• Saturnus

IVF hösten 2014

Tack alla ni gör stöd. Jag har nu fått svar på blodprov ingen graviditet :( Nu ska jag reklamera alla tester. Fått pluss olika dagar och ibland på morgonurin men oftast på dagstid. Jättekonstigt! Nu vet jag i allafall!

Nu har jag fått en blödning igen. Vet inte om det beror på att jag startade med lutinus igen och slutade nu vid provsvaret. Tyckte jag läste flera som varit med om samma?

• Saturnus

Ni som kör korta varianten. Hur många dagar från det att ni fått mensblödningen har ni startat med sprutorna?

Min första ivf fick jag börja dagen efter och den här gången två dagar efter. Någon mer som haft olika?

• Saturnus

Hej! Tänkte få lite luv i tråden. Någon fler med äggplock på gång? :)

Jag hade 8 ägg i måndags varav 7 troligtvis kommer kunna bli något. I morgon är vul nr 2 är aningen nervös men hoppfull! På lördag är det dags för äggplock. Jag är 40år och jag funderar på att ta två ägg om jag blir erbjuden för nu har jag kämpat länge nog tycker jag. Hur resonerar ni? Jag vill inte ha tvillingar då jag redan har ett barn även om risken är ganska liten vid min ålder.

• Saturnus

Spännande, det är sjukt jobbigt att vänta på svar. Håller tummarna! När blir det insättning?

Kakan1976 skrev 2014-12-02 22:30:49 följande:

Hade plock idag. Fick ut 6 ägg från 9 stora blåsor och är lite orolig för att det inte ska bli nåt att sätta tillbaka. Alltid oroar man sig för nåt.

Om det blir två så sätter vi tillbaka två. Blev gravid på förra IVF:en när vi gjorde så. Fick dock missfall vecka 6.

• Saturnus

Hur gick de för dig?

Kakan1976 skrev 2014-12-04 08:18:01 följande:

Idag klockan 13:15 om jag inte hör åt innan dess. Gah! Så jäkla orolig att det inte blir nåt, förra gången vi fick 6 klarade sig bara 1. Vill helst ha två som sagt. Eller helst vill man ju att alla ska bli bra men riktigt så förhoppningsfull har jag lärt mig att inte vara i den här processen. Har iofs högre dos nu så förhoppningsvis är fler mogna än förra gången vi fick ut 6 ägg i allafall.

Lycka till på VUL!

• Saturnus
    Kakan1976 skrev 2014-12-04 20:25:41 följande:
    Jag fick tillbaka de två som klarade sig, ett 3-celligt och ett 4-celligt. Känns ok men hade ju så klart hoppats på två toppenägg och nåt till frysen men man kan inte få allt. Och två är jättebra!

Hur går det själv?
    Åh spännande! Vad sade dom att kvalitén/rankning var? Spännande håller tummarna hårt! På lördag mrg är det äggplock för mig! :)
  • Saturnus
    Längtan 34 skrev 2014-12-04 20:58:35 följande:

Hejsan alla!
    Har gått ett tag sedan jag skrev här. Började med sprutorna igår och det känns riktigt bra att vara igång :). Är dock lite nervös över vad som väntar framöver. Har ju läst en del om äggplocket. Tycker att det låter obehagligt med morfin och hoppas verkligen att smärtan är uthärdlig. Hur var era äggplock och hur mådde ni efteråt? Egentligen ska man väl inte tänka för mycket på det utan ta det som det kommer.

Hur går det för er andra?

Det gick jätte bra. Tog inga värktabletter efteråt. Jag har bara gjort ett försök ännu men i helgen blir mitt andra och förhoppningsvis sista. Fick däremot en hemsk värk efter insättning vad nu det berodde på.

Stort lycka till, det kommer att gå bra!
  • Saturnus
    Chasingdreams skrev 2014-12-05 05:36:32 följande:

Hej! Påfrestningarna efter vårt första misslyckade ivf var för stora. Jag vågade därför inte skriva här igen när det var dags för frysförsök. Idag en vecka efter insättningen av vår blastocyst har jag fått beskedet gravid. Jag kände dock tidigt att något var annorlunda den här gången. Och till er som inte lyckas få så många ägg, vill jag bara säga att det finns hopp. Vi hade bara fyra som delade sig, men det räckte. Kul att se att det fortfarande är liv i tråden, men jag hoppas att ni alla får orsak att gå vidare snart :) Kram!

Grattis, vad härligt att höra! Skönt att få lite hopp! Jag hade bara ett som var bra sist av fyra uttagna ägg. Nu blir det icsi så jag hoppas på flera. Lycka till med graviditeten!
  • Saturnus

Någon dom fått feber och ont i kroppen efter äggplock?

Jag fick inte det förra gången men nu har jag ont och 39 graders feber.

Snälla nån? Jag har mailat kliniken men jag tror dom gått för dagen!

• Saturnus

Jag hade sådan tur att febern gick ner, troligtvis pga att dom punkterat något. Jag fick ut fyra ägg. Ett var fragmenterat men tre av dom blev initierade med en spermie och två klarade sig. Så nu ruvar jag på två ägg. :) Jag går på klinik i Danmark, Vitanova.

När har du testdag?

Lycka till!

Kakan1976 skrev 2014-12-04 22:44:02 följande:

De sa inget om det men jag antar att det 4-celliga var toppen och det 3-celliga lite sämre. Läkaren sa dock att det ju finns många 3-celliga som blivit finfina bebisar och att det egentligen bara innebär att det är lite långsamt.

ÄP på en lördag? Vart går du?

Svar på tråden IVF hösten 2014