• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • snö 81
    bb2014 skrev 2014-09-29 18:23:05 följande:

Har ni börjat handla grejer redan? Jag är lite vidskeplig och vi vill inte börja handla förrän efter RUL. Även om vi sett bebis två gånger redan.

Ni som har barn sen tidigare har väl redan det mesta :)

Är ju massvis att köpa, men roligt också såklart!

Min dotter är nästan 5 år och jag trodde inte att jag ville ha fler barn så jag har inte en endast liten sak kvar. Mannens barn är så stora så han har inte heller kvar något. Så vi står på ruta ett precis som förstagångsföräldrar.

Jag har börjar tjuvkika lite på håll :) men så förra veckan kunde jag inte låta bli att buda hem en liten overall och en pytteliten kofta från Tradera. Så det är ungefär det vi har nu. Vi ska börja kolla på vagn efter RUL, vet inte alls vad jag vill ha för vagn denna gången.
  • bb2014
    snö 81 skrev 2014-09-29 19:14:35 följande:

Nej, sammandragningar som är "ofarliga" ska inte kännas mer än som att det blir obehagligt och spänt.

Fast det känns inte alls. Därför jag mer trott att det är bebis som legat på ett speciellt sätt.
  • bb2014

Ja kommer säkert köpa på sig allt och lite till nu när det är första barnet. Sen kommer ju vän och släkt och dumpar över allt som de ser en chans att bli av med ;)

Skumbollen, kan bara tänka mig att det är lättare att få igång mjölkproduktionen om man har råmjölk i brösten än om man är helt tom. Men det säger ju inget om det kommer räcka etc :)

• LillLouise84
    LillaSandy skrev 2014-09-29 16:55:28 följande:

Jag har varit halvsjuk sen jag plussade, hosta ont i halsen snorig... sen blir de bättre o så kommer nåt av de tillbaka... usch jag vill bli frisk. Någon annan som varit sjuk mycket? Annars är jag kanske sjuk en gång om året.

Jag blir som sjuk när jag är gravid fast jag inte är riktigt sjuk. Som en konstant bihåleinflammation, det beror på att mina slemhinnor inte funkar som gravid. Och täppt i näsan hela tiden och hes. Jag är sjuk en gång om året rejält i vanliga fall.
  • LillLouise84
    bb2014 skrev 2014-09-29 18:23:05 följande:

Har ni börjat handla grejer redan? Jag är lite vidskeplig och vi vill inte börja handla förrän efter RUL. Även om vi sett bebis två gånger redan.

Ni som har barn sen tidigare har väl redan det mesta :)

Är ju massvis att köpa, men roligt också såklart!

Vi har en 15 månaders tjej så mycket har vi, men syskonvagn står på shoppinglistan och vinter/vårkläder. Dottern är född i juni och hade bara sommarklänningar första 10 veckorna. Så blir det en pojk nu har vi typ inga kläder. En bra bärsele ska inhandlas också.
  • LillLouise84
    Skumbollen skrev 2014-09-29 19:05:34 följande:

Indikerar råmjölk att man kommer ha mjölk sen? Hur mycket man kommer producera och om det räcker går väl aldrig att veta? Mina bröst har haft råmjölk i sig i tio år sen min första graviditet, det försvann aldrig :)

När jag frågade bm om det var normalt att få mjölk så tidigt förra gången, så sa hon att det är bara positivt för då har man liksom fått igång produktionen. Och jag fick mjölk så tidigt och hade mjölk ganska långt efteråt också. Jag var som en kossa. Enda amningsinlägg som funkade var natusans, alla andra gick det igen direkt. Jag brukade klämma ur mjölk i duschen när jag ammade för att lätta på trycket, för jag höll på att explodera. Men mjölken kom inte igång direkt utan jag satt med den där jävla pumpen på BB dag två och tre och pumpade så jag trodde tuttarna skulle gå sönder. Och plötsligt kom det hur mycket som helst.

Sen hörde jag någonstans att om man föder med ks så är det mycket svårare att få amningen att funka. Men alla är olika.
  • LillLouise84

Idag har jag äntligen berättat på jobbet, som jag haft ont i magen över det. Ledningsgruppen tappade hakorna, men nu är det sagt.

• bb2014
    LillLouise84 skrev 2014-09-29 20:47:28 följande:
    När jag frågade bm om det var normalt att få mjölk så tidigt förra gången, så sa hon att det är bara positivt för då har man liksom fått igång produktionen. Och jag fick mjölk så tidigt och hade mjölk ganska långt efteråt också. Jag var som en kossa. Enda amningsinlägg som funkade var natusans, alla andra gick det igen direkt. Jag brukade klämma ur mjölk i duschen när jag ammade för att lätta på trycket, för jag höll på att explodera. Men mjölken kom inte igång direkt utan jag satt med den där jävla pumpen på BB dag två och tre och pumpade så jag trodde tuttarna skulle gå sönder. Och plötsligt kom det hur mycket som helst.

Sen hörde jag någonstans att om man föder med ks så är det mycket svårare att få amningen att funka. Men alla är olika.

Skönt att berätta på jobbet! Jag berättade innan jag åkte på semester. Nu kan jag bli lite trött att alla bara ska prata barn och barnafödande och komma med råd hela tiden. Vi är en stor arbetsplats och många känner jag bara ytligt.
    Gissar att en får stänga av öronen lite Skrikandes

Känner på mig att jag har en framtid som mjölkko! Flört

• Xadime

Hade Rul idag och fick bf 3/3. Var med i februari förut för jag hade beräknat 27/2 (bm på inskrivning 19/2).dags att va med här istället kanske då! :) Vi kollade inte kön. Andra barnet. Är vecka 17+5 nu.

• LillLouise84
    bb2014 skrev 2014-09-29 21:52:32 följande:

Skönt att berätta på jobbet! Jag berättade innan jag åkte på semester. Nu kan jag bli lite trött att alla bara ska prata barn och barnafödande och komma med råd hela tiden. Vi är en stor arbetsplats och många känner jag bara ytligt. Gissar att en får stänga av öronen lite

Känner på mig att jag har en framtid som mjölkko!

Jag har nu berättat för två kollegor och ledningen. Kollegorna tycker att det är skitkul, fast det innebär mer jobb för dom att hjälpa mig med det jag inte klarar av. Sånna gånger är det skönt att jobba med bara "Gubbar" de flesta har barn i min ålder och blir som mina pappor allihopa, och springer och passar vad jag får göra och inte göra. Med bara gubbar runtomkring så slipper jag barnpratet.

Det är skönt om man är en mjölkkor, maten är med och klar hela tiden.