• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Chasingdreams

Här känns det hopplöst. Är inne på 6:e ruvardagen, men nu känner jag ingenting. De senaste två dygnen har alla symtom försvunnit. De första fyra dagarna kände jag masor. Misstänker att implantationen misslyckats. Känner mig riktigt nere :(.

• CB1982
    Chasingdreams skrev 2014-10-04 12:34:29 följande:

Här känns det hopplöst. Är inne på 6:e ruvardagen, men nu känner jag ingenting. De senaste två dygnen har alla symtom försvunnit. De första fyra dagarna kände jag masor. Misstänker att implantationen misslyckats. Känner mig riktigt nere :(.

Jag kände inte heller något förrän ruvdag 11 så ge inte upp!

Symtomen du känt innan kan bero på behandlingen, var själv väldigt öm den första veckan efter ägguttaget.

Kram
  • Liil

Nu är jag inne rd 9, den värk jag känt i livmodern känner jag inte längre nu, bara att hoppas att det var en biverkning av Lutinus som nu gett med sig och att det inte är negativt att värken är borta. Har de senaste dagarna gått upp 1.5 kg & känner mig uppblåst, så vem vet kanske mensen är påväg trots allt. Bara att hålla tummarna.

• Lokattis

CB1982: jag kör slut på de lutinus-tabletter jag har kvar, så ett par dagar till tar jag dem. Ska bli skönt att sluta men också lite nervöst...

Ni som har symtom som ger med sig: det kan mycket väl vara ovitrellen som går ur kroppen, eller symtom från ET eller ÄP. Ge inte upp! Kram.

• frk lorelei

Ang lutinus. Har man helt slutat ge Progesteron mic? De hade jag vid förra ET och vid de fyra FET vi gjort. Nu plötsligt har jag fått ett recept på lutinus. Nån som vet?

• Ananas

Hejsan,
    Då var även jag ruvare sedan igår Glad
    Fick ett fint ägg tillbaka och 8 st skulle odlas vidare till på måndag för att förhoppningsvis bli blastocyster (men det lät inte som att det var särskilt troligt). 

Den 22 är det testdag, men jag kommer nog testa den 15/10 på RD12. 

Jag är extremt uppblåst och kan definitivt inte ha mina vanliga jeans. Blev överstimulerad sist och inlagd i en vecka + sjukskriven i totalt 7 veckor så det är inte annat än att jag oroar mig för det. Kan verkligen progesteronet ge sådana kraftiga biverkningar?

Jag tyckte att både ÄP och ET var mycket besvärligare än vad jag minns det, så jag är livrädd för att behöva göra allt detta igen om vi skulle misslyckas. 

• Liil
    Liil skrev 2014-10-04 12:52:47 följande:

Nu är jag inne rd 9, den värk jag känt i livmodern känner jag inte längre nu, bara att hoppas att det var en biverkning av Lutinus som nu gett med sig och att det inte är negativt att värken är borta. Har de senaste dagarna gått upp 1.5 kg & känner mig uppblåst, så vem vet kanske mensen är påväg trots allt. Bara att hålla tummarna.

Knepigt att citera mitt eget inlägg, men på eftermiddagen så kom det en ljusröd/rosa blödning, så det var som jag trodde mensen påväg så bara inse att det inte gick vägen denna gång. Knappast att detta kan sluta med en solskenshistoria. Jag så som hade hoppats så! Tungt känns det. 
  • frugis

Hej!

Nu är jag också ruvare sen igår. Fick ett fint 4celligt embryo.

2 st embryon odlas vidare och vi får svar i slutet på nästa vecka om de klarar sig.

Äp var inte lika "lätt" som förra gången men 3 ägg är bättre än inga och hoppas det hamnar några i frysen. Men åf kändes bättre den här gången.

• Speck

Chasingdreams : jag förstår dig, men RD 6 är alldeles för tidigt! Ge det en vecka till åtminstone, sen borde du iaf kunna se besked på gravtest. Förlåt för dålig koll, men var ditt ett et eller fet? Hursomhelst, håller fortfarande tummarna!

Ananas och frugis : grattis till ruvarstatus!

Liil: som vi sagt tidigare är det ju vanligt med blödningar i början av graviditeten, det behöver inte vara kört! Håller tummarna för dig med!

• Speck

Lorelei : jag har aldrig fått det du skriver om.

Ego: igår glömde jag bort mig och gick till Coop och handlade och det blev alldeles för tungt, så jag fick ont i magen av det (trol äggstockarna efter stimulering och äggplock) och fick lägga mig o vila en stund. Idag skulle jag ut i förrådet efter en sak o behövde flytta en barnvagn och lyfte den och bar bort den... Ont i magen igen. Pust! Hur länge har ni tagit det lugnt med lyft och sånt efter äp?

Hur länge har ni känt av som mensvärk efter äp?

Svar på tråden IVF hösten 2014