• Saturnus

IVF hösten 2014

MiaMorot, Tre triss: Håller tummarna för att det är en nidblödning! Kram

• Saturnus
    Niisan skrev 2014-09-11 12:23:15 följande:

Ja, helt otroligt vad bra det har gått :)

Nu får vi se bara hur många det är som är mogna och hur många som blir befruktade.

Det blir icsi för vår del då sambon hade nedsatt antal.

Insättning på lördag kl 12.45 :D

Håller tummarna för er alla och även för oss såklart :)

Grattis! Håller tummarna för många bra ägg!
  • Saturnus
    MiaMorot skrev 2014-09-12 06:18:18 följande:
    Tack!

Dessvärre är det nog kört nu för min del.. Blöder massor och minus på stickan.  Men tar väl ett test på tisdag som planerat ändå, och sen slutar jag med de där jäkla vagitorierna!   :P  Hoppas på bättre lycka nästa gång! 
    Känner med dig! Stor kram!
  • Saturnus
    Niisan skrev 2014-09-12 09:36:11 följande:

Dom ringde nyss från carl von Linné kliniken och berättade resultatet:

14 mogna ägg, 11 blev befruktade och allt såg jätte bra ut! :D

Och jag mår fortfarande förträffligt bra! Jag frågade i telefon om det typ är något "fel" eftersom jag mår så bra men hon sa att det bara var att tacka och ta emot för det är inte ofta det är så med så många äggblåsor som drygt 20 :)

Wow grattis! Vad härligt!
  • Saturnus
    Niisan skrev 2014-09-13 14:04:11 följande:

Har nyss gjort en återföring idag på Cvl (ET) och fick även information om de övriga som blev befruktade.

Av ca 20 äggblåsor var det 16 ägg. Av dom 16 var 14 mogna och skulle befruktas med icsi.

2 av dessa 14 ägg gick sönder så då blev det 12 ägg kvar som fick en spermie var.

Dagen efter hade 11 ägg blivit befruktade av dessa 12.

Idag på dag 2 var det 6 av dom 11 som var toppembryo!

Så det blev ett till oss och 5 toppembryo till frysen på vårt första försök :)

Läkaren på cvl sa att det är sällan som det är något embryo som dom anser att duger till frysen så det här var sensationellt sa han :)

Underbart! Grattis!
  • Saturnus

Jag smög upp och testade, min son sover och jag vill bara skrika högt av jubel. Idag fick jag ett synligt plus på stickan(dock svagt). Känt mig gravid några dagar här :) Är på RD11 och det känns så fantastiskt. Jag hoppas så att pyret vill stanna och är friskt.

• Saturnus

Tack! Det är mitt första ivf försök och jag fick endast fyra äggblåsor och två befruktades men bara ett guldägg blev dugligt! Känner mig lyckligt lottad! Min resa har ändå inte varit lätt, försökt få ett syskon i ett år. Jag har fått ett missfall och ett utomkveds på sex inseminationer. I och för sig blivit gravid men ändå. Hoppas att pyret vill stanna och är friskt. Stor kram och tack för alla grattis, det värmer. Stort lycka till till alla er andra.

Speck skrev 2014-09-14 08:11:20 följande:

Saturnus: grattis!! Vilket försök var detta, första?

Emmli: min klinik sa att mensen ska komma ca 7-10 dgr efter spraystart, dvs som vanlig mens. Förutsatt att du startade på cykeldag 21? Min mens kom exakt 7 dgr efter spraystart.

• Saturnus
    calabalic skrev 2014-09-14 11:39:55 följande:

Här kom mensen i fredags så detta försök blev det inget med. Men har fyra kvar i frysen så vi gör nog ett nytt försök så snart som möjligt.

Ledsen för er skull! Skönt att ha några i frysen det förenklar ju processen! Önskar er all lycka vid nästa försök! Skickar en kram
  • Saturnus
    Längtan74 skrev 2014-09-14 15:50:19 följande:

Har bestämt mig för Ivf i Danmark, var igång M utredning här i Sverige när min sambo bara bestämmer sig för att lämna mig nu. Ensam o rädd känns det som just nu,känns som en lång krånglig väg och just detta hur ensam man känner sig.....därför jag söker mig hit hoppas på tips å lite peppning

Hej! Tråkigt men du gör rätt i att följa ditt hjärta. Jag har ett barn sedan tidigare förhållande och vill ha syskon. Jag har gjort inseminationer med fått missfall och utomhavandeskap. Nu har jag gjort min första ivf och lyckats i Danmark. Jag är nöjd med Vitanova, bra personal, ligger nära centralen etc. Maila mig om du behöver tips. Kram o lycka till
  • Saturnus

Min graviditet blev inte långlivad! Fick minus på testdagen, känner mig så deppad! Blev så glad gör plusset!

TreTriss: ingen aning men jag sitter med samma huvudvärk som dig men det kom efter det att jag plussade. :( har du fått mens?

Någon som vet om man kan stimulera redan i nästa cykel eller om dom rekommenderar att vänta en cykel?

Svar på tråden IVF hösten 2014