• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Nickidocka
    Chasingdreams skrev 2014-09-02 16:24:10 följande:

Jag har sprayat i 12 dagar och märker fortfarande inget speciellt. I början kände jag lätt huvudvärk, men den har gett sig nu. Ev. om jag svettas lite mer... Har nästan börjat undra om sprayen inte fungerar.

Det var samma för mig, kännde inte så mycket. Huvudvärk som var övergående, näsblod (pga tidigare operation med sköra slemhinnor i näsan) och äcklig smak. Annars var allt som vanligt. Svarade bra på sprayen trotts det. Alla reagerar vi olika. LYCKA till
  • sesanka

Halleluja! Tant röd kom idag och det innebär att ägglossningen kommer att infalla på rätt dag. Akademiska har ju stängt på lördagar och söndagar så förra månaden blev det inget FET. Följer kroppen samma mönster som förut så görs vårt sista FET 17/9, sen tar vi antingen ett sabbats år eller lägger ner bebisverkstan helt fastän vi har två äggplock kvar. Håll tummar och tår att det blir femte gång gillt för vår del :)

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8
    TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
    lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37
    Lokattis - Sputstart 31/8
    Speck - Spraystart 2/9
    trex2013 Spraystart 20/8 Spraystart ?, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)
    sesanka - FET i naturlig cykel 17/9

• frugis

Hej på er. Kul att så många fått börja sina behandlingar. Själv påbörjar jag försök 3 (2) i mitten av september (1 ivf gjord, 1 avbruten innan äp). Ska bli skönt att komma igång igen. Denna gång med menopur, korta protokollet.

Lilla0 - ET 25/8

MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8

Moolie - FET 30/8

Calabalic - FET 2/9, TD 16/9

Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9

Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9

lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37

Lokattis - Sputstart 31/8

Speck - Spraystart 2/9

trex2013 Spraystart 20/8 Spraystart ?, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)

sesanka - FET i naturlig cykel 17/9

Frugis- beräknad sprutstart 17/9

• Speck

Åh lyllos er som inte känner av nässprayen!! Inatt kunde jag inte sova bla pga svettningar!! Huvudvärk och humörsvängningar också. Men värst är fan att ligga o svettas hela natten! Trots att jag duschat och använt deo luktar jag svett idag :( Äckligt! Ser fram emot sprutorna....

• Nickidocka
    Niisan skrev 2014-09-04 15:14:30 följande:

Vilken sprutdag började ni känna av äggstockarna? :)

Fem, sex däromkring. Men efter det ökades även dosen lite och då känndes det väldigt mycket mera.
  • Niisan

Okek! Jag började att känna av dom igår (dag 5) men det är inte speciellt mycket.

Ska in i morgon bitti för blodprov och vul.

Kör på Gonal-f 150.

• Speck

Min klinik har enbart planerat vul för mig, jag kommer inte lämna blodprov under sprut-tiden. Jag ska spraya i ca 2 v o sen in för blodprov och kolla så jag är nedreglerad, sen meddelar de mig när jag kan börja med sprutorna, sen ska jag in för ett vul efter en vecka. Sen bestäms äp..

• Moolie

Testade positivt idag på RD 5. Nu hoppas vi att vi får behålla denna lilla guldklimp.

• MiaMorot

Men åh, grattis Moolie! Hoppas hoppas hoppas allt går vägen! Jag kanske tjuvtestar imorn på rd 8, men jag vet inte.. har inget extra känsligt test hemma, och det kanske skulle behövas isf..? Nissan- det låter helt sjukt, men jag fick ont i äggstockarna redan på sprutdag 2. Kunde inte gå i vanlig takt längre utan att det gjorde ont..

Svar på tråden IVF hösten 2014