• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • MissEmman

Lokattis; stort grattis! skrev inte du för några dagar sedan att du hade börjat blöda lite? vad hände sedan? Jag har testdag på RD15 på lördag. fick idag lite rosa så har lipat en hel del.. trodde så att det skulle funka denna gång med akupunktur och glutenfritt och starkare i mig själv. men berätta gärna hur de senaste dagarna var för dig? 

• Lokattis

MissEmman: Jo precis. Jag fick ljusbruna flytningar på rd9 på morgonen, och på kvällen var det även liiite blod i flytningarna. På rd10 blödde jag aningen mer, nästan som början på mens men inte riktigt. Fick även lite blod på lutinus-staven vid ett tillfälle. Så då trodde jag att det var kört, berättade för maken. Men sedan så slutade det, och rd12 och 13 (idag) har det inte kommit nåt blod alls. Enligt min naturliga cykel så skulle min mens komma rd9, så kroppen hade troligen inte riktigt fattat vad som var på gång. På första ET i januari (då fäste det inte) så blödde jag i 8 dagar från rd9, så det här var stor skillnad mot det.

Tydligen så har 30 % av kvinnorna blödningar i början av graviditeten... Jag håller tummarna för dig!

• Speck

Lokattis : jag hade bruna flytningar (gammalt blod dvs) i två veckor i början på min graviditet, en gång en blödning med rosa men då hade jag burit tungt och fick efter läkartid och extra ut veta att jag hade sköra slemhinnor och fick bär-förbud, inget tyngre än typ 5 kg eller nåt sånt. Så det finns alla möjliga och omöjliga anledningar till blödningar i början. Hoppas det inte kommer nåt mer nu då och att vul går bra! Men det är klart det gör :)

• frk lorelei

Lokattis: Grattis! Så underbart!

Idag tar jag orgalutan första sprutan och i morgon blodprov. Jsg harhelt glömt bort, hur länge tar det "normalt" för en behandling inför IVF? Sist vi gjorde det här drog det ut på tiden något enormt.

• Speck

Lorelei : jag började med nässpray den 2/9, sprutor 16/9 och äp 30/9. Är lite osäker på vad du egentligen frågade men iaf typ en månad från start till et.

Fråga: ni som fått känningar av Lutinus, hur fort efter start kände ni nåt?

• Lisa 236

Åh vad dagarna när man ruvar går långsamt.... får halvt panik . Är på Rd 5 idag å känns som det är en evighet.... men bara vänta antar jag. Man går runt å känner efter och känner efter ibland tror man att det känns bra men enklast är ju att tänka negativt som ett försvar för en själv så man inte kraschar för djupt..... men vem vet kanske går denna gång

• calabalic
    Speck skrev 2014-10-02 12:42:59 följande:

Lorelei : jag började med nässpray den 2/9, sprutor 16/9 och äp 30/9. Är lite osäker på vad du egentligen frågade men iaf typ en månad från start till et.

Fråga: ni som fått känningar av Lutinus, hur fort efter start kände ni nåt?

Jag kände direkt från första tabletten nån timme efter insättning. Det spände i livmodern o jag var väldigt trött. Har ju inte gjort ÄP så vet att det är Lutinus. Sen har jag haft tilltagande huvudvärk och lätt illamående sen dess utöver trötthet. Är på rd5 med tvådagars så vet ju att det inte kan vara symtom på annat ännu tyvärr.
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-02 14:20:34 följande:

Åh vad dagarna när man ruvar går långsamt.... får halvt panik . Är på Rd 5 idag å känns som det är en evighet.... men bara vänta antar jag. Man går runt å känner efter och känner efter ibland tror man att det känns bra men enklast är ju att tänka negativt som ett försvar för en själv så man inte kraschar för djupt..... men vem vet kanske går denna gång

Vi är på samma ruvardag. :) Fast du ligger ju tre dagar före mig iofs, eftersom du satt in blastisar. Du tar också progesteron efter FET tyckte jag att jag läste? Du hade visst gjort väldigt många försök såg jag, låter väldigt jobbigt. Hur långt gångna var graviditeterna som blev missfall/utomkveds? Jag har gjort 2 ET och 1 FET tidigare men inget har lett till graviditet (bortsett från kemisk graviditet på första ET). Nu har jag gjort FET med tvådagars igen, än så länge inget som tyder på graviditet men det är väl lite för tidigt att säga antar jag..
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-02 16:24:58 följande:
    Vi är på samma ruvardag. :) Fast du ligger ju tre dagar före mig iofs, eftersom du satt in blastisar. Du tar också progesteron efter FET tyckte jag att jag läste? Du hade visst gjort väldigt många försök såg jag, låter väldigt jobbigt. Hur långt gångna var graviditeterna som blev missfall/utomkveds? Jag har gjort 2 ET och 1 FET tidigare men inget har lett till graviditet (bortsett från kemisk graviditet på första ET). Nu har jag gjort FET med tvådagars igen, än så länge inget som tyder på graviditet men det är väl lite för tidigt att säga antar jag..
    Ja vi är på samma Rd Ja jag tar crinone med allt vad det innebär, ömma bröst trötthet mm Har gjort en hel del detta är min 12 återförande. Mina missfall och utomkveds har varit allt från v 8 till v20.

Har liksom fått för mig att det ska gå denna gång vet inte vad det är men nån känsla. Vi får väl se vad tiden lider... Klart det ska gå för dig denna gång. Man ska aldrig ge upp hoppet.
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-02 16:33:09 följande:
    Ja vi är på samma Rd Ja jag tar crinone med allt vad det innebär, ömma bröst trötthet mm Har gjort en hel del detta är min 12 återförande. Mina missfall och utomkveds har varit allt från v 8 till v20.

Har liksom fått för mig att det ska gå denna gång vet inte vad det är men nån känsla. Vi får väl se vad tiden lider... Klart det ska gå för dig denna gång. Man ska aldrig ge upp hoppet.
    Men fy vad hemskt! Då innebär det ju att du inte kan glädjas så mycket åt ett plus heller antar jag? Alltså att få ett plus för dig är kanske som att precis ha gjort en återföring för mig tänker jag.. en lättnad och man har lite hopp, men långt ifrån säkert att det funkar. Det är så himla orättvist, när man äntligen får det där plusset kan man väl få ett barn också!! Hur länge har ni försökt totalt? Och av vilken orsak gör ni IVF? Fick ni missfall även innan IVF?
Svar på tråden IVF hösten 2014