Niisan skrev 2014-09-10 07:52:58 följande:
Jag börjar faktiskt bli lite orolig nu. Tycker att jag läser överallt att man blir så svullen de sista dagarna innan äggplock och får ont i magen.
Jag är knappt märkbart svullen och har inte alls ont. När jag sätter mig ner så kan jag känna av äggstockarna men ont gör det absolut inte.
Om jag inte hade varit aktiv under vul:et och sett alla 16 äggblåsor så hade jag nog trott att det här inte alls hade gått vägen. I går tog jag Ovitrellen och i morgon blir det äggplock.
Hela IVF resan har gått väldigt bra för min del. Det har bara varit väntan som varit jobbig.
Någon mer som känt likadant eller går det här åt skogen?
Jag kände som dig, det värsta för mig var nässprayen. Annars flöt allt på, jag var svullen om magen innan äggplocket men hade inte direkt ont, hade tolv blåsor av rätt storlek och däri hittades 11 ägg, av dessa va det 5 som blev befruktade. Tre fina embryon ett till mig och två till frysen. De andra två hade inte delat sig som de skulle sa dem.
Mitt symtomfria ivf gav tillbaka efter plocket dock. Då blev jag rejält svullen och öm. Men idag en vecka efter plocket börjar det kännas bättre, jag kunde ligga raklång på rygg imorse.
Lycka till imorgon och be om lugnande och mediciner!!