• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • LillLouise84
    trytofindme skrev 2014-09-25 20:11:48 följande:

Hann skriva inlägget nedan innan jag såg ditt svar. Jag köpte min begagnad på blocket. 88:- ink. frakt, så det var ju inga pengar att prata om. Märket är Caremaxx.

Okej jag ska kolla om jag hittar någon på nätet. Två veckor kvar till rul idag.
  • Lejonhierta
    trytofindme skrev 2014-09-25 19:58:38 följande:
    Jag tillhör också Gävleborg. Vi ville göra KUB, men var i så fall tvingade att åka till Stockholm, fick jag veta efter att ha letat fram och tillbaka väldigt länge. Kändes inte värt att ta ledigt ifrån jobb för att åka långt, och dessutom betala tusenlappar för att göra testet. I och med att man inte får minsta bekräftelse på liv förrän RUL (som jag måste åka 10mil enkel resa för) köpte jag en doppler för att lyssna på hjärtat. Vet inte hur jag hade stått ut utan att höra hjärtat.
    Nej nu har du fel. Visst får du bekräftelse på liv! Du kommer se både hjärtat slå och barnet sparka och röra sig på KUB. Man ser både händer och fötter osv.

Du ser ju hjärtat slå redan i v6-8 på ultraljud och jag som nu är uppe i 14 ultraljud innan RUL har ju haft möjligheten att följa mina små genom processen från embryo och tidigt fosterdöd till att man växer som man ska....
  • bb2014

Ja som Lejonhierta skrivet ser man massor vid KUB! hjärtslag, hur bebisen rör sig (armar och ben), aktivitet i navelsträngen. Absolut värt det! Fin bild fick vi också.

Vi gjorde IVF så vi gjorde ett tidigt VUL i vecka 8. Redan då såg vi hur den minimala räkan viftade på rumpan :)

• Skumbollen

Jag vet inte, men fattar det som att "trytofindme" inte har gjort några ul eller kub vilket gör att de inte får några livstecken före rul om de inte köper en egen doppler eller får starka fosterrörelser innan dess. Inte att man inte ser något på ovan nämnda undersökningar, rätta mig om jag har fel :)

• Lejonhierta
    Skumbollen skrev 2014-09-26 13:23:42 följande:

Jag vet inte, men fattar det som att "trytofindme" inte har gjort några ul eller kub vilket gör att de inte får några livstecken före rul om de inte köper en egen doppler eller får starka fosterrörelser innan dess. Inte att man inte ser något på ovan nämnda undersökningar, rätta mig om jag har fel :)

ahh ja menar hon så, så förstår jag precis hur hon menar. Men man brukar ju få lyssna på hjärtljuden minst en gång innan RUL. Vi fick det på den tiden de inte erbjöd KUB, så då fick man ju ändå veta om det var något eller ej.
  • Lejonhierta
    bb2014 skrev 2014-09-26 10:53:59 följande:

Ja som Lejonhierta skrivet ser man massor vid KUB! hjärtslag, hur bebisen rör sig (armar och ben), aktivitet i navelsträngen. Absolut värt det! Fin bild fick vi också.

Vi gjorde IVF så vi gjorde ett tidigt VUL i vecka 8. Redan då såg vi hur den minimala räkan viftade på rumpan :)

Vi som sett vår/a ganska mycket kan bara bekräfta att rörelser syns tidigt.
  • Kpax
    Lejonhierta skrev 2014-09-26 14:25:14 följande:

ahh ja menar hon så, så förstår jag precis hur hon menar. Men man brukar ju få lyssna på hjärtljuden minst en gång innan RUL. Vi fick det på den tiden de inte erbjöd KUB, så då fick man ju ändå veta om det var något eller ej.

Jag har inte fått lyssna på hjärtat, och nästa gång jag ska till BM är runt v 24, då har jag hunnit ha RUL innan. Ångrar att jag inte gjorde KUB, skit samma att vi hade fått betala, jag tror jag hade kunnat njuta mer av graviditeten om jag fått se att det fanns något där inne.

Nåja, bara en vecka kvar nu!
  • snö 81
    Lejonhierta skrev 2014-09-26 14:25:14 följande:
    I mitt landsting får man inte lyssna på något hjärtljud innan RUL. Första gången man får lyssna på det är någon vecka efter RUL
  • LillLouise84

Om inte det finns komplikationer. Förra gången åkte jag på blödning v 15 och fick göra vul på gyn