• Saturnus

IVF hösten 2014

Låter klokt att ändå test för man kan få blödningar. Hoppas du kan njuta lite av jul o ledighet trots att det är tungt. Styrkekramar från mig. Hoppas

Kakan1976 skrev 2014-12-17 18:12:09 följande:

Fick mens igår. Tänkte testa imorgon på RD 14 för att vara alldeles säker men har verkligen inga förhoppningar.

Håller tummarna för dig och alla andra i tråden!

Kram

• Saturnus

Jag har haft rejält med molvärk av och an och är trött och svettig och känslig i brösten. Jag äter lutinus och progynon, nu undrar jag om det är biverkningar från medicinen? Det började ruvardag 5 och jag är nu på ruvardag 9.

Nyfiken om ni andra som gjort flera ivf:er känner igen symptomen på medicin eller om ni känt liknande och varit gravida. :)

• Saturnus

Har du haft molvärk med? Håller tummarna för dig och hoppas, hoppas!

quote=74537179][quote-nick]Sälma Riit skrev 2014-12-17 19:45:59 följande:[/quote-nick]

Jag har gjort många ifv och det stämmer att alla graviditetstecken kan vara symptom från medicinen. Det är för jäkligt, eller hur :) 

Är själv på ruvardag 13 och fick en liten, liten blödning idag. Nojar som fasen, men alla andra gånger har jag fått mens på ruvardag 11 eller tidigare så jag är försiktigt positiv. 

[/quote]

• Saturnus

Det är min andra ivf försöker få syskon. Jag har aldrig fått något till frysen. Fick två embryon tillbaka den här gången. Jag har kört inseminationer tidigare och har ett barn. Känner mig gravid och känner mig varm och halvskum i kroppen. Lite sjukkänsla. Tyvärr har jag bara använt hormoner i förra försöket som inte tog sig så svårt att minnas o jämföra. Minns inte att det var så här...

Sälma Riit skrev 2014-12-17 19:56:54 följande:

Japp, molvärk hela helgen. Nu inte så farligt längre. Springer på toa hela tiden men verkligen nada. Alla andra gånger har det kommit mer och mer.

Hur många har du gjort? För mig är det fjärde behandlingen, åttonde insättningen.

• Saturnus

Är på ruvardag 10 och testade i morse, ett väldigt svagt sträck så nu går jag och hoppas. Håller tummarna för starkare sträck i morgon! :)

Kram och kämpa på allihopa!

• Saturnus

Vilken jobbig resa! Styrkekramar och jag håller tummar och tår för att all medicinering ger effekt!

Lisa 236 skrev 2014-12-18 15:09:13 följande:

Hej igen...

Är tillbaka igen efter alla motgångar men nu på lördag ska vi ha återförande nummer 13 med två embryo så nu får ni alla hålla tummarna ordentligt.

Denna gången med all möjlig medicinering så som prednisolon, intralipid dropp och progesteron mm. Vi håller tummar å tår att denna 13:e gång ska lyckas. Har ju varit gravid 9 av de tolv tidigare men avslutats på olika sätt dock inte i något barn ännu.

Så nu får vi vänta och hoppas över jul.

Kram på er alla kämpare

• Saturnus

God fortsättning alla ivf-kämpare!

Jag har precis testat neg på testdag och slutat medicinera. Vart så fruktansvärt trött av hormonerna så det kändes skönt att avsluta medicinen men det känns som ett stort nederlag. Jag har gjort 6 inseminationer och två ivf och har nu ett försök kvar. Börjar känna mig uppgiven, fick tillbaka två den här gången ändå ingen bebis. Tur jag har en 2,5 åring hemma. Vill så gärna ha ett syskon. Det dryga av allt är att jag fick ett utomkveds och har plussat 3ggr tidigt som sedan inte ökat.... Är 40 och känner att tiden rullar iväg och att det blir dyrt och äggkvalitet verkar inte direkt bli bättre. När ska det hända.....

Stor kram och lycka till allihopa.

• Saturnus
    Sälma Riit skrev 2014-12-25 23:18:41 följande:
    Åh vad jag lider med dig! Vi är lite i samma sits så jag känner extra för dig. Nu testade jag positivt den här gången och är givetvis själaglad. Jag berättar inte det för att "rub it in" utan för att du inte ska tappa hoppet! Kram och fortsätt kämpa!
    Åh stort grattis! Vilken julklapp! Hur ser er historia ut? Berätta gärna alltid en tröst! Jag är så besviken men försöker att ta nya tag och njuta av min son! Det var skönt att sluta med alla hormoner som jag mådde dåligt av.

Min klinik vill nu gå över till menopur nu istället. Någon annan som gjort det och fått bättre resultat?
  • Saturnus
    Saturnus skrev 2014-12-28 21:41:00 följande:
    Åh stort grattis! Vilken julklapp! Hur ser er historia ut? Berätta gärna alltid en tröst! Jag är så besviken men försöker att ta nya tag och njuta av min son! Det var skönt att sluta med alla hormoner som jag mådde dåligt av.

Min klinik vill nu gå över till menopur nu istället. Någon annan som gjort det och fått bättre resultat?
    Läste igenom dina inlägg. 8 försök, vilken kämpe du är! Vilken medicin har du fått? Har du förändrat medicineringen något? Var det det ett ET eller FET du gjorde nu? Hur gammalt är ditt barn? :) Mitt är snart 3år.

Håller tummarna för dig!
  • Saturnus

Hej!

Nu när du blivit gravid kanske detta inte är intressant men jag skriver ändå. :)

ET=embryo transfer(färska)

FET = frozen embryo transfer

Fick du två ägg tillbaka vid senaste ET? Jag har kört gonal-f och ovitrell och sedan lutinus. Jag producerar tydligen inte många ägg men min gyn säger att det är bra att jag har ägg kvar med tanke på min ålder. Hur gammal är du? Fått ut 4 ägg vardera gång. Första gången bara ett dugligt, inget till frysen. Andra gången två ET, inget till frysen. Nu vill dom prova menopur. Vet inte om det gör någon skillnad. Jag har ett försök kvar och gonal f kvar så jag funderar på om det verkligen har så stor skillnad. Kul att våra barn nästan är jämngamla :) Håller tummarna för att det går vägen den här gången. Kram & lycka till!

Svar på tråden IVF hösten 2014