• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • trex2013

grattis! :)

Moolie skrev 2014-09-06 06:47:03 följande:

Och tack för alla grattis!! :D

Testat ett rejält starkt plus idag på RD 7! underbart!! Har ju testat sedan dag två efter återföringen. Så det där plusset har inte betytt lika mycket som det förra gjorde på RD 10. Men nu "ska jag ha mens" imorgon och inte minsta tillstymmelse till mens! Så nu får jag nog ropa hej! ;)

• Emmli

Hej! Jag har inte varit aktiv här på ett tag, bara läst och följt er andra. Imorse påbörjade jag spraystart, blir långt protokoll för vår del. Ska bli spännande att nu få köra igång!

Härligt och hoppfullt att nu få se trådens första plus!!! Grattis Moolie!

• Lokattis
    lucylight skrev 2014-09-06 23:03:43 följande:

Tjejer hjälp, blev lite nojig nu :( Tog precis ovitrellen å på ren rutin eller vad man ska säga släppte jag "knappen" när nollan visades. Det står att man ska hålla in den tills att man tagit ur sprutan, tror ni det gör något? Pillade lite med sprutan sen å drog upp den och tröck igen (inte i mig själv såklart) å då sprutades ytterligare lite vätska ut.. Kanske alltid blir så om man laddar om? Lite rädd att jag sabbat det här nu, :/

Jag tror inte att det är någon fara. Så länge du fick in det mesta så behöver du säkert inte oroa dig. Jag tycker alltid att det kommer ut lite extra när jag dragit ut gonal-f:en.
  • lucylight
    Lokattis skrev 2014-09-07 15:08:33 följande:
    Jag tror inte att det är någon fara. Så länge du fick in det mesta så behöver du säkert inte oroa dig. Jag tycker alltid att det kommer ut lite extra när jag dragit ut gonal-f:en.
    Lite lugnande i alla fall, tack! :) :)
  • MiaMorot

Jag böjar ställa in mig på att det inte blev någon bebis den här gången, och jag har då börjat fundera på om man  ska byta klinik till nästa gång..? Vi har nu gjort två behandlingar med sprutor och äggplock och hela baletten på RMC Linköping, och ingen av gångerna fick vi embryon till frysen, och vi körde exakt samma medicinering båda gångerna.  

Jag tänker att man kanske kan göra små justeringar i behandlingen och då få bättre resultat (embryon till frysen) och då kanske det är läge att byta klinik?  Hur skulle ni tänka? Vilken klinik ska man välja?

• MiaMorot

Uppdaterar med listan, tyckte den börja hamna så långt bak :P

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
    lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37
    Lokattis - Sputstart 31/8
    Speck - Spraystart 2/9
    trex2013 Spraystart 20/8 Spraystart ?, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)
    sesanka - FET i naturlig cykel 17/9
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9
  • Moolie
    MiaMorot skrev 2014-09-07 19:02:03 följande:

Jag böjar ställa in mig på att det inte blev någon bebis den här gången, och jag har då börjat fundera på om man  ska byta klinik till nästa gång..? Vi har nu gjort två behandlingar med sprutor och äggplock och hela baletten på RMC Linköping, och ingen av gångerna fick vi embryon till frysen, och vi körde exakt samma medicinering båda gångerna.  

Jag tänker att man kanske kan göra små justeringar i behandlingen och då få bättre resultat (embryon till frysen) och då kanske det är läge att byta klinik?  Hur skulle ni tänka? Vilken klinik ska man välja?

Jag är OTROLIGT nöjd med Nordic. Men de har nog bara två kliniker. En i Gbg och en i Malmö... :/
  • Bubby

Lägger till mig på listan:D

Lilla0 - ET 25/8

MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8

Moolie - FET 30/8

Calabalic - FET 2/9, TD 16/9

Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9

Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9

Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9

lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37

Lokattis - Sputstart 31/8

Speck - Spraystart 2/9

trex2013 Spraystart 20/8 Spraystart ?, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)

sesanka - FET i naturlig cykel 17/9

Frugis- beräknad sprutstart 17/9

Svar på tråden IVF hösten 2014