• Saturnus

IVF hösten 2014

Längtan 34 skrev 2014-12-29 20:51:18 följande:

Vet inte riktigt vad jag ska tro....men det är troligen kört. Igår på ruvardag 11 fick jag en blödning. Först jättelite på Crinonestickan på morgonen men sen kom troligen mensen igång under eftermiddagen. Har inte kommit alls så mycket blod som vid en vanlig mens (brukar blöda jättemycket de två första dagarna) men ändå rätt riklig. Blev så himla ledsen...jobbigt :(.

I morse gjorde jag ett gravtest bara för att kolla (har egentligen testdag på fredag) och det visade faktiskt positivt. Har haft ont i både mage och ner i svanken. Antar att det är ett tidigt missfall men sen finns det ändå en liten gnutta av hopp kvar i mig. I vilket fall kändes det fint att se ett plus för det innebär ju att det fungerar.

Hoppas det går bra för er andra! God fortsättning!

Åh men ett pluss är ett pluss. :) Det är vanligt att blöda! Håller tummar och tår för er! Håll oss uppdaterade.Kram
  • Saturnus
    Sälma Riit skrev 2014-12-29 17:46:57 följande:
    Tack för ordlista ;)

Jag tror vi har fått ut 7-10 varje gång. Min man hävdar dock med bestämdhet att vi aldrig fått så många som 10. Om vi bortser från sonen så var omgång 1 en ET och inga till frysen, omgång 2, 1 ET och 2 FET, omgång 3, 1 ET och 2 FET. Och så omgång fyra 2 ET och inga till frysen. Jag är 37, snart 38. 

Vet du varför dina tidigare misslyckades? Jag vet att allt var bra och att det bara var genetiskt fel på embryot. Typ otur.

Gör du privat? Vi har gjort på Sophiahemmet.
    Ingen aning men det var inga toppembryon jag fick tillbaka tyvärr men inte av sämsta kvalité heller. Har du fått toppkvalitet? Jag går privat i Danmark så det är lite drygt att ta sig dit med. Nåväl hoppas på nästa försök.
  • Saturnus
    CB1982 skrev 2015-01-23 21:19:34 följande:

Hej alla!

Jag är nu inne på försök nummer 3.

Trodde inte att jag skulle våga nu efter utomkvedshavandeskapet för 4 månader sedan. Det värsta var att det var tvillingar och ena satt rätt men andra fel. Tyvärr förlorade vi även det som satt rätt.

På onsdag blir det ägguttag och antingen ägginsättning på fredag eller måndagen veckan efter.

Hoppas på tur men oerhört rädd.

Någon mer som haft utomkvedshavandeskap här?

Har inte följt tråden på någon månad nu....

Spännande att du är på gå gång igen! :) Håller tummarna hårt! Jag förstår känslan, jag försöker tänka att det är liten chans att få det två ggr. Jag fick utomhavandeskap i april förra året och gick därefter över till ivf. Opererade du bort eller blev det medicin? Varför förlorade ni båda?

Lycka till och försök tänka att det kommer att gå bra. 99% av allt man oroar sig för inträffar aldrig :) bra mantra! :)
  • Saturnus

Kramar om Er allihopa! Vad tråkigt med så många negativa besked! Hoppas verkligen det vänder i tråden och att 2015 blir ett fantastiskt bebisår!! Kram och ge inte upp!

• Saturnus
    karro 2014 skrev 2015-01-29 16:34:03 följande:
    Tack för ditt stöd<3 var helt knäckt imorse då jag hade lite mer bruna flytningar och kände av värk ner till.. Tänkte att nä såhär vill jag inte ha de i helgen med dagarna fylld av oro.. Åkte in till gynakuten fick dock sitta där i 6 timmar.. De va värt de, fick åter igen se ett pickande hjärta.. Jag var helt övertygad om att jag fått mf, symtomen är försvunna nämligen.. Men vad fel man kan ha...
    Åh vad skönt! Håller tummarna för att det går hela vägen! Kram
  • Saturnus
    CB1982 skrev 2015-01-30 21:03:56 följande:

Jaha då är man åter "ruvare" och riktigt nervös. Har nog aldrig varit så orolig som jag är nu förut.

Jag vågar inte hoppas och vågar inte tro, så rädd för att ha förhoppningar som sedan raseras.

Har först testdag 17/2 så lång väntan men som vanligt kommer jag mest troligt inte kunna hålla mig och fuskar å testar innan ;-P

Mmm rena tortyren att gå o vänta! Spännande, håller tummarna!
  • Saturnus

Grattis Moolie! Åh hoppas verkligen att det går vägen för dig Längtan34 nästa gång. Hur går det för dig Kakan? Åh er andra?

Jag ska byta medicin till Menopur. Någon fler som bytt o fått positiv effekt! Gissar att det är dags om ca 1v. Det blir troligtvis sista försöket för mig så det känns lite pressat att medicinen funkar och att jag får befruktade ägg.

Kram allihopa!

• Saturnus

Åh grattis! Håller tummarna! Det ger hopp! Vad är Elonva för något? Var det puligt med sprutorna?

Kakan1976 skrev 2015-02-23 19:16:04 följande:

Det har gått bra för mig! 4+6 idag :). Sjukt orolig för missfall men ett stort steg på väg.

Jag bytte från Gonal-f till Elonva och Menopur sista försöket. Funkade fint!

Lycka till!!!

• Saturnus
    Kakan1976 skrev 2015-02-23 19:16:04 följande:
    Det har gått bra för mig! 4+6 idag :). Sjukt orolig för missfall men ett stort steg på väg.

Jag bytte från Gonal-f till Elonva och Menopur sista försöket. Funkade fint!

Lycka till!!!
    Vad blev resultatet på antal ägg och antal befruktade när du bytte från gonal till menopur?
  • Saturnus

I morgon börjar jag medicinera. Sådär sugen på medicinen men jag hoppas så att det blir bebis/syskon. Någon fler som är på gång?

• Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-03-04 18:48:50 följande:

Jag börjar med nässpray på fredag. Kör långa protokollet så äggplock är beräknat till v 15. När har du äggplock? Ska bli skönt att påbörja nytt försök :)!

Troligtvis på måndag. Varit på första vul men det gick sådär. Bytte till menopur men färre ägg. Mitt sista försök så jag misströstar o undrar om jag ska avbryta o prova igen nästa månad. Vad skönt att vara på banan igen!

Alla här: Hur stora har blåsorna varit på vul och hur stora vill era läkare att ägg ska vara? Skulle ni kunna förklara när ni tagit otrivellen från det att äggblåsorna varit x stora, dag x till Otrivellen.

Tack på förhand!
  • Saturnus
    pco skrev 2015-03-28 19:55:06 följande:

Glömde oxå tillägga att detta klistret används alltid vid ivf försök i Danmark, varför vi inte har det i Sverige vet jag inte och tycker verkligen att det är konstigt att det inte ges.

Vilken klinik gick du på i DK? Jag har dålig kvalitet på mina ägg. Några rekommendationer? Hur många ivf tog det för dig?
  • Saturnus
    pco skrev 2015-03-29 10:25:30 följande:
    Jag gick på Carlander i Göteborg men beställde det här klistret på nätet från Danmark. Det gick på 5 ivf försöket men på 10 insättningen. Vart går du? Gör de långtidsodling på äggen för att få ut de bästa? Icsi kanske oxå?
    Mitt problem har varit dålig kvalitet på ägg och få ägg. Så det har inte varit läge att odla. Går på klinik i DK. Jag har dessutom varit i rätt stressat skick senaste två åren pga annat. Dom kunniga säger att stressande påverkar, jag börjar tro det eftersom jag fick mitt första barn naturligt när jag var 38 och på första försöket. Jag kör icsi pga hårt skal på äggen men dålig befruktningsgrad trots bra spermier. Jag går på kinesisk akupunktur nu och fått örter som ska hjälpa. Har du provat? Tack för svar & grattis!!!
  • Saturnus
    LinneaSvea skrev 2015-03-30 11:33:13 följande:

pco, vad är det för klister? Kan man använda det när man kör naturligt också? Vart beställde du det?? Berätta gärna mer!

Saturnus, vart går du i DK, är det något du kan rekommendera? Vad kostar det? Jag har gått på akupunktur i ett år med en massa konstiga örter men på mig har det tyvärr inte funkat men jag vet flera som det funkat på. Eller rättare sagt vet man ju aldrig vad det är som funkar när/om det nu tar sig. Jag har också kassa ägg, har haft lätt att bli gravid tidigare, alltid med hjälp av pergotime men nu vill det verkligen inte lyckas....

Jag har gått på Vitanova. Tycker dom varit ok men börjar misstro då det inte går vägen. Finns flera klinker googla på ivf Köpenhamn så får du priserna. Man kan köpa olika paket. Lustigt, har tidigare kört med Pergotime och fått två tidiga missfall o ett utomhavandeskap men inget plus med ivf. Vart går du? Hur länge har du försökt?
  • Saturnus
    LinneaSvea skrev 2015-03-30 11:33:13 följande:

pco, vad är det för klister? Kan man använda det när man kör naturligt också? Vart beställde du det?? Berätta gärna mer!

Saturnus, vart går du i DK, är det något du kan rekommendera? Vad kostar det? Jag har gått på akupunktur i ett år med en massa konstiga örter men på mig har det tyvärr inte funkat men jag vet flera som det funkat på. Eller rättare sagt vet man ju aldrig vad det är som funkar när/om det nu tar sig. Jag har också kassa ägg, har haft lätt att bli gravid tidigare, alltid med hjälp av pergotime men nu vill det verkligen inte lyckas....

Vem gick du till? Akupunktör?
  • Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-04-08 21:49:03 följande:

Dags för äggplock imorgon vilket känns lite nervöst. Dock mer avslappnad denna gången än förra. Hoppas så att de får ut flera fina ägg!

Hoppas det går bra för er andra!

Lycka till, håller tummarna!
  • Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-04-10 17:39:32 följande:
    Tack :)! Äggplocket gick jättebra. De tog ut 15 ägg och idag fick jag reda på att 14 av dem har befruktats och att allt ser bra ut. Eftersom det är så många kommer de att odla vidare och återföra en blastocyst dag 5. Är så himla glad att resultatet blev så bra :D!

Ha en fin fredagskväll och go helg!!
    Åh stort grattis vilket toppen resultat! Vilken medicinering hade du?
  • Saturnus

Är det någon som är närmare 40 som testat långa protokollet?

Någon som fått bemfola som stimulering?

• Saturnus
    karro 2014 skrev 2015-04-12 09:54:58 följande:

Hej allihop=)

Har inte vart inne på fm på ett bra tag och ville bara kika in och tala om att än så länge går min graviditet bra, vart på rul och allt såg fint ut, väntar en liten tös som beräknas att komma den 9 september<3 phppZj7qJ16441.jpg

Åh stort grattis å härligt att få se lilla bebisen! <3 Njut! <3
Svar på tråden IVF hösten 2014