• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Lisa 236
    Speck skrev 2014-10-03 11:52:27 följande:
    Hur fungerade det inte bra? Du är den första som sagt något negativt om Lutinus så jag är såklart nyfiken.
    Var det "bara" för att du inte plussade eller fanns det andra skäl?
    Ja fick många fler biverkningar plus att jag fick ångest mm.... en kompis sa samma sak om dom.
  • frk lorelei

Jaha, var på blodprov igår och VUL blir på måndag. Blodprovet visade nästan på för mycket aktivitet, så det blev sänkt dos. Lite läskigt... Men de vet väl vad de gör. Troligt äggplock på onsdag eller fredag i alla fall. Åh... Jag har ångest för äggplocket. Förra gången, som ju då dessutom var 5 1/2 år sedan, visste jag ju inte vad jag skulle utsättas för. Men det är ju bara så det här är-vad man mådte gå igenom.

Sonen, 4 år, pratar hela tiden om "när vi får en bebis". Självklrt vet han inget om vad vi går igenom, han bara VILL bli storebror sä himla mycket. Det gör ont i hjärtat.

• CB1982

Hej!

Hittade tråden idag...

Är på ruvdag 17 idag, testdag en och pulsade idag.

Är dock så orolig då jag har haft ljusrosa och ljusbruna flytningar i några dagar men enbart på kvällen lite lite de senaste kvällarna. Dock i förgår ingenting alls.

Kan inte alls glädja mig över plussat idag då jag är så rädd för att det är början på ett missfall.

Enligt kliniken ska jag nu inte ta Lutinus (vilket på ett sätt är skönt för det är så kladdigt) men jag är rädd att kroppen nu ska stötta ifrån sig embryot.

Fått missfall förut och då haft ljusrosa flytningar, någon som haft rosa och bruna flytningar men ändå inte fått missfall?

• Speck

Lorelei : jag hade också ångest inför äp, men jag sa det åt dom och dom var väldigt generösa med smärtstillande så det gick bra. Så berätta för dom att det gjorde ont sist och att du är nervös!

Sen väl hemma, två Alvedon var fjärde timme så värken aldrig han komma! Jag tog mina första två Alvedon på kliniken kl 8 (som jag fick av dom), sen kl 12 på väg hem tog jag två till. Så ta med Alvedon i handväskan så värken aldrig hinner bygga upp sig! Det kommer gå bra.

Lisa: oj jag känner inte av dom här alls! Förutom trötthet och viss spändhet i magen efter jag tagit dom.

Cb1982: jag hade blödningar de första två veckorna när jag väntade min son. Så länge det är sparsamt och inte gör ont är det ingen fara! Och det där med "inte gör ont" är så knepigt att identifiera "dålig" smärta när man som nygravid dessutom har växtvärk och ont från ligamenten! Så försök att ta det lugnt och gläd dig iaf litegrann :)

Jag konstaterades ha sköra slemhinnor och fick inte bära tungt då det ledde till rosa blödningar för mig, så ett tips är ju att undvika att bära tungt. Kram!

• MiWe
    Lisa 236 skrev 2014-10-03 12:10:06 följande:
    Ja fick många fler biverkningar plus att jag fick ångest mm.... en kompis sa samma sak om dom.

Jag fick nog mer biverkningar av Lutinus än Crinone, MEN väljer att tolka det som att det är tecken på att Lutinus är effektivare och nu fick vi ju faktiskt ett plus. :D

Om de är ångestframkallande eller ej säger jag inget om, IVF-behandlingen och all denna väntan och alla kast mellan hopp o förtvivlan är nog i sig ganska ångestframkallande så... 

• CB1982

Tack, känner mig lite lugnare.

Det är så otroligt svårt att glädja sig då man är rädd för att det inte håller i sig. Det är ju egentligen nu jag bör "ha" min mens så ligger lite i det du skriver.

Grattis till dig också Lokattis!

Slutade du också med Lutinus när du plussade?

• CB1982
    Speck skrev 2014-10-04 10:09:48 följande:

Lorelei : jag hade också ångest inför äp, men jag sa det åt dom och dom var väldigt generösa med smärtstillande så det gick bra. Så berätta för dom att det gjorde ont sist och att du är nervös!

Sen väl hemma, två Alvedon var fjärde timme så värken aldrig han komma! Jag tog mina första två Alvedon på kliniken kl 8 (som jag fick av dom), sen kl 12 på väg hem tog jag två till. Så ta med Alvedon i handväskan så värken aldrig hinner bygga upp sig! Det kommer gå bra.

Lisa: oj jag känner inte av dom här alls! Förutom trötthet och viss spändhet i magen efter jag tagit dom.

Cb1982: jag hade blödningar de första två veckorna när jag väntade min son. Så länge det är sparsamt och inte gör ont är det ingen fara! Och det där med "inte gör ont" är så knepigt att identifiera "dålig" smärta när man som nygravid dessutom har växtvärk och ont från ligamenten! Så försök att ta det lugnt och gläd dig iaf litegrann :)

Jag konstaterades ha sköra slemhinnor och fick inte bära tungt då det ledde till rosa blödningar för mig, så ett tips är ju att undvika att bära tungt. Kram!

Tack ????
  • CB1982

Mina smilisarna blir tydligen ???? Här, ska det inte bli så att det misstolkas

Svar på tråden IVF hösten 2014