruktade och har grym kvalitet! Ligger i ett mysigt vilorum och har fått fika. Min son leker med mormor i ett annat rum och snart ska vi åka på zoo i Köpenhamn. :) På onsdag är det tillbakasättning. Lycka till alla andra. Känns fint att få följas åt i detta forum.

Här går man mellan hopp och besvikelse. Endast ett av fyra ägg blev befruktade. I morgon får jag höra vad det har för kvalité. Hoppas nu på ett guldägg men känner mig besviken såklart. Nu vill man bara höra solskenshistorier!
Svar på tråden IVF hösten 2014