Hej,
Får man hoppa in i den här tråden fast man är novis och inte har påbörjat någon behandling än?
Har med min man försök att bli gravid i lite över ett år, men vi insåg till slut att vi behövde kolla upp oss. Så förra fredagen fick vi svar på våra första prover, min man har endast gjort ett spermaprov än och det visade bara en långsamt simmande lite rackare. Vi fick informationen att vi inte kan bli gravida på vanlig väg utan måste förlita oss på IVF.
Självklart blev vi ledsna, men det känns ändå skönt på något sätt att veta vad som är fel, så att vi nu kan göra något åt det.
Nu är nästa steg att se vad som gör att han inte får fram några spermier, om det är stopp på vägen eller om han har väldigt dålig produktion. Vi har fått remiss till andrologen för nästa steg, gick ni också den vägen?
Allt är väldigt nytt och omtumlande just nu. Men det känns skönt att läsa tråden här och förstå att man inte är ensam i alla fall!
Min värsta tanke är att min man inte har någon produktion alls att tala om. Men jag försöker att inte tänka för långt fram, vi får ta ett steg i taget.