• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Mallan82
    Speck skrev 2014-09-09 17:24:16 följande:

Mallan : åh va skönt o se ännu en med hög dos! Alla andra här verkar ju ha doser runt 100-200 IE! Jag har 375..

Nästa v på tisdag så ska jag in o lämna blodprov och se om jag är nedreglerad.

åh, håller med - skönt att inte vara ensam om de höga doserna. Hade maxdos förra gången också när jag körde korta metoden. Tydligen finns "ingen risk för överstimulering" på mig iaf ... hehehe

Jag ska lämna blodprov på måndag morgon. Börjar med sprutorna i morgon kväll. Har du börjat?
  • Niisan

Jag går hos Carl von Linné och kollade inte heller med varken blodprov eller vul om jag var nedreglerad. Om man fått symtom på klimakterium och fått mens så är man nedreglerad.

Ang sprutorna så fick jag ta 150 IE de första 6 dagarna och sen öka upp till 225 de sista 4 dagarna för att ge en extra skjuts.

Har gjort ett vul under tiden och det var efter 6 sprutdagar och det var då som de räknade till 16 blåsor :)

• Niisan

Jag börjar faktiskt bli lite orolig nu. Tycker att jag läser överallt att man blir så svullen de sista dagarna innan äggplock och får ont i magen.

Jag är knappt märkbart svullen och har inte alls ont. När jag sätter mig ner så kan jag känna av äggstockarna men ont gör det absolut inte.

Om jag inte hade varit aktiv under vul:et och sett alla 16 äggblåsor så hade jag nog trott att det här inte alls hade gått vägen. I går tog jag Ovitrellen och i morgon blir det äggplock.

Hela IVF resan har gått väldigt bra för min del. Det har bara varit väntan som varit jobbig.

Någon mer som känt likadant eller går det här åt skogen?

• TreTriss
    Niisan skrev 2014-09-10 07:52:58 följande:

Jag börjar faktiskt bli lite orolig nu. Tycker att jag läser överallt att man blir så svullen de sista dagarna innan äggplock och får ont i magen.

Jag är knappt märkbart svullen och har inte alls ont. När jag sätter mig ner så kan jag känna av äggstockarna men ont gör det absolut inte.

Om jag inte hade varit aktiv under vul:et och sett alla 16 äggblåsor så hade jag nog trott att det här inte alls hade gått vägen. I går tog jag Ovitrellen och i morgon blir det äggplock.

Hela IVF resan har gått väldigt bra för min del. Det har bara varit väntan som varit jobbig.

Jag tror inte alls du behöver vara orolig!
    Allt handlar nog om hur känslig man är!

Jag kände av molande och ilande i äggstockarna från typ dag 3, fick ut 13 ägg, men dagarna före äggplocket lättade det, så då blev jag orolig men det är tydligen vanligt!

Det kommer gå bra! Håller tummarna för dig!
  • Niisan

Tack :)

Känner att det finns något där iaf om jag hoppar/springer ;)

• Moolie

Jag hade mer ont efteråt. Innan kände jag mig mest tjock! :)
  • lucylight

Precis likadant för mig, mådde förvånande bra under hela resan. Ont efter äggplocket en timme och sedan öm resten av dagen men inge mer än så! Hade också rätt många ägg de plockade 19 st. 

Lycka till med äggplocket idag! :D 
  • Speck
    Mallan82 skrev 2014-09-09 19:01:24 följande:

åh, håller med - skönt att inte vara ensam om de höga doserna. Hade maxdos förra gången också när jag körde korta metoden. Tydligen finns "ingen risk för överstimulering" på mig iaf ... hehehe

Jag ska lämna blodprov på måndag morgon. Börjar med sprutorna i morgon kväll. Har du börjat?

Hej, nej jag kör långa metoden och håller på med nässpray just nu. På tisdag blodprov för att kolla så jag är nedreglerad. Sen börjar jag med sprutorna.

Har du fått veta vad orsaken är varför du måste ta så hög dos?
  • Nickidocka

Jag kände som dig, det värsta för mig var nässprayen. Annars flöt allt på, jag var svullen om magen innan äggplocket men hade inte direkt ont, hade tolv blåsor av rätt storlek och däri hittades 11 ägg, av dessa va det 5 som blev befruktade. Tre fina embryon ett till mig och två till frysen. De andra två hade inte delat sig som de skulle sa dem.

Mitt symtomfria ivf gav tillbaka efter plocket dock. Då blev jag rejält svullen och öm. Men idag en vecka efter plocket börjar det kännas bättre, jag kunde ligga raklång på rygg imorse.

Lycka till imorgon och be om lugnande och mediciner!!
  • lucylight

Åh, nu är jag ruvare :) Vilken lättnad, va så orolig att vi inte skulle få något embryo tillbaka. Känns såå bra, men nu börjar väl nästa oro snart. Ska försöka fylla dagarna med saker att göra så vi kan tänka på annat. Några tips? Blir nog ett å& annat biobesök i alla fall.  Jobbet kommer bli värst :(

Mallan82 - Spraystart 23/8, sprutstart 10/9
    Lilla0 - ET 25/8 
    MiaMorot - ET 27/8 
    TreTriss - ET 27/8 
    Moolie - FET 30/8 
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9 
    Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9 
    Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9 
    lucylight - ET 10/9, TD 28/9
    Niisan - ÄP 11/9. Planerat ET 13/9
    Lokattis - ÄP 15/9 
    Speck - Spraystart 2/9 
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket) 
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9 
    MissEmman: .Sprutstart 5/9. ÄP v.38 

Svar på tråden IVF hösten 2014