• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Lokattis

Hurra! Vi lyckades igen! Nu ska det bara hålla i sig hela vägen den här gången!
  • Lokattis

Niisan: stoooor kram till dig... Men skönt att höra att du är på kamphumör igen redan!

• Speck

Lokattis : hurra grattis!!

Ego: i em blir det embryoåterföring. Jag är fortfarande sjuk, ont i halsen och hosta, hoppas verkligen inte att det ska påverka.

• Niisan

Lisa 236- Nej det vet jag inte. Eller hur ska jag kunna veta det? Jag har ont och blöder en hel del så jag tvekar ju inte så. Det är inga klumpar än men det kommer väl ut.

Testerna har blivit markant svagare också.

Hur fick du reda på att det var utomkveds?

• Chasingdreams

Lokattis: Stort grattis.

Speck: Jag hade influensa när jag blev gravid med sonen, så att vara sjuk behöver inte vara negativt.

Jag är inne på ruvardag tre och börjar bli stressad. Känner efter och oroar mig över vad jag känner och inte känner. Jämför mycket med hur det var när jag var gravid med sonen. Då kände jag tidigt och tydligt att det var nåt. Tycker generellt att förutom ägglossningsvärken från plocket känns det lite för lite.

• MiWe
    Lokattis skrev 2014-10-01 07:43:17 följande:

Hurra! Vi lyckades igen! Nu ska det bara hålla i sig hela vägen den här gången!

Tjohooo Grattis! !!! :))
  • Lisa 236
    Niisan skrev 2014-10-01 10:10:39 följande:
    Lisa 236- Nej det vet jag inte. Eller hur ska jag kunna veta det? Jag har ont och blöder en hel del så jag tvekar ju inte så. Det är inga klumpar än men det kommer väl ut.
    Testerna har blivit markant svagare också.
    Hur fick du reda på att det var utomkveds?
    fick göra blodprov och då ser man att hcg inte stiger som det ska... håller tummarna att det ska gå bra ändå. Annars får ni ta nya friska tag, lätt å säga jag vet .....
  • Lisa 236
    Chasingdreams skrev 2014-10-01 10:23:24 följande:
    Lokattis: Stort grattis.

Speck: Jag hade influensa när jag blev gravid med sonen, så att vara sjuk behöver inte vara negativt.

Jag är inne på ruvardag tre och börjar bli stressad. Känner efter och oroar mig över vad jag känner och inte känner. Jämför mycket med hur det var när jag var gravid med sonen. Då kände jag tidigt och tydligt att det var nåt. Tycker generellt att förutom ägglossningsvärken från plocket känns det lite för lite.
    Grattis till ruvning då ligger vi nästan lika är på ruvardag 4 idag å känner heller inte så mycket... så jobbigt med denna väntan. Om man kunde sova förbi den eller nått.....lycka till i allafall
  • Niisan

Lisa 236-Okej. Så är det inte här. Har haft fina starka plus som blev blev markant svagare i måndags precis innan jag började blöda.

Vi kör igång direkt vid nästa ägglossning med ett frysförsök :)

• Pluppen13
    Hej,

Får man hoppa in i den här tråden fast man är novis och inte har påbörjat någon behandling än? 

Har med min man försök att bli gravid i lite över ett år, men vi insåg till slut att vi behövde kolla upp oss. Så förra fredagen fick vi svar på våra första prover, min man har endast gjort ett spermaprov än och det visade bara en långsamt simmande lite rackare. Vi fick informationen att vi inte kan bli gravida på vanlig väg utan måste förlita oss på IVF. 
    Självklart blev vi ledsna, men det känns ändå skönt på något sätt att veta vad som är fel, så att vi nu kan göra något åt det.

Nu är nästa steg att se vad som gör att han inte får fram några spermier, om det är stopp på vägen eller om han har väldigt dålig produktion. Vi har fått remiss till andrologen för nästa steg, gick ni också den vägen?

Allt är väldigt nytt och omtumlande just nu. Men det känns skönt att läsa tråden här och förstå att man inte är ensam i alla fall! 

Min värsta tanke är att min man inte har någon produktion alls att tala om. Men jag försöker att inte tänka för långt fram, vi får ta ett steg i taget.
Svar på tråden IVF hösten 2014