• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Nickidocka
    Saturnus skrev 2014-09-08 22:32:13 följande:

Nickidocka - Jag var med om något liknande samma dag som insättningen. Jag var på toa och var lite hård i magen och tryckte på. 5min senare fick jag jordens smärtpådrag och kallsvettades. Jag flåsade och hade värkar precis som när jag skulle föda barn. Jätteotäckt. Kröp till sist av sängen o tog mig till köket o hittade på en Ipren. Var ensam med min son och var beredd på att ringa ambulans. Det blev bättre med iprenen och enligt gynakuten kunde det vara att hormonerna/medicinen gör äggstockarna/ligament rörliga och mjuka. Därav kan en ihopväxning brustit som jag ev fått efter operationen från utomkvedet. Mer fick jag inte till svars. Dagen efter var jag öm sedan släppte det. Mår du helt bra nu?

Jag hoppas verkligen inte på ett nytt utomkveds. Kan man få det vid ivf också?

Jag mår bättre nu, är mer öm en tidigare dagar dock. Jag har aldrig hört talas om utomkveds vid IVF. Då måste ju ägget liksom klättra upp och fastna. Hoppas inte det kan hända! Det kom mycket blod i rören på den sidan vid plocket, beror nog på det, att han skadade mig där runt omkring. Nu vill jag bara att allt ska gå över så jag kan börja leva som vanligt igen ????
  • Moolie
    Nickidocka skrev 2014-09-09 10:54:41 följande:

Jag mår bättre nu, är mer öm en tidigare dagar dock. Jag har aldrig hört talas om utomkveds vid IVF. Då måste ju ägget liksom klättra upp och fastna. Hoppas inte det kan hända! Det kom mycket blod i rören på den sidan vid plocket, beror nog på det, att han skadade mig där runt omkring. Nu vill jag bara att allt ska gå över så jag kan börja leva som vanligt igen ????

Jag har hört om utomkveds inom IVF. Men vad jag uppfattat så är smärtan centrerad till EN äggledare. När man får växtvärken så är det över hela livmodern, äggledarna och äggstockarna....

Jag kan ha fel!! :) Inget ovanligt. ;)
  • MiaMorot

trex2013 - nae alltså jag tror väl inte att det är nåt fel på det viset. Vore skillnad om vi hade misslyckats massor med gånger, då skulle man ju börja fundera. Nu vet vi ju inte ens om det har misslyckats heller egentligen. Bara jag som är allmänt negativ :-P

Men så mensen inte kommit så ska man väl försöka hålla modet uppe kanske..

• MiaMorot
    TreTriss skrev 2014-09-09 08:22:29 följande:

Tack, känns väldigt skönt!

Vad konstigt att det skiljer sig så, när vi gjorde ET samma dag! Jag har testdag den 13:e!

Nej jag har hållit mig från att testa :) Min man tycker vi kan vänta, men ska försöka muta mig till att testa på fredag haha!

Ska ha gäster på lördagen så är det negativt vill jag kunna samla mig känner jag!

Ja men verkligen! Hoppas karln är mutbar då

Du har inte fått nå spottings eller sånt ivf?
  • TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-09-09 12:37:08 följande:
    Ja men verkligen! Hoppas karln är mutbar då

Du har inte fått nå spottings eller sånt ivf?
    Grr mensen har börjat ge sig tillkänna.. Hoppas det INTE är så..
    Men tilltar blödandet blir det fasen test imorgon bitti..
  • trex2013
    MiaMorot skrev 2014-09-09 12:34:33 följande:

trex2013 - nae alltså jag tror väl inte att det är nåt fel på det viset. Vore skillnad om vi hade misslyckats massor med gånger, då skulle man ju börja fundera. Nu vet vi ju inte ens om det har misslyckats heller egentligen. Bara jag som är allmänt negativ :-P

Men så mensen inte kommit så ska man väl försöka hålla modet uppe kanske..

ah, jag har läst fel! ja men misströsta inte ännu då! :)
  • Saturnus
    MiaMorot skrev 2014-09-09 05:44:32 följande:

TreTriss - gud vilken underbar känsla det måste vara att ni fick så många till frysen! Grattis!

Jag har testdag den 16:e.. så det är väl i mitten på nästa vecka eller nåt sånt. Men jag testar ju varje dag :-P har du testat något?

Saturnus - jag är på ruvardag 12 idag (ET=rd 0). Ja jag hoppas såklart att det är kroppen som är lite seg, men sist fick jag plus på rd 9 så det är ju inte utan att man misströstar lite. ..

Jag har inte testat något ännu fick testdag den 17:e dagen. Jag brukar också plussa tidigt men det kan vara olika. I morgon är det första dagen jag kan testa då Ovitrellen är ute ur kroppen men jag tror jag väntar tills på fredag. Idag är det RD 7 om man räknar ET=1. Jag har köpt flera billiga test ifrån testlagret för att jag är så nyfiken av mig :)
  • Saturnus
    Nickidocka skrev 2014-09-09 10:54:41 följande:
    Bra att det är bättre! Jag förstår det! Krya på dig!
  • Saturnus
    TreTriss skrev 2014-09-09 13:00:28 följande:
    Grr mensen har börjat ge sig tillkänna.. Hoppas det INTE är så..
    Men tilltar blödandet blir det fasen test imorgon bitti..
    Håller tummarna hårt för dig. Man kan få en blödning trots att man är gravid!
Svar på tråden IVF hösten 2014