• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Mallan82

Lägger in mig också nu när det äntligen börjar närma sig sprutor:

Mallan82 - Spraystart 23/8, sprutstart 15/9

Lilla0 - ET 25/8 

MiaMorot - ET 27/8 

TreTriss - ET 27/8 

Moolie - FET 30/8 

Calabalic - FET 2/9, TD 16/9 

Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9

Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9 

Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9 

lucylight - ÄP 8/9, ET 10/9

Lokattis - Sputstart 31/8 

Speck - Spraystart 2/9 

trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket) 

sesanka - FET i naturlig cykel 17/9 

Frugis- beräknad sprutstart 17/9 

MissEmman: .Sprutstart 5/9. ÄP v.38 

• Mallan82
    Sadie86 skrev 2014-09-08 18:28:06 följande:

Hej! Helt ny på sidan och helt ny med IVF. Började med Synarela 13e augusti; skulle tydligen ta den längre pga endometrios, vilket också är anledningen till barnlösheten. Prövat i tre år. Första infomöte på Fertilitetsmottagningen i Karlstad på torsdag :)

Har ingen aning om nåt, så det var ganska användbart att skumma igenom tråden :)

Välkommen hit! Hoppas du blir väl bemött på mottagningen på torsdag. 
  • Mallan82
    Mallan82 skrev 2014-09-08 18:32:31 följande:

Lägger in mig också nu när det äntligen börjar närma sig sprutor:

Mallan82 - Spraystart 23/8, sprutstart 15/9

Åh nej, jag skrev fel- jag menar sprutstart 10/9. I övermorgon :) 

Så här alltså:

Mallan82 - Spraystart 23/8, sprutstart 10/9

Lilla0 - ET 25/8 

MiaMorot - ET 27/8 

TreTriss - ET 27/8 

Moolie - FET 30/8 

Speck - Spraystart 2/9 

• MiaMorot
    TreTriss skrev 2014-09-08 09:08:31 följande:
    tog du något test?

jag är också inställd på att det inte blir något, men än är inte hoppet borta!!

har du frågat om de har någon förklaring på varför det inte blir några ägg till frysen?
    visst hade ni gjort IVF tidigare också? körde ni på samma klinik då?
    har tagit ett test om dagen nu sedan dag 9 men det visar ett stort minus varje gång.

Nej jag har inte pratat med kliniken alls om vad det kan bero på att vi inte får några till frysen.. tänker att svaret bara blir något i stil med att "embryona håller inte tillräckligt hög kvalitet för att frysas, men varför det blir så är svårt att säga".

Men när jag ringer och meddelar (det negativa) svaret så ska jag passa på att fråga hur man kan gå vidare, om man kan testa något nytt eller så. Annars byter vi kanske klinik.. jag vet inte..

Ja vi gjorde en lyckad ivf på samma klinik för två år sedan..
  • MiaMorot
    Nickidocka skrev 2014-09-08 17:46:44 följande:

Något har hänt med mig! Igår kväll när vi lagt oss för att sova kände jag lite på magen, tröck, massera och lite så. Sen efter en kvart fick jag så ont i magen (mest på vänster sida) att jag inte kunde vara still, kallsvettades, låg och kved i sängen. Fick ren Panik. Trodde ett tag att jag fått tarmvred. Min man ringde 1177 efter ca en timma precis efter att jag lyckades ta en alvedon. Kvinnan som han talade med bad oss att avvakta en timma minst så alvedonen fick verka, hade det inte gått över så skulle vi ringa tillbaka. Det gick över efter dryga två timmar av intensiv smärta. Jag kunde bara ligga i en ställning, så fort jag rörde mig gjorde det ont igen. Idag känns det lite bättre men det gör ondare än tidigare dagar. 

När jag tar ett djupt andetag så kännd det som om jag har väldig träningsvärk i magen, det hugger typ i mellangärdet ut mot revbenen. Kliniken säger att det är normalt inom två veckor att känna så ibland.

Har någon av er haft nåt liknande? ??

låter otäckt!

Men själv skulle jag inte våga massera magen, skulle vara så rädd om äggstockarna, så nej det skulle inte gå. Rädd för att få dem att vrida på sig eller så nu när de fortfarande är så förstorade, Och för övrigt skulle det göra för ont från början. Kan inte med nåt som trycker på magen alls. Det gör mina äggstockar för ont för Obestämd
  • Nickidocka
    lucylight skrev 2014-09-08 18:12:06 följande:

Men fy vad läskigt :( Skönt att det gick över, hoppas du blir helt återställd!

Ja ellerhur, väldigt läskigt och obehagligt.
    MiaMorot skrev 2014-09-08 19:18:09 följande:

låter otäckt!

Men själv skulle jag inte våga massera magen, skulle vara så rädd om äggstockarna, så nej det skulle inte gå. Rädd för att få dem att vrida på sig eller så nu när de fortfarande är så förstorade, Och för övrigt skulle det göra för ont från början. Kan inte med nåt som trycker på magen alls. Det gör mina äggstockar för ont för 

Ja öm är jag ju så jag tog det väldigt försiktigt, men nu kommer jag aldrig mer röra magen igen, eller jo när värken är borta såklart ;)
  • Bubby
    Nickidocka skrev 2014-09-08 17:46:44 följande:

Något har hänt med mig! Igår kväll när vi lagt oss för att sova kände jag lite på magen, tröck, massera och lite så. Sen efter en kvart fick jag så ont i magen (mest på vänster sida) att jag inte kunde vara still, kallsvettades, låg och kved i sängen. Fick ren Panik. Trodde ett tag att jag fått tarmvred. Min man ringde 1177 efter ca en timma precis efter att jag lyckades ta en alvedon. Kvinnan som han talade med bad oss att avvakta en timma minst så alvedonen fick verka, hade det inte gått över så skulle vi ringa tillbaka. Det gick över efter dryga två timmar av intensiv smärta. Jag kunde bara ligga i en ställning, så fort jag rörde mig gjorde det ont igen. Idag känns det lite bättre men det gör ondare än tidigare dagar. 

När jag tar ett djupt andetag så kännd det som om jag har väldig träningsvärk i magen, det hugger typ i mellangärdet ut mot revbenen. Kliniken säger att det är normalt inom två veckor att känna så ibland.

Har någon av er haft nåt liknande? ??

Det låter som när jag fick mitt utomkvedshavandeskap, då åkte jag in till akuten för just sån smärta. Dom konstaterade bara tidig graviditet och gratta oss så fick vi åka hem. Vilket ju inte slutade så bra några veckor senare.

Men det kan ju inte vara det du har dock. Usch så himla otäckt. Hoppas verkligen att det inte är någon fara!
  • TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-09-08 19:13:39 följande:
    har tagit ett test om dagen nu sedan dag 9 men det visar ett stort minus varje gång.

Nej jag har inte pratat med kliniken alls om vad det kan bero på att vi inte får några till frysen.. tänker att svaret bara blir något i stil med att "embryona håller inte tillräckligt hög kvalitet för att frysas, men varför det blir så är svårt att säga".

Men när jag ringer och meddelar (det negativa) svaret så ska jag passa på att fråga hur man kan gå vidare, om man kan testa något nytt eller så. Annars byter vi kanske klinik.. jag vet inte..

Ja vi gjorde en lyckad ivf på samma klinik för två år sedan..
    Håller tummarna du slipper byta - att det tagit sig i din mage!! Har du testdag på lördag också?

Vi fick hem brev idag om att vi nu har sex ägg i frysen. Två frös de ner efter 2 dagar så 4 klarade långtidsodling. Vi som nu försöker få vårt första barn har ju iaf lite back up inför framtiden eller om detta inte blir något..
  • karro 2014
    lucylight skrev 2014-09-08 18:14:15 följande:

Uppdaterar, hade äggplock idag, 19 ägg. ET på onsdag.

Lilla0 - ET 25/8 

MiaMorot - ET 27/8 

TreTriss - ET 27/8 

Moolie - FET 30/8 

Speck - Spraystart 2/9 

Hur många äggblåsor hade du:))??
  • Bubby
    TreTriss skrev 2014-09-08 20:20:04 följande:

Vi fick hem brev idag om att vi nu har sex ägg i frysen. Två frös de ner efter 2 dagar så 4 klarade långtidsodling. Vi som nu försöker få vårt första barn har ju iaf lite back up inför framtiden eller om detta inte blir något..

Wow, va skönt med så många till frysen!
Svar på tråden IVF hösten 2014